OneCoin virtuaalivaluutan louhinta alkaa 26.1.2015

No varoituksen sanat annettu, tyhmyydestä ei voi kuin syyttää itseään ja piste.

Offtopic:

Tsaijaijai kun Järvinen oli Bitcoinin ja Litecoinin louhinnasta ihan pihalla, mutta pakko oli silti täyttä tuubaa niistä töräyttää tuohon blogiin.

Hongkongissa tehtiin isot rahat pyramidihuijauksella :

Bitcoinin maineellahan tuo OneCoinkin ratsastaa, niin kauan kuin kauraa riittää…

Kirjoitinpas itsekin aiheesta: OneCoin haiskahtaa vahvasti huijaukselta

Haluan tähänkin ketjuun nyt mainita, että forumin sääntöihin on tehty muutoksia/selkeytyksiä. Perusidea on se, että verkostomarkkinointi viesteissä (tarkoittaa siis esimerkiksi referral-linkkejä) on kielletty kokonaan. Viestien allekirjoituksissa niitä saa olla edelleen.

[quote=“katlisa5963, post:55, topic:2377”][quote author=katlisa5963 link=topic=2662.msg22334#msg22334 date=1419360535]
Henk. koht. mua ärsyttää sen verran tästä altista vaahtoaminen, että asetan avoimen vedon :
Lyön kenen kanssa tahansa vähintään yhden bitcoinin vetoa siitä, ettei Onecoin ole alla olevassa listauksessa
TOP 30 joukossa 31.12.2015.

Luotettavan escrow’n osoitteen saa minulta privana.
Resursseja löytyy huomattavaankin vetoon.

Edit: tarjous päättyy 31.1.2015
[/quote]

Eipä ole vedonlyöjiä ilmoittautunut, vaikka Suomen ehkä luotettavin Bitcoin-asiantuntija on lupautunut vedon escrow’ksi.
Pistetään vähän löylyä kiukaalle viimeisiksi neljäksi päiväksi…jos joku uskaltaa lyödä vetoa vähintään kokonaisen Bitcoinin laitan minä pottiin kaksi. Voittaja saa kaiken ;D[/quote]

Olen lievästi sanoen pettynyt kun ei ainuttakaan asiaan uskovaa löytynyt, kukaan ei ilmoittautunut lyömään vetoa kanssani vaikka olisi helposti kolminkertaistanut pääomansa alle vuodessa.
Edellyttäen tietysti että OneCoin ottaisi tuulta purjeisiinsa ja kohoaisi alttien miljoonakerhoon vuoden loppuun mennessä.
Selitys voi toki olla se, että itse tuotteesta on luvassa paljon huimemmat “voitot” ;D

No kun me halukkaat vedonlyöjät oltais siellä väärällä puolella viivaa silloin. Minäkin voisin varmaan tollasen vedon lyödä nääs.

[quote=“katlisa5963, post:87, topic:2377”]Olen lievästi sanoen pettynyt kun ei ainuttakaan asiaan uskovaa löytynyt, kukaan ei ilmoittautunut lyömään vetoa kanssani vaikka olisi helposti kolminkertaistanut pääomansa alle vuodessa.
Edellyttäen tietysti että OneCoin ottaisi tuulta purjeisiinsa ja kohoaisi alttien miljoonakerhoon vuoden loppuun mennessä.
Selitys voi toki olla se, että itse tuotteesta on luvassa paljon huimemmat “voitot” ;D[/quote]

Hah. En ole sentään näin suuri uhkapeluri. :smiley:

[quote=“katlisa5963, post:87, topic:2377”][quote author=katlisa5963 link=topic=2662.msg23091#msg23091 date=1422391967]

Eipä ole vedonlyöjiä ilmoittautunut, vaikka Suomen ehkä luotettavin Bitcoin-asiantuntija on lupautunut vedon escrow’ksi.
Pistetään vähän löylyä kiukaalle viimeisiksi neljäksi päiväksi…jos joku uskaltaa lyödä vetoa vähintään kokonaisen Bitcoinin laitan minä pottiin kaksi. Voittaja saa kaiken ;D
[/quote]

