Bitcoin-liikemieskonferenssi kesäkuun alussa

[quote=“katlisa5963, post:28, topic:732”]En oikein ymmärrä tätä mr. Pietilään kohdistuvaa pottuilua.
Jos mies järjestää jonkun tapahtuman ja hinnoittelee sen…mikä ihme siinä oikein ahdistaa ?
Risto tekee arvokasta työtä Bitcoinin tunnettuudenkin eteen ja siitä voisi Bitcoin-yhteisö nostaa hattua hänelle.[/quote]

Juuri näin, kritiikin ymmärrän jos se on aiheellista, mutta en sitä että valitetaan hinnoittelusta. Risto laittaa juuri ne hinnat, jotka hän haluaa ja asiakas pohtii, onko hänen saamansa hyöty BTC:n arvoinen.
Sinänsähän hyöty säilyy vakiona: porukan koko pienentää kokonaishyötyä, jota kompensoidaan sitten “laadukkaammalla” eliitillä.
Summa summarum, hinnoittelu pitää joukon koon sopivana ja aina joku kuitenkin sen lipun lunastaa, eli eiköhän siitä vähintään kohtalainen äijien saunailta kehkeydy.

Tältä foorumilta, kun keskusteluja seuraa, niin tuskin löytyy kovinkaan montaa oikeasti rahamiestä. Vaikuttaa melko teineiltä monen keskustelut täällä. Olen itse seuraillut Riston bisneksiä ja meinasin jopa hypätä mukaan Silverbankkiinkin, mutta en ihan kuitenkaan ollut “comfortable” asian kanssa, joten päätin ystävällisesti kieltäytyä. Ehkä oli virhe, ehkä ei - sitä en tiedä. Kaikenkaikkiaan Risto vaikuttaa rehelliseltä bisnesmieheltä, joka rahastaa kaiken rahastettavissa olevan, eikä siinä ole mitään väärää. Itsellenikin, mikäli joku tuo riittävästi minulle arvoa, esimerkiksi saan firmalleni asiakkaita, olen siitä valmis maksamaan. Minun vain on oltava vakuuttunut siitä, että minulle tulee riittävästi lisäarvoa jostain asiasta. Lisäarvon tulee ylittää maksamani kustannus, muuten homma jää minun osaltani tekemättä.

Minun täytyy sanoa kuitenkin, että nuorena yrittäjänä (firma perustettu 2012) olen eri kaliiberia, kuin Risto yrittäjyydessä. Oma firma vasta on kovin alkutaipaleella ja tällä hetkellä itse etsin kuumeisesti lisää asiakkaita. Mielummin tietenkin myyn maksukykyisille, kuin henkilöille, joilta on voi menossa leivän päältä, mikäli maksavat kotinsa siivoamisesta 400-500 euroa kuukaudessa.

Huvittavaa, että sanot näin, kun minun silmiini taas rpietilän touhut vaikuttavat melko lapsellisilta. Joka toisessa viestissä hehkutetaan sitä kuinka paljon on massia. Sitten kun tehdään jotain, niin se on jotain tällaista. Luulisi että resursseja ja ehkä kykyjäkin löytyisi vähän uskottavampaan toimintaan.

Muuten “rahamies” ei ainakaan itselläni ole mikään kriteeri sille, miksi näkisin jonkun kuuntelemisen rahan arvoiseksi. Pikemminkin jos se on ainoa pointti, niin se herättää vähän epäilyksiä. Pitäisi muutakin substanssia olla. Eikä nyt kyllä missään tapahtumassa mainita henkilökuvauksissa sitä, paljonko jollain on massia, vaan sitä, että mitä on tehnyt, ja miksi se on ainutlaatuista ja mielenkiintoista.

Käyn kyllä itse aika paljon startup/tech/business -tapahtumissa, joten voisin kuvitella olevani kohderyhmää. Kuitenkin kuvauksesta ja viesteistä saa enemmän kuvan ettei kyseessä ole edes mikään konferenssi, vaan joku saunailta jossa “rahamiehet” kokoontuvat ja sitten lähinnä kinastelevat siitä että kenellä on paksuin wallet.dat ;D

En osallistu tapahtumiin jossa joku hienostunut ihminen namedroppailee jotain hienoja englanninkielisiä sanoja ja koittaa epätoivoisesti vaikuttaa pätevältä ja rahanarvoiselta puhujalta. Enkä pidä ihmisiä jotka pitävät kaikkea toimintaa jotenkin liitoksissa rahaan oikein minään. Ehkä siksi olen niin köyhä. No tämä takaa sen etten tule tapahtumaan, ellen sitten maksa siitä.

Jokainen voi kuvitella mitä hienoja valueita saatte bitcoineille, kuulostaa lähinnä joltain “rikkaiden setien” rinkirunkkauskerholta, jossa mittaillaan toisten pippeleitä ja keksitään köyhien päänmenoksi uusia kusenpolttamia villityksiä, jotka jäävät jonnekin ahneuden ja toteuttamatta jättämisen kuiluun ikuiseksi epäonnistuneeksi rahahuijaukseksi.

Jos säästin sinulta muutamia bitcoineja mahdolliselta bitcoin ponzi huijausluennolta voit laittaa hyvillä mielin oletetusta konferenssimaksusta noin puolet minun lompakkooni jossa se on ns paremmassa säilössä.
182GHSN7SVB6ZNQADQj8Hme9VBMJtronkk

Jos rikastun ja vaimoni kiinnostuu minusta, lupaan päästää 3 suurinta sijoittajaa “jälkiliukkaille”

Meillä oli tuossa ikkunan alla puistossa festarit. Sisään maksoi kympin ja siellä oli jotain bändejä. Minua ei kiinnostanut, eihän minulla ollut edes kymppiä rahaa, enkä kuuntele musiikkia. Käytin 2 päivää foorumeilla tapahtuman ja sen järjestäjien rökittämiseen.

Harvoin mikään asia vihastuttaa näin paljoa.
Kaveri kusettaa julkisesti, kertoo vielä miten se tekee ja kehtaa vielä loukkaantua kun joku sille siitä huomauttaa. Itselläni ei ole kaupallista koulutusta, mutta sen verran vierestä erilaisia konferensseja ammatikseen työskentelevän vaimoni tekemisiä seuranneena ihmettelen sitä, että kaveri on tosissaan järjestämässä konferenssia ilman että on selkeästi mitään hajua siitä mitä konferenssin järjestäminen edes vaatii tai edellyttää. Saati sitten mitään suunnitelman poikastakaan siitä, mitä osallistujien pitäisi niistä saada irti. Ja ei, “mietitään sitä sitten yhdessä” ei tule toimimaan, etenkään jos meinaat sinne kymmenkunta osallistujaa saada. Osallistujien intressit kun ovat aina vähintäänkin hieman ristiriidassa keskenään. Eikö juuri tuo miettiminen ja organisointi ole sitä mistä konferenssivieraat maksavat?

Nyt jengi olisi tulossa paikalle, maksaisi siitä, ja tekisi vielä kaiken työn? Melekonen epeli.

Hieman harmittaa niiden kolmen puolesta, jotka oot mukaasi saanut huijattua. Maksaa nyt rahaa siitä, että saa istua toimistossasi pari päivää.

No en mä sinuakaan korkealle arvostaisi pelkän foorumesiintymisen takia ;D

Mutta jo vain uskallan nytkin pitää >50,000 mBTC easywalletissa kulua kerryttämässä. Jollen tuntisi miestä, niin en olisi pistänyt ropoakaan.

On suuri askel mammonan kartuttamisen tiellä, kun pystyy erottamaan toisistaan sen, pitääkö ihmisestä ja luottaako häneen. Pidetyt ihmiset osoittautuvat usein huijareiksi. Tunnut olevan mieluummin luotettu kuin pidetty.

Ohoh, nyt on jo käytetty Riston aikaa 48 h konferenssia varten ja vielä kun konferenssi kestää sen 48 h, niin nyt sidotut Riston tuntiveloitukset ovatkin jo 57 600 euroa. ;D
Riston vaimo on onnekas, kun saa pitää noin korkeastipalkattua miestä. :wink:

Luin joskus artikkelin miespoptähdestä joka meikkaa voimakkaasti. Häneltä kysyttiin miten suhtautuu pilkkaavaan arvosteluun…“itken koko matkan pankkiin” :))

Edit: Marilyn Manson

Mikä siinä on kun pitää eritellä “valkoihoiset” ja “teinit” tähän mukaan? Varallisuus ei katso ihonväriä tai nuoruutta. Kaikki riippuu korttien oikein pelaamisesta. Ihmeellistä provosointia.
Turha vastata, jos kirjoitus on pelkkää stereotypioiden viljelyä.

Edit:
Ehdotus:

1. Kiinteä hinta, joka kuitenkin on sillä tasolla että vain “ison rahan omistajat” pääsevät mukaan.
  2. Paikka, aika ja konferenssin sisältö pitää olla varmaa.

Hinnoittelu on siinä mielessä looginen, että mitä enemmän sakkia siellä on ja mitä korkeammaksi hinta on kasvanut, sitä enemmän valueta kyseisellä tapahtumalla on myöhempään osallistuvan näkökulmasta. Ensimmäiset osallistujathan eivät vielä tiedä yhtään tuleeko tapahtumaan ketään, mutta myöhemmin osallistuvat tietävät paremmin.

Mielenkiintoinen hinnoittelukokeilu, sanoisinko.

[quote=“Technomage, post:50, topic:732”]Hinnoittelu on siinä mielessä looginen, että mitä enemmän sakkia siellä on ja mitä korkeammaksi hinta on kasvanut, sitä enemmän valueta kyseisellä tapahtumalla on myöhempään osallistuvan näkökulmasta. Ensimmäiset osallistujathan eivät vielä tiedä yhtään tuleeko tapahtumaan ketään, mutta myöhemmin osallistuvat tietävät paremmin.

Mielenkiintoinen hinnoittelukokeilu, sanoisinko.[/quote]

Kiinnostavinta tässä on se, että mistä tiedetään varmasti, montako osallistujaa on tällä hetkellä? Rpietila vain kertoo sen ja sen varaan pitäisi laskea luottamus? Tietoni perustuu ainoastaan tämän langan kirjoituksiin…

Esim. Ostaisin nyt lipun (tällä hetkellä vaikkapa 4 osallistujaa) ja ripeitila kertookin minun olevan kymmenes osallistuja?
Mitä jos tulee ruuhka tilanne sähköpostien, tekstiviestien tai puhelimen välityksellä?

Edit: Vai meneekö tämä niin, että koko homma perustuu pelkästään luottamukseen?

Oma henkilökohtainen tuntumani Pietilään on, että häneen voi kyllä sen verran luottaa, ettei kuseta tuollaisessa asiassa. Kyllä se olisi aika iso maineen menetys, siis todella iso, jos järjestäisi tälläistä liikemieskonferenssia ja samalla puhuisi palturia siihen liittyvistä yksityiskohdista. Itse en pidä sitä relevanttina riskinä. Tällä hetkellä osallistujat lähinnä ottavat riskin sen takia, että Pietilä itsekään ei tiedä tuleeko tuonne ketään.

Myöhemmin osallistuvat tietävät sitten paremmin mitä on tiedossa, mutta hintalappu voi olla melkoisen suuri.

En minäkään tätä pidä huijauksena, ainoastaan huonona tuotteena. Eihän tässä nyt mitään virheellistä tietoa ole. Tämä nyt vaan on yksinkertaisesti paska tuote.

Oma motiivini on edistää bitcoinien käyttöä ja uskottavuutta. Jos Pietilä tai kuka tahansa muu järkkää tapahtumia, jonka näen edistävän tätä agendaa niin osallistun mielelläni ja markkinoin tapahtumaa eteenpäin. Eikä haittaa yhtään vaikka järjestäjä käärii ison tukun tuohta siinä sivussa osallistumismaksuina tms.

Mutta tämä nyt ei vaan ole mielestäni yhtään uskottava konsepti, tällainen pelleily vähentää bitcoinien uskottavuutta sen sijaan että se lisäisi sitä. En näillä tiedoilla suosittelisi yhtään kenellekkään. Aion kyllä jatkossakin sanoa rehellisen mielipiteeni siitä, jos joku kaupittelee ns. paskaa paketissa. Ihan sama kuinka iso wallet.dat kaupustelijalla on.

Itselläni ainakin soi hälytyskellot päässä. Tyyli miten Pietilä ilmaisee itseään ja puhuttelee muita ihmisiä on perin mielenkiintoinen, puhumattakaan Taloussanomien tämän päivän haastattelusta, mihin en ole löytänyt minkään laista lähdettä (toki voi olla vielä julkaisematta. Jään innolla odottamaan).

Kritiikin voi ilmaista asiallisesti, ilman tarpeettomia ala-arvoisia ilmauksia.

Huijaus on tahallinen yritys saada kohdeyleisö uskomaan, että jokin huijarin vääräksi tietämä asia on totta.

En oikein ymmärrä miten tämä keissi voisi olla tuota.

btw. kävin viime viikolla Halvan tehtaanmyymälässä Vantaan Tammistossa. Kassan lähellä oli valkoisia muovikasseja,
hintalapussa luki: Yllätyspussi 4,50 €
Otin tietoisen riskin ja ostin pussin vaikka en tiennyt mitä se sisälsi.
Raivostuttavaa miten joku voi myydä jotain ilman tuotteen täydellistä spesifiointia ::slight_smile:

[quote=“kangasbros, post:53, topic:732”]En minäkään tätä pidä huijauksena, ainoastaan huonona tuotteena. Eihän tässä nyt mitään virheellistä tietoa ole. Tämä nyt vaan on yksinkertaisesti paska tuote.

Oma motiivini on edistää bitcoinien käyttöä ja uskottavuutta. Jos Pietilä tai kuka tahansa muu järkkää tapahtumia, jonka näen edistävän tätä agendaa niin osallistun mielelläni ja markkinoin tapahtumaa eteenpäin. Eikä haittaa yhtään vaikka järjestäjä käärii ison tukun tuohta siinä sivussa osallistumismaksuina tms.

Mutta tämä nyt ei vaan ole mielestäni yhtään uskottava konsepti, tällainen pelleily vähentää bitcoinien uskottavuutta sen sijaan että se lisäisi sitä. En näillä tiedoilla suosittelisi yhtään kenellekkään. Aion kyllä jatkossakin sanoa rehellisen mielipiteeni siitä, jos joku kaupittelee ns. paskaa paketissa. Ihan sama kuinka iso wallet.dat kaupustelijalla on.[/quote]

Sorry, mutta millä tavalla tämä on huono tuote? Ensimmäisille, jotka ostavat lippunsa halvalla (1, 2, 3 BTC) tämä ei ole kovinkaan kummoinen tapahtuma - ei tuolla rahalla mitään ihmeellistä järkätä kun puolet menee Pietilälle. 3 BTC:llä saattaa saada juuri ja juuri ruoat poppoolle - jos siis syö jotain muuta, kuin pizzaa ja Cocista.
Risto tarjoaa itse ilmeisesti toimitilansa tähän käyttöön Helsingin Punavuoressa?
Sitten, jos osallistujia on enemmän, niin viimeinen maksaa tietty enempi ja sitten on laatukin jo parempi, jos paikalle saadaan joku ns. “guru”. Tässä on ideana ilmeisesti kerätä sellainen porukka kasaan, joka on valmis viemään BTC:n uudelle tasolle käytettävyydessä tms. Ei minusta ole paha asia vaikka Risto käärisi siinä sivussa kunnon fyffet - niinhän sen kuuluu mennäkin. Yrittäjänä BTC on kuitenkin hänelle ja hänen perheelleen pääasiallinen leipäpuu.
Ei kannata kadehtia Ristoa, jos hän keksii jotain tällaistä räväkkää. Sinänsä ovela mainoskikka herättää tällainen keskustelu. Pitänee itsekin yrittää oman firman kanssa keksiä jotain tällaista, joka räväyttää. 8)

[quote=“Jarmo Viikki, post:56, topic:732”]Sorry, mutta millä tavalla tämä on huono tuote? Ensimmäisille, jotka ostavat lippunsa halvalla (1, 2, 3 BTC) tämä ei ole kovinkaan kummoinen tapahtuma - ei tuolla rahalla mitään ihmeellistä järkätä kun puolet menee Pietilälle. 3 BTC:llä saattaa saada juuri ja juuri ruoat poppoolle - jos siis syö jotain muuta, kuin pizzaa ja Cocista.
Risto tarjoaa itse ilmeisesti toimitilansa tähän käyttöön Helsingin Punavuoressa?[/quote]

Tätä nyt ainakin markkinoidaan konferenssin nimellä. En ole aikaisemmin nähnyt että konferenssi julkaistaan näin heppoisilla tiedoilla. Ainoa julkistettu puhuja on siis ilmeisesti Risto, eikä päivämäärääkään ole julkistettu, ainoastaan hinnoittelu joka on omituinen.

Konferensseihin tai senkaltaisiin tapahtumiin lähden ainakin itse ensisijaisesti puhujien ja osallistujien takia, en tarjoilujen vuoksi. Yleensä tarjoilut eivät kyllä edes sisälly lipun hintaan.

Vrt. siis noihin kahteen muuhun bitcoin-konferenssiin maailmalla. Itse en ainakaan kehtaisi noiden rinnalla mainita ulkomaalaisille tutuilleni, että meillä suomessa järkätään tällaista. Risto ei (ainakaan vielä) ole tehnyt käsittääkseni mitään sellaista liiketoimintaa, joka erityisesti noteerattaisiin maailmalla.

[quote=“Jarmo Viikki, post:56, topic:732”]Sitten, jos osallistujia on enemmän, niin viimeinen maksaa tietty enempi ja sitten on laatukin jo parempi, jos paikalle saadaan joku ns. “guru”. Tässä on ideana ilmeisesti kerätä sellainen porukka kasaan, joka on valmis viemään BTC:n uudelle tasolle käytettävyydessä tms. Ei minusta ole paha asia vaikka Risto käärisi siinä sivussa kunnon fyffet - niinhän sen kuuluu mennäkin. Yrittäjänä BTC on kuitenkin hänelle ja hänen perheelleen pääasiallinen leipäpuu.
Ei kannata kadehtia Ristoa, jos hän keksii jotain tällaistä räväkkää. Sinänsä ovela mainoskikka herättää tällainen keskustelu. Pitänee itsekin yrittää oman firman kanssa keksiä jotain tällaista, joka räväyttää. 8)[/quote]

Toki tämä on mielenkiintoinen markkinointikikka - voi onnistua tai sitten ei. Itse kuitenkin epäilen että valtaosassa ns. tavallisissa jampoista (olivat äveriäitä tai ei) suhtautuvat tällaiseen negatiivisesti.

En kadehdi Ristoa, olen vain pettynyt tähän konseptiin. Toki tämä voi olla menestys, sitten olin väärässä ja sen näkee sitten.

Mun mielipiteitä:

• Idea hyvä
  • Hinnoittelu köh omaperäinen
  • Liian vähän speksejä

Siinäpä niitä.

Ja samaa mieltä kuin kangasbros.

Konferenssi mainittu ensimmäistä kertaa engl. saitilla. Tick tick, says the clock.

[quote=“rpietila, post:40, topic:732”][quote author=katlisa5963 link=topic=771.msg4954#msg4954 date=1366237058]
Risto on oikea liikemies.
[/quote]

Eli joo. Hinnoittelu yksinään varmistaa, että tähän konferenssiin tulijat ovat valkoisia yli 25-vuotiaita miehiä, joilla on raha-asiat kunnossa, vaikka ei päivätöissä tarvitsekaan käydä, todennäköisesti osallistujien omistaman bitcoin-määrän mediaani on yli 2100, ja määrä on lisäksi hinnannoususta huolimatta kasvussa.[/quote]

Eiköhän toi kommentti kerro tarpeeks koko miehestä ja kongressista. Sen ymmärrän että jokainen voi pyytää mitä hintaa tahansa palveluistaan mut voi myös odottaa saavansa yhtä abrusdia palautetta kuin mitä hinnoittelukin on. Ei voi suositella.