Multibit lompakan ylläpito loppunut?

Tsekkasin pitkästä aikaa Multibit lompakon ja mikä on lompakon saldo. Ajattelin siirtää backupiksi toiseen lompakkoon osan bitcoineista ja latasin Electrum lompakon. Sitten lähetin testimielessä rahaa Electrumiin, mutta jostain syystä siirto ei tullut vahvistettu-tilaan, eikä luonnollisesti summa siirtynyt uuteen lompakkoon. Sitten selvitin asiaa, ja Multibitin sivuilla sanotaan, että ylläpito on lopetettu. Suositeltiin toisen lompakon käyttöönottoa.

Onko nyt siis niin, että saanko siirrettyä vielä rahoja Multibit 0.5.15 lompakosta, vai kestääkö vain siirto älyttömän kauan.

Kiitos!

Sama juttu täällä:

Minulla saldo edelleen näkyy, mutta en saanut siirrettyä pois rahaa. Olisin kiitollinen jos jollain on selkokielinen vinkki miten rahat saa siirrettyä uuteen lompakkoon.

Yleensähän noissa on export keys ja sitten toisessa import keys.

onko tuo exporttaus/importtaus siis täysin turvallista kun siinä ei ilmeisesti voi järkevästi suojata private keyta salasanalla niin että sen saisi vielä tuotua toiseen lompakkoon?

Ainakin elecrumissa private keyn importtausta ei voi tehdä lompakkoon jossa on seed. Löysin ohjeen jossa elecrum-lompakon luontivaiheessa seedin tilalle laitetaan private key niin sitten importtaus onnistuu suoraan. Eli sitten jos haluaa siirtää electrum lompakkoon jossa on seed täytyy varmaan lähettää importatusta electrum lompakosta bitcoinit toiseen lompakkoon joka on luotu normaalisti.

Minulla on nyt tosin pending tilassa olevia lähetyksiä Multibit lompakossa joista en tiedä tapahtuuko noille ikinä mitään. Lisäksi kai näiden takia saldo on eri mitä mahdollinen käytettävä rahamäärä. Itse asiassa vaikka pending tilassa olevat lähetykset ovat pieniä verrattuna lompakon saldoon niin käytettävissä oleva rahamäärä lompakossa on tosi pieni. Johtuuko tuo siitä että tuota lompakkoon jäävää rahamäärääkään ei ole vahvistettu pending tilan takia??? Mutta kaippa nuo multibitin pending tilassa olevat lähetykset päivittyvät toteutuessaan myös electrumiin jos saan privatekeyn avulla bitcoinit tuotua sinne.Ehkä olen tyhmä mutta tuntuu kyllä vaikealta:(