Olen lievästi sanoen pettynyt kun ei ainuttakaan asiaan uskovaa löytynyt, kukaan ei ilmoittautunut lyömään vetoa kanssani vaikka olisi helposti kolminkertaistanut pääomansa alle vuodessa.
Edellyttäen tietysti että OneCoin ottaisi tuulta purjeisiinsa ja kohoaisi alttien miljoonakerhoon vuoden loppuun mennessä.
Selitys voi toki olla se, että itse tuotteesta on luvassa paljon huimemmat “voitot” ;D[/quote]

No nyt vasta huomasin tällaisen vedon, jos itselläni olisi Bitcoineja niin ottaisin epäröimättä tästä vedon kiinni (jos nyt enää on voimassa?).
Ei mene kauaa niin OneCoin on jo tuolla kymmenen sakissa ja nousee siitä sitten edelleen.

Muokkaus: täytyy vielä oikaista että kyseessähän ei ole mikään varsinainen alt coin vaan jotain kehittyneempää, käytetään mm. algoritmiä jota muut kolikot eivät käytä.

Muokkaus 2: Erikoinen linjaus ylläpitäjiltä, poistivat linkin viestistäni vaikka aiemmissa ketjun viesteissä on useita vastaavia linkkejä :wink:

Kyseessä on sääntömuutos joka tuli voimaan vasta vähän aikaa sitten. Forumin säännöt löytyvät ensimmäisesti osiosta (Bitcoin-keskustelu).

[quote=“KolikonHerra, post:90, topic:2377”]No nyt vasta huomasin tällaisen vedon, jos itselläni olisi Bitcoineja niin ottaisin epäröimättä tästä vedon kiinni (jos nyt enää on voimassa?).
Ei mene kauaa niin OneCoin on jo tuolla kymmenen sakissa ja nousee siitä sitten edelleen.[/quote]

Tämä on niin typerää skeidaa etten tiedä miksi edes vaivaudun vastaamaan tähän. Kyseessä on niin satavarma huijaus että minun mielestäni olisi asiallista poistaa koko ketju täältä muuten asialliselta foorumilta.

Edit : avaan vedon uudelleen kolmen päivän ajaksi, jos lyöt vähintään 10 BTC vetoa. Bitcoineja voit helposti ja nopeasti hankkia
osoitteesta https://bittiraha.fi/osta

No nyt vasta huomasin tällaisen vedon, jos itselläni olisi Bitcoineja niin ottaisin epäröimättä tästä vedon kiinni (jos nyt enää on voimassa?).

BULLSHIT !!!

Minä suosittelisin, että ketjua ei poisteta, sillä se palvelee varoituksen sanana niille, jotka tähän touhuun ovat vaarassa hurahtaa.

Ja sitten asiasta toiseen. Ilmeisesti myös Petteri Järvinen on saanut osakseen oikeuskanteella uhkailua. Lieneekö taustalla sama ns. “vaikeasti tavoitettava” saksalainen lakifirma kuin omalla kohdallanikin? :stuck_out_tongue:

Myös poliisi on alkanut kiinnostua Onecoinista ja epäilee sitä pyramidihuijaukseksi. Muistutan siis jälleen, että vaikka te jäisitte tässä voitollekin ja jos touhu sitten paljastuu pyramidihuijaukseksi, kuten nyt laajasti on eri tahoilla herännyt epäilys, niin touhuun osallistuneista voidaan käynnistää esitutkinta rahankeräysrikoksesta epäiltynä ja mahdollisen valtiolle menetettävän rikoshyödyn selvittämiseksi.

Tämä on kaiketi ensimmäinen ilmoitus kyseisestä
coinista:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=770740.msg8690727#msg8690727

Nimimerkistä päätellen taitaa olla tämä uusi viisastenkivi peräti kotimaista tuotantoa?

[quote=“YarkoL, post:95, topic:2377”]Tämä on kaiketi ensimmäinen ilmoitus kyseisestä
coinista:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=770740.msg8690727#msg8690727

Nimimerkistä päätellen taitaa olla tämä uusi viisastenkivi peräti kotimaista tuotantoa?[/quote]

Erittäin hyvä lisähavainto tuolla keskustelussa, jonka myös itse Bulgarian yritysrekisteristä nyt varmistin:

One Network Services Ltd -yritykseen (Bulstat-tunnus 201531600) sijoitettu oma pääoma on rekisterin mukaan kaiken kaikkiaan yhteensä kaksi levaa, eli suunnilleen yksi euro. Yhtiön omistaa Pegaron Invest (Bulstat-tunnus 201744406), jonka oma pääoma onkin sitten jo huomattavasti enemmän: 100 levaa eli noin 50 euroa. Tämän yhtiön puolestaan omistaa henkilöyhtiö Artefix Europe (Bulstat-tunnus 202429922), jonka ainoa omistaja on Veska Ignatov ja yhtiöön sijoitettu pääoma niin ikään 100 levaa eli 50 euroa.

Kun lisäksi huomioidaan, että kaikki nämä yritykset vaikuttaisivat tilinpäätösraporttiensa perusteella olevan täysin vailla minkäänlaista liiketoimintaa taikka vierasta pääomaa, niin pistääkin ihmetyttämään, että millä rahalla yrityksen tuotekehittely, palvelinsalit ja muu toiminta on oikein rahoitettu?

Ruja Ignatovan nimeä ei myöskään minkään näiden yritysten rekisteritiedoissa omistajana tai hallituksen jäsenenä nähdäkseni mainita. Sen sijaan Veska Ignatov on jokaisen yhtiön hallituksen ainoa jäsen. Mielessäni herääkin kysymys siitä, onko Ruja Ignatova pelkkä bulvaani, ja jos näin, niin miksi?

Pienen googlettelun perusteella vaikuttaisi siltä, että ainakin jotkut Veska Ignatov, Ruja Ignatova ja Plamen Ignatov -nimiset henkilöt ovat harjoittaneet yritystoimintaa kytköksissä toisiinsa aikaisemminkin. Heidän nimensä sekä yrityksensä (Alukast Set Ltd, Alubest Ltd, Progress Engineering Ltd) nimittäin pompsahtivat vastaan bulgariankielisellä foorumilla osiossa, jonne on (ilmeisesti) koottu varoituksia epärehellistä liiketoimintaa harjoittavista yrityksistä ja yrittäjistä vuonna 2009. Kaiken kaikkiaan Bulgarian yritystietojärjestelmästä löytyi Veska Ignatovin nimellä yli kaksikymmentä eri yritystä. Toki on sekin mahdollista, että Veska Ignatoveja on useampia kuin yksi, mutta jokainen vetäkööt tästä omat johtopäätöksensä. Ruja Ignatovan nimellä puolestaan en löytänyt ainuttakaan omistajamerkintää tai hallituspaikkaa koko rekisteristä.

Huom: Olen tekstien käännöksissä puhtaasti Google Translaten varassa, joten käännösvirheet ja väärinkäsitykset ovat mahdollisia. Alkuperäinen sivu löytyy kuitenkin linkistä, eli tutkitkaa itse.

päivän hesari jatkaa…

“Hurjat tuottoennusteet – 1 500 suomalaista bulgarialais­yhtiön mukaan erikoiseen verkosto­markkinointiin”
http://www.hs.fi/talous/a1424064532422

Myös Taloussanomat vahvistaa, että Poliisihallitus tutkii Onecoinia pyramidihuijausepäilyjen vuoksi.

Niin lupasin tulla ilmottamaan tänne, että miten kävi kun myin näitä toukeneita pois.
Olen pystynyt myymään 1.5% toukeneistani päivässä, elikkäs noin 24-27eurolla kerralla. Olen saanut kotiutettua omalle suomalaiselle tililleni muutamassa erässä yhteensä noin 400€. Joka siirrosta on veloitettu 5€ maksu. Tarkoitukseni on ottaa tässä vaiheessa omani pois ja jättää loput muhimaan. Näin varmistan, että en ainakaan häviä mitään. Olisin saanut omani nopeammin pois, jos en olisi laittanut isoa osaa toukeneista louhintaan. Minulla on 1045 ONECOINia louhittuna. En tiedä miten tässä käy, mutta katsotaan.
Taidettiinhan sitä bitcoiniakin alussa humpuukihommaksi epäillä, no oliko?

Terveisin,
Jyri Lehtonen
[email protected]