Bitcoin-liikemieskonferenssi kesäkuun alussa

On ollut tuossa poikien kanssa juttua, että pitäisi pitää konferenssi ettei joudu matkustamaan niihin jotka on jo ilmoitettu.

Eilisessä miitissä idea lähti lentoon ja päätimme sellaisen järjestää. Ajankohta on kesäkuussa, virallisen ohjelman kesto 1 viikonloppu.

Muista konferensseista poiketen tässä keskitytään olennaiseen, ja häiriötekijät suljetaan pois. Tarkoitus on koota paikalle hyvin korkealuokkainen ryhmä bitcoin-talouden kehittäjiä. Koollekutsuja olen minä.

Konferenssiliput myydään seuraavalla menetelmällä:

  • Ensimmäinen lippu maksaa 1 BTC, toinen lippu 2 BTC ja niin edelleen. Myyn liput henkilökohtaisesti, ottakaa yhteyttä 050-3235950, tekstiviestitse. (Olen Lontoossa viikonlopun yli.)
  • Tällä hetkellä 3 lippua on myyty. Seuraava kiinnostunut saa lippunsa näin ollen 4 BTC:llä.
  • Konferenssin osallistujamäärän yläraja määräytyy sen mukaan, että kaikki louhitut bitcoinit siirtyvät konferenssimaksun kautta minun omistukseeni (noin 4690 tällä hetkellä).
  • Yksi lippu oikeuttaa yhden henkilön keskeytyksettömään osallistumiseen konferenssiin. Osallistujan tulee olla sama henkilö koko ajan. Konferenssin kieli on englanti.
  • Lipun varaaminen edellyttää etumaksua, viime kädessä siten, että ensin maksanut on oikeutettu halvempaan lippuun. Annan maksuosoitteen erikseen.
  • Lippu on siirrettävissä. Jos vaikka nyt ostaa 4 BTC:n hintaisen lipun ja ajattelee, että siitä tulee kiva poikien viikonloppu, ja idea kehittyykin 50 ihmisen mega-aivoriiheksi, jonka pääpuhuja on Satoshi, voi lippunsa myydä edelleen jollekin, joka pystyy sitä paremmin hyödyntämään, hyvällä voitolla.
  • Pidättäydyn vähintään 24 tunnin ajaksi kääntämästä ja julkistamasta tätä informaatiota englanniksi, en kuitenkaan vastaa jos joku muu sen tekee.

Mitä lipulla saa, määräytyy osallistujien toiveiden mukaisesti. Toistaiseksi mukana on yksi henkilö, jolla on enemmän bitcoineja kuin minulla, ja varsin kiinnostavia näkemyksiä. 50% lipputulojen kokonaismäärästä käytetään osallistujien osittain etukäteen päättämällä tavalla konferenssin kuluihin, esim. puhujiin, hotelleihin, tarjoiluihin ja huvituksiin. Konferenssipaikka on toistaiseksi kesäinen Etelä-Suomi, ja sinne matkustaminen on tällä hetkellä osallistujan itse kustannettava. Mikäli paikka siirretään, tapahtuu matkustus konferenssin varoista.

Konferenssin osallistujilla on suljettu keskustelualue, jossa he kehittävät konferenssia.

Kuten bitcoiniin itseensäkin, tähän konferenssiin kannattaa suhtautua asenteella, että konferenssilipun ostamiseen käytetyt rahat on ostohetkellä lopullisesti menetetty. Tämän jälkeen saattaa saada tilaisuudesta jotain irti.

No nyt jumalauta… Itse kierrän kyllä tällaisen paskan kaukaa. Mutta onnea silti konferenssiin :smiley:

Miksi maksaisin 4 tai enemmän bitcoinia tapahtumasta jonka sisällöstä en tiedä mitään?

Tarkoitus on koota paikalle hyvin korkealuokkainen ryhmä bitcoin-talouden kehittäjiä.
Tämän "korkealuokkaisen kehittäjäryhmän" voi varmaan kutsua samaan paikkaan keskustelemaan keräämättä tuhansia euroja pääsymaksua.
"Toistaiseksi mukana on yksi henkilö, jolla on enemmän bitcoineja kuin minulla"

… Miten tämä on millään tavalla oleellinen asia?

Kiitos palautteesta. Arvasinkin tämän herättävän keskustelua 8)

Hmm, edellinen kommenttini oli vähän tyly, selvennänpä kritiikkiäni vähän tarkemmin.

  • Hinnoittelu on normaalista poikkeava ja sen taustamotiivi kyseenalainen. Ei siinä, saahan sitä kaikkea yrittää.
  • Normaalikonferensseissa on lista tyypeistä, jotka sinne tulevat puhumaan tai esiintymään, joten voi vähän arvioida että kannattaako näiden henkilöiden neuvoista yms maksaa
  • Se, että jollain on paljon bitcoineja, ei tarkoita että kaveri olisi automaattisesti bisnesnero, jonka vinkeistä/konsultaatiosta kannattaa maksaa.

Näillä tiedoilla en kyllä suosittele tähän konferenssiin osallistumista kenellekkään - siis jos tätä nyt markkinoidaan konferenssina. Tietysti jos tykkää salaseuraleikeistä, niin mikäs siinä. Näkisin että tällä konseptilla nimitys “konferenssi” on harhaanjohtava.

Se on ihan hyvä asia, että joku vaivautuu bitcoin-tapahtumia järkkäämään, ja toki toivon että ne jotka tähän päättävät osallistua saavat sitten hyötyä osallistumismaksun arvosta :slight_smile:

Oletko maksanut omasta lipustasi? Jos ja kun osallistujamäärä jää alle kymmenen?

Taustamotiivi on se, että puolet rahoista tulee meikälle, ja toinen puoli käytetään niiden puhujien palkkaamiseen, ym.

  • Jos osallistujia on kolme niin vietämme mukavat pari päivää Silverclubilla, jos meitä on 10, niin sillä voidaan jo pyytää jotakuta puhujaksi jenkeistä ja maksaa matkat+hotellit. Tämä saattaa houkutella muitakin ulkomaalaisvahvistuksia paikalle, jolloin nouseva lippujen hinta aikaansaa tapahtuman muuttumisen vastaavasti laadukkaammaksi.
- Normaalikonferensseissa on lista tyypeistä, jotka sinne tulevat puhumaan tai esiintymään, joten voi vähän arvioida että kannattaako näiden henkilöiden neuvoista yms maksaa

Tässä tapauksessa puhujia hamustellaan osallistujien toiveiden (ja pelikassan) mukaisesti, ei toisinpäin niinkuin yleensä. Kehitysalueella mietimme, kenet haluaisimme puhumaan, ja mitä täytyy tehdä, jotta hänet saataisiin. Kehitysalue on avoinna kaikille sillä hetkellä lipun omistaville. Varmaan ennen pitkää jotkut osallistujat julkistavat nimensä, tällä hetkellä kukaan paitsi minä ei ole näin tehnyt.

- Se, että jollain on paljon bitcoineja, ei tarkoita että kaveri olisi automaattisesti bisnesnero, jonka vinkeistä/konsultaatiosta kannattaa maksaa.

Konferenssi ei edes pyri olemaan kiinnostava 99.999999% mielestä. Jokainen itse päättää, haluaako tulla vai ei. Minun asemani on kohtuu suurelta osin sen henkilön ansiota, joka tällä hetkellä on yksi lipun varanneista.

Oletko maksanut omasta lipustasi? Jos ja kun osallistujamäärä jää alle kymmenen?

En ole maksanut. Minä saan puolet lipputuloista. Osallistujamäärä on tällä hetkellä 4 minä mukaan lukien.

Ai niin. Jos myy lippunsa (mikä on osa pelin henkeä) niin ei ole oikeutta varata uutta.

[quote=“rpietila, post:7, topic:732”][quote author=kangasbros link=topic=771.msg4849#msg4849 date=1366204498]

  • Hinnoittelu on normaalista poikkeava ja sen taustamotiivi kyseenalainen. Ei siinä, saahan sitä kaikkea yrittää.
    [/quote]

Taustamotiivi on se, että puolet rahoista tulee meikälle, ja toinen puoli käytetään niiden puhujien palkkaamiseen, ym.

  • Jos osallistujia on kolme niin vietämme mukavat pari päivää Silverclubilla, jos meitä on 10, niin sillä voidaan jo pyytää jotakuta puhujaksi jenkeistä ja maksaa matkat+hotellit. Tämä saattaa houkutella muitakin ulkomaalaisvahvistuksia paikalle, jolloin nouseva lippujen hinta aikaansaa tapahtuman muuttumisen vastaavasti laadukkaammaksi.

Tässä tapauksessa puhujia hamustellaan osallistujien toiveiden (ja pelikassan) mukaisesti, ei toisinpäin niinkuin yleensä. Kehitysalueella mietimme, kenet haluaisimme puhumaan, ja mitä täytyy tehdä, jotta hänet saataisiin. Kehitysalue on avoinna kaikille sillä hetkellä lipun omistaville. Varmaan ennen pitkää jotkut osallistujat julkistavat nimensä, tällä hetkellä kukaan paitsi minä ei ole näin tehnyt.

Konferenssi ei edes pyri olemaan kiinnostava 99.999999% mielestä. Jokainen itse päättää, haluaako tulla vai ei. Minun asemani on kohtuu suurelta osin sen henkilön ansiota, joka tällä hetkellä on yksi lipun varanneista.

En ole maksanut. Minä saan puolet lipputuloista. Osallistujamäärä on tällä hetkellä 4 minä mukaan lukien.[/quote]

Konferenssiin tarvitaan aika paljon lipputuloja, koska pelkästään Riston palkkaaminen maksaa euroissa 28 800 euroa (48 h * 600 euroa/h). Nykyisellä BTC-eurokurssilla n. 410 BTC. Jotta tapahtuma olisi kannattava Ristolle, pitää siis lippuja myydä yhteensä 820 BTC:n edestä. :o

Minun osuuteni on tosiaan tuo puolet lipputuloista, ja siksi olen toistaiseksi kovasti tappiolla jos tuon sillä lailla laskee. Tällä hetkellä kasassa on sen verran hyvä porukka, että ei haittaa vaikka jäisimme nelistään. Vielä tänään aion kyllä mainita konferenssista parille ihmiselle lisää. Minusta on hauskaa, että tulijamäärän lisääntyessä paranee myös mahdollisuus hankkia ulkopuolisia tähtiä. Olen Bitcointalkissa yrittänyt etsiä bitcoin-rikkaiden tietoja, ja mielessä on noin 10 nimeä, joilla saattaa olla n. 100kBTC. Joku näistä voisi olla hyvä lisäys remmiin.

Ponzi!

Tämä on Risto rakentavaa kritiikkiä, vaikka ansaitsisit ehkä myös vittuilua.

Luuletko saavasi sinne oikeasti tarpeeksi porukkaa, jotta edes saataisiin millään muotoa järkevä konferenssi/tapahtuma. Toi menee muutaman hörhön kahvitteluksi näillä näkymin. Jos taas ajattelit jenkeistä saada näitä rikkaita tai vaikutusvaltaisia puhumaan niin voi hyvää päivää. Gmaxwell, Bitpayn Tony tai Gavin on varmasti todella halukas lentämään tänne…

En muutenkaan ymmärrä tuota “köyhien” sulkemista pois. Ihan kuin vain rikkaat ja eliittiin kuuluvat voisivat keksiä parhaat ideat ja heillä olisi jotain todella salaista tietoa. Hinnoittelu on täysi vitsi.

Rider, kiitos palautteesta.

Tämä nyt on vaan tällainen kokeilu, mitä saadaan aikaan, kun on huippumotivoitunut porukka. Raha on tosi hyödyllinen väline motivaation mittaamisessa, köyhäkin voi maksaa 4 BTC jos motivaatio on kohdallaan, ei se niin paljon ole. Mutta jos tietää että ei saisi konferenssista irti mitään, ei tietysti kannata tulla. Osallistujien keskimääräinen sitoutumisaste bitcoiniin on jo nyt huomattavan korkea, ja parasta on että jokainen uusi tulija vain lisää keskimääräistä laatua.

Olen järjestänyt avoimiakin bitcoin-tapahtumia, kuten 3 kpl Bitcoin Café nimisiä. Niissäkin oikeasti mieleenpainuva osio alkoi yleensä vasta puolenyön jälkeen, ja parhaat jutut oli seuraavana aamuna. Tämänkertaista voisi pitää suoraan asiaan menevänä tapahtumana, josta julkinen osuus on tarpeettomana karsittu pois.

Moneybooker: Osallistujat päättävät, keitä sinne kutsutaan. Siinähän trollaat.

Bitcoin on jo saanut huomionsa, sitä ei enää tarvitse kerjätä. Tosi tekijät siirtyvät nyt kehittämään asiaa eteenpäin. Tervetuloa!

Korjaus: Neljä jätkää, joilla on yhteensä yli 10000 BTC ja passiiviset tulot kohdillaan, - -.

+1 Riderille.
Halusin lisätä tähän vielä että eikö oleellisempaa olisi tuoda bitcoin esille ihan tavallisen tallaajan keskuuteen eikä niille, jotka ovat mukana vain sijoitus tai muussa rahanteko mielessä? (Jos bitcoinin kehitykseen oikeasti uskoo…)

Opiskelijoille tuo 4 bitcoinia on kova pala, työttömistä tai huono palkkaisista puhumattakaan…

Edit: Pitänee ottaa parempi asento, hakea popcornit ja seurata tätä lankaa.

Ymmärrän tavallaan kyllä tuon idean. Olen itsekin sitä mieltä, että raha on paras motivaattori ja samalla se erottaa vapaamatkustajat oikeista osaajista. Tuo hinnoittelumalli ei vaan mahdollista kovin laajaa osanottoa. Kuvitelkaa se 20. vieras, joka joutuu maksamaan lipustaan 20BTC (1300€ nykykurssilla). Siellä saa olla aika kova kattaus puhujia.

Pääsymaksu saa olla kova, kunhan se on kaikille sama. Etukäteen tiedossa olevat isot nimet saattaisivat vetää puoleen porukkaa pitkin Eurooppaa, vaikka lippu maksaisi jopa 2BTC/kpl.

Kukaan ei kiellä teitä järjestämästä omia tapahtumia!

Olen kuitenkin iloinen keskustelusta, koska sen aikaansaaminen oli yksi hinnoittelumallin käyttöönoton odotettu seuraus.

[quote=“Moneybooker”][quote author=rpietila link=topic=771.msg4899#msg4899 date=1366222702]
Kukaan ei kiellä teitä järjestämästä omia tapahtumia!

Olen kuitenkin iloinen keskustelusta, koska sen aikaansaaminen oli yksi hinnoittelumallin käyttöönoton odotettu seuraus.
[/quote]

Kauppakorkeassa (usko tai älä, olen sen käynyt), kysyi joku rahoituksen
luennolla joskus 1990- luvun lopussa, miksei kukaan perusta omaa pankkia?

Miksei kukaan perusta omaa rahaa? Bitcoinissa on kai yritystä vähän
tähän suuntaan.

Pursimiehenkadulle rakennetaan paikallista kuplaa, mutta kannattaa
varautua siihen, että jos osoittautuu, että kyseessä on kaikkien aikojen kusetus,
että 200€ tunti ei ole mitään sen rinnalla, kun ihmiset
alkavat vaatimaan rahojaan takaisin. Luuletko todella että
he soittavat ja pyytävät kauniisti? :)[/quote]

No voi nyt surku, kun yhdestä röllistä päästiin niin toinen on heti kimpussa… Vai oletko se sama Heitetään kolikkoa!!1 heheh. kaveri.

Keksikää ny hyvät ihmiset itsellenne tekemistä. Jos joku on kiinnostunut kuuntelemaan minun juttujani, niitä pääsee tällä hetkellä kuulemaan 4 BTC:llä kaksi kokonaista päivää. Muista asioista voi keskustella muissa viestiketjuissa.

Liikevaihto tänään oli n. 17500 euroa kun joku kuitenkin haluaa tietää… Bitcoinin myyntikate 5-8%.

Sen verran röyhkeä kusetusyritys koko konfrenssi ettei siinä tarvinnut edes rivien välistä lukea mikä oli koko homman tarkoitus. Ottaa tyhmiltä rahat pois ilman mitään konkretiaa.

rpietilän aiempia puliveivauksia voi käydä naureskelemassa täällä http://www.image.fi/artikkelit/oikeamieliset

[quote=“Moneybooker”][quote author=rpietila link=topic=771.msg4899#msg4899 date=1366222702]
Kukaan ei kiellä teitä järjestämästä omia tapahtumia!

Olen kuitenkin iloinen keskustelusta, koska sen aikaansaaminen oli yksi hinnoittelumallin käyttöönoton odotettu seuraus.
[/quote]

Kauppakorkeassa (usko tai älä, olen sen käynyt), kysyi joku rahoituksen
luennolla joskus 1990- luvun lopussa, miksei kukaan perusta omaa pankkia?

Miksei kukaan perusta omaa rahaa? Bitcoinissa on kai yritystä vähän
tähän suuntaan.

Pursimiehenkadulle rakennetaan paikallista kuplaa, mutta kannattaa
varautua siihen, että jos osoittautuu, että kyseessä on kaikkien aikojen kusetus,
että 200€ tunti ei ole mitään sen rinnalla, kun ihmiset
alkavat vaatimaan rahojaan takaisin. Luuletko todella että
he soittavat ja pyytävät kauniisti? :)[/quote]

Kauppakorkeatausta itsellänikin on. :slight_smile:

Joillekin oikeasti tuo 200 euroa tunnilta on pieni raha. Lakimies tuskin edes tervehtisi noin pienistä summista, eikä lakimiehetkään aina voita keissejään.
Jokainen aikuinen tervejärkinen ihminen on itse vastuussa omista rahoistaan. Ei ole Riston vika, jos joku on valmis vapaaehtoisesti hänelle 600 euroa tunnilta maksamaan - se on hänen tuntinsa arvo.
Minäkin voisin opettaa Kabbalaa, mutta koska kyseessä on oikeasti asiat, joilla on merkitystä elämässä, niin minun hintani on ihan eri luokkaa kuin Riston. Tuntitaksani on 19 900 euroa.
Ihminen, joka arvostaa henkisiä asioita, on valmis maksamaan tuon summan. En takaa, että asiakas saa mitään mutta luultavasti ihminen joka tuon summan maksaa on riittävän avoin ymmärtämään. 8)