Vain taivashan on rajana, mutta kun arvo ei kuitenkaan saa tukea muusta kuin arvonnousun odotuksella
on se tosiasia vastassa, että ei ole mitään estettä sille että kiinnostus katoaisi, mutta koska se tapahtuu vai tapahtuuko se koskaan, jää nähtäväksi.
Minä en ainakaan ole ammattilainen tai asiantuntija.
Mutta keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella ja ainakin minun mielestä olisi aika tylsää keskustelua jos kaikki vain huutaisivat hurraa ja uskoisivat ikuiseen nousuun.
Ja mielipiteitä on joka suuntaan ja hyvä niin.
Omat mielipiteeni perustan saamaani informaatioon, joka minulla on käytettävissä.
Tosin jos olisin kuullut coineista silloin kun hinta oli senteissä tai muutamissa dollareissa, en olisi ikinä uskonut sen nousevan näihin lukemiin, tuskin kovin moni muukaan.
Enkä tietenkään usko ikinä että se nousee tasolle 300 000 dollaria ja voin olla siinä todella väärässä. Voi se nousta vaikka miljardeihin.
Mutta aiemmin ei ollut mukana ongelma ihmisten suhtautuminen numeroihin.
Rikkaat voivat ostaa isolla rahalla coineja ja sada niitä paljon, mutta haluaako rikkaat ottaa ison riskin ostamalla ilmaa. Köyhät voivat ostaa niitä vähän, mutta ajatus murto-osien saamisesta ei ole niin houkutteleva.
Kumpi kuulostaa todennäköisemmältä 0,1 nousevan 10 vai 100 nousevan 10 000 ?
Monien mielestä ehkä yhtä todennäköiseltä, mutta jos meitä voidaan huijata 99 hinnoittelulla, niin väitän että hinnalla on väliä ja vaikutusta.
Ja kun niitä bittejä tulee toistaiseksi kokoajan lisää, haluaa niitä saavat niitä myös myydä.
Ja silloin kun niistä saa järjettömän voiton sitä suuremmaksi käy kiinnostus myymiseen.
Tietysti jos kukaan ei ikinä myy tappiolla, niin nousukin on rajaton, mikäli uusia ostajia tulee loputtomasti.
Long live bitcoin!
Ps. Uskon että hinta ei nouse vuoden loppuun mennessä yli 250 dollarin
Ja uskon olevani väärässä