Ihan ensimmäiseksi on pakko sanoa, että en usko, että bitcoinissa, osakkeissa tai valuutassa olisi juuri mitään keinoa “aukottomasti” ennustaa tulevaisuutta… Jos ei muuten, niin aina voi joku lentää lentsikalla päin jotain isoa taloa, ja kaikki ennustukset menee myttyyn.
Sijoittamisessa on aina kyse enemmän tai vähemmän ennustuksista… todennäköisyyksistä mitä tapahtuu…
Enkä tiedä, voiko näin volatiliteetissa markkinassa kuin bitcoin, heittää ollenkaan jotain 6kk arvioita, kuin vitsillä.
En ole itse mikään teknisen analyysin mestari, pointtini, oli vain, että tiedän molempia keinoja käytettävän, sekä erikseen, että yhdessä. Ihan melko vakavastikin otettavissa sijoittaja piireissä.
Mutta jos nyt jotain heittäisin… Niin katselin tuossa pari viikkoa sitten, että mielestäni 450usd alle menevä bitcoin kurssi on saletisti halpa.
Tämä ehkä enemmän perstuntumaa…
Veikkaisin, että siinä tuntumassa tullaan hetken pysymään…(1kk ennuste) Varmaan käydään vähän alempaa vielä kokeilemassa arvostuksia, mutta mielestäni on monta seikkaa jotka vaikuttaa yleiseen ilmapiiriin… Ainakin omaani.
Esim. Viimeisen tiputuksen aikana ei menty edellisten pohjien alle (trendin muutos), lisäksi nyt mentiin edellisen suuremman huipun yli (trendin muutos), myyntilaita tuntuu aika heikolta… pakenee ostojen edessä (trendin muutos).
Voi olla että menee ihan hakoteille, mutta mielestäni näyttää siltä, että 6kk jatkunut laskutrendi on vihdoin kääntymässä nousu trendiksi.
Eli mielestäni alkaisi olemaan oston paikka. Omasta päästä on kiinni, uskooko, että se tulee vielä vähän alas… Veikkaan, että käydään vielä ainakin hetkellisesti alle 400usd, mutta saako siitä kiinni on eriasia.
edit. Veikkasin muuten toissailtana, että huomenna (eilen) on 20% nousu päivä… no, veikkaus hetken ja eilisten huppujen väli, oli +18,8%, Jo tämä todistaa, että EDES minä en osaa aukottomasti päätellä kursseja:D Aina voi olla prosentin tai parin heitto:P
Noo, uskoo ken tahtoo, että veikkasinko vai en… itse olen aika tyytyväinen päätelmiini:)