Miten "hakkeroin" oman lompakkoni?

Kyselin aiemmin mihin MultiBitissä olleet varat olivat kadonneet ketjussa MultiBit lakkasi toimimasta. Varat olivat siellä ja pääsin niihin käsiksi.

Nyt, puolen vuoden jälkeen saamani ohjeet eivät toimi. En löydä Application Supportia, en MultiBit-kansiota, enkä oikein mitään muutakaan. Ohjelma aukeaa, mutta näyttää 0- saldoa, vaikka Blockexplorer.comin mukaan siellä on rahaa.

Ajatellaan, että olisin hakkeri jolla olisi käytössään Electrum-lompakko ja tuon toisen MultiBitin osoite ja salasana, niin miten siirtäisin sieltä varat Electrumiin (siis tässä tapauksesta vanhasta lompakostani uuteen) ikään kuin lupaa kysymättä?

1 tykkäys

Tuolla How to hack bitcoin? – How Bitcoin wallet hacking is carried out by hackers? kerrotaan miten rosvot tyhjentävät toisten bitcoin-lompakkoja:

He is either able to get the Bitcoin wallet password (Wallet key or private key) of a User or a group of users and then use it to transfer all the bitcoins from users wallet to his Anonymous Wallet.

Koska tekstin laatijoiden tarkoituksena on neuvoa miten välttyä rahojen menetykseltä, ei jutussa mennä yksityiskohtiin. Minua ei kuitenkaan auta tieto, että salasanan urkittuaan hakkeri voi tyhjentää lompakon. Minulla ON jo MultiBitin ja Electrumin osoitteet ja salasanat. Enkä tarvitse edes mitään anomyymiä lompakkoa suojakseni. Eli minulla on periaatteessa täysin avoin paikka ihan vain mennä ja ottaa MultiBitissä olevat 0.01001063 BTC. Mutta miten?

Pelkällä lompakon salasanalla ei tee mitään, jos ei ole lompakon privaattiavainta ja/tai wallet.dat -tiedostoa.

Totta. Hoksasin tuon itsekin, kun vietin taas pitkää iltaa yrittäen avata vanhaa MultiBitia. Joka sitten lopulta - jotenkin mystisesti - onnistuikin.

Mitenkäs tyhjennän MultiBitin varat Electrumiin, kun on käytössä molempien salasanat ja MultiBitin privaattiavain? Jos olisin hakkeri, niin nyt on koittanut vesi kielellä odotettu hetki kaapata rahat.

Electrumissa on komentoketju Wallet - Private keys - Sweep/Export. Sieltäkö jotenkin …?

joko googlasit itse?

Kiitokset linkistä Export wallet from Multibit to Electrum.

Kokeilin ensin Dr.Bobin neuvoja. Kaikki meni hyvin neljänteen vaiheeseen saakka, mutta Electrum ei antanut nextiä, vaan ainoastaan backin. Joten homma juuttui harmillisesti aivan lopussa.

Alimmaisena oleva YouTube-video toimi kohtaan jossa alettiin naputtaa jotain jumalattoman pitkää Seediä. En käsittänyt mistä mokoma litania tempaistaan. Onko se joku salasana, vai?

Ylipäätään MultiBit Import-lompakon luominen Electrumiin tyssäsi jatkuvasti salasanoihin. Kun tarjosin MultiBitin salasanaa, ei kelvannut. Ei myöskään Electrumin oma. Jos annoin import-lompakolle oman uuden salasanan, ei sekään toiminut.

Äh.

En ole uskaltanut sulkea MultiBitiä pariin päivään, kun sain sen vihdoin toimimaan.

Koska importaus ei onnistu, ajattelin lähettää loput rahat ihan normaalisti uuteen lompsaan. Miten se hoituu, kun siirron maksaa lähettäjä? Rahaa on nyt noin 80 dollarin arvosta ja kuluihin pitäisi varata joku minulle tuntematon summa. Voiko MultiBitin rahat lähettää varakkaamman vastaanottajan Electrumin kustannuksella?

Pitääkö jotain ottaa vielä huomioon lompakon tyhjentämisen jälkeen, vai heitänkö MultiBit-ohjelman ihan vain roskiin ja se siitä?