Mainaamisen kannattavuus

Nyt on jo useamman päivän ollut näkyvissä mainaamisen kannattavuuden lasku-trendi.
Mielestäni huomionarvoista on se että sama on tapahtunut “kautta linjan”. En nyt kaikkien altcoinien
hintakäppyrää tutkinut. Mutta kannattavuuden loppusummaa /kk, sähkö-kulujen jälkeen.
Onkohan tuo vain väliaikaista, vai onko coineista “ylitarjontaa”?

louhinnasta on tullut ammattimaista. ei tavis koneel muuta ku harrastus mieles…
oo tutkinu noita asic juttui mut ei mitenkään voi vakavasti harkita tollasta “maksa nyt ehkä vuoden päästä saat tuotteen” juttuja…
osta mielummin bitcoini nyt, katso mikä sen arvo on vuoden päästä

huonoja ja hyviä aikoja tulee ja menee ja tällaiset huonotuottoisemmat ajat saa ihmiset yleensä masentumaan ja ajattelemaan että mainaus ei ole enää ikinä kannattavaa.
itse en ole kahden vuoden aikana nähnyt yhtään kuukautta jolloin mainaus ei olisi maksanut sähköjä takaisin. itse maksan sen 0.11e/kwh.

älkää siis masentuko. kyllä se diff. seuraa arvojen mukana alas ennemmin tai myöhemmin :slight_smile:

se on ollut ammattimaista jo kauan aikaa

Kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä. Voi säästää pitkän pennin (jopa useita satoja euroja, jos lasketaan talouden muutkin sähkön kulutukset).
Vaasan sähkö taitaa meillä olla noin 0.07€/kWh ja tietysti siirto maksu sen 50€.

Ps. Tänään tuli roskapostiin tarjous Turun sähköltä (0.05€/kWh). Tosin siinäkin joutuu tekemään Surveyn ja voittamaan ensin iPad 2:n ennenkuin saa tuon tarjouksen… ::slight_smile:

[quote=“Energy+, post:5, topic:856”][quote author=mig91 link=topic=902.msg6123#msg6123 date=1368647110]
itse maksan sen 0.11e/kwh.

[/quote]

Kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä. Voi säästää pitkän pennin (jopa useita satoja euroja, jos lasketaan talouden muutkin sähkön kulutukset).
Vaasan sähkö taitaa meillä olla noin 0.07€/kWh ja tietysti siirto maksu sen 50€.

Ps. Tänään tuli roskapostiin tarjous Turun sähköltä (0.05€/kWh). Tosin siinäkin joutuu tekemään Surveyn ja voittamaan ensin iPad 2:n ennenkuin saa tuon tarjouksen… ::)[/quote]

vaikea kilpailuttaa kun meillä täällä lapissa monopoli jyllää sähkön ja netin kanssa ;D

[quote=“mig91, post:6, topic:856”][quote author=Energy+ link=topic=902.msg6126#msg6126 date=1368647785]

Kannattaa kilpailuttaa sähköyhtiöitä. Voi säästää pitkän pennin (jopa useita satoja euroja, jos lasketaan talouden muutkin sähkön kulutukset).
Vaasan sähkö taitaa meillä olla noin 0.07€/kWh ja tietysti siirto maksu sen 50€.

Ps. Tänään tuli roskapostiin tarjous Turun sähköltä (0.05€/kWh). Tosin siinäkin joutuu tekemään Surveyn ja voittamaan ensin iPad 2:n ennenkuin saa tuon tarjouksen… ::slight_smile:
[/quote]

vaikea kilpailuttaa kun meillä täällä lapissa monopoli jyllää sähkön ja netin kanssa ;D[/quote]

Aurinkopaneelia ja tuulivoimalaa takapihalle? ;D

eiku joo. olin laskenu tuon siirtomaksunki tuohon samaan 0.11e/kwh eli aikalailla samoilla tasoilla sinun kanssa on tuo sähkön hinta…

vois kyllä muuttaa jonnekki kyprokselle ja pistää aurinkopaneelit pystyyn 8)

Sähkön hinnan voit kyllä käsittääkseni kilpailuttaa asuinpaikasta riippumatta. Sähkön siirtomaksu tulee siis edelleen paikalliseltä sähköyhtiöltä.

naapurin seinään vain kaapelia ;D

Itse olen tosiaan miettinyt tuulimyllyä ja aurinkopaneeleita +pienehkö/suurehko akusto tasaamaan tuotto&kulutus huippuja/pohjia. Ainoastaan sillä tavalla että kulutat sen minkä tuotat, saat tuon n.11snt/kwh itsellesi. Fortum kuulemma ostaa, mutta pörssihintaan, eli n. 3snt/kwh… Harmi ettei enää ole takaperin pyöriviä mittareitakaan. :-\

On juu, mutta siitä ei mitään hyvitetä. Se on varma, ellei tee fortumin kanssa sähkösopimusta. Sitä en tiedä ovatko verkonhaltijat tajunneet laskuttaa verkkomaksua myös ulos-liikkuvan sähkön osalta…
Tuokin ihme varmaan nähdään joskus.

Mikä on tällä hetkellä tilanne BTC/LTC mainaamisessa? Jos haluaa BTC:tä, kannattaako ehkä paremmin mainata LTC:tä ja treidata ne BTC:ksi BTC-e.comissa?

Näkyy yksi LTC olevan nyt 0.02 BTC…

Ei oikeastaan. Kannattavuus on tällä hetkellä samaa luokkaa mutta litecoinin vaikeus pudonnee parin päivän päästä jonkin verran. Itse seurailen aika usein täältä http://dustcoin.com/mining

pitää myös muistaa että ltc mainaus vie enemmän sähköä.

eli jos btc näkyy tuolla 100% ja ltc on myös 100% niin btc on kannattavampaa

edit. + vielä ne transaktio/vaihtokulut siellä pörssissä, jos haluaa vaihtaa ne ltc:t bitcoineiksi :slight_smile:

Sähköä kuluu kyllä aika paljon enemmän mutta toisaalta itselläni scrypt ei ole ollut 1000 kertaaa hitaampi millä tuo prosentti lasketaan, vaan lähempänä 900 (hasheinä 1000mhz 7970 tekee noin 700kh/s litecoinilla ja 600Mh/s bitcoinilla). Litecoinin pitäisi siis ollla kannattavampi mitä tuo prosentti antaa ymmärtää. Bitcoinia sitten taas voi mergemainata namecoinin kanssa ja siitä saa muutaman prsentin edun mutta noin suunnilleen tuolta voi katsoa kannattavuuksia.

uskon että tuossa taulukossa on laskettu vain silleen että jos sha=1000mh/s, niin scrypt=1000kh/s eli 100% kummatkin. sehän on tietenkin korttikohtainen kysymys että kummalla tulee enemmän hashejä… sha vai scrypt.

Jos tietää mainereidensa nopeuden, sen voi täyttää niihin laatikoihin ja saada taalasarakkeeseen lukemat vertailukelpoisemmiksi. Prