[quote=“katlisa5963, post:28, topic:732”]En oikein ymmärrä tätä mr. Pietilään kohdistuvaa pottuilua.
Jos mies järjestää jonkun tapahtuman ja hinnoittelee sen…mikä ihme siinä oikein ahdistaa ?
Risto tekee arvokasta työtä Bitcoinin tunnettuudenkin eteen ja siitä voisi Bitcoin-yhteisö nostaa hattua hänelle.[/quote]
Juuri näin, kritiikin ymmärrän jos se on aiheellista, mutta en sitä että valitetaan hinnoittelusta. Risto laittaa juuri ne hinnat, jotka hän haluaa ja asiakas pohtii, onko hänen saamansa hyöty BTC:n arvoinen.
Sinänsähän hyöty säilyy vakiona: porukan koko pienentää kokonaishyötyä, jota kompensoidaan sitten “laadukkaammalla” eliitillä.
Summa summarum, hinnoittelu pitää joukon koon sopivana ja aina joku kuitenkin sen lipun lunastaa, eli eiköhän siitä vähintään kohtalainen äijien saunailta kehkeydy.
Tältä foorumilta, kun keskusteluja seuraa, niin tuskin löytyy kovinkaan montaa oikeasti rahamiestä. Vaikuttaa melko teineiltä monen keskustelut täällä. Olen itse seuraillut Riston bisneksiä ja meinasin jopa hypätä mukaan Silverbankkiinkin, mutta en ihan kuitenkaan ollut “comfortable” asian kanssa, joten päätin ystävällisesti kieltäytyä. Ehkä oli virhe, ehkä ei - sitä en tiedä. Kaikenkaikkiaan Risto vaikuttaa rehelliseltä bisnesmieheltä, joka rahastaa kaiken rahastettavissa olevan, eikä siinä ole mitään väärää. Itsellenikin, mikäli joku tuo riittävästi minulle arvoa, esimerkiksi saan firmalleni asiakkaita, olen siitä valmis maksamaan. Minun vain on oltava vakuuttunut siitä, että minulle tulee riittävästi lisäarvoa jostain asiasta. Lisäarvon tulee ylittää maksamani kustannus, muuten homma jää minun osaltani tekemättä.
Minun täytyy sanoa kuitenkin, että nuorena yrittäjänä (firma perustettu 2012) olen eri kaliiberia, kuin Risto yrittäjyydessä. Oma firma vasta on kovin alkutaipaleella ja tällä hetkellä itse etsin kuumeisesti lisää asiakkaita. Mielummin tietenkin myyn maksukykyisille, kuin henkilöille, joilta on voi menossa leivän päältä, mikäli maksavat kotinsa siivoamisesta 400-500 euroa kuukaudessa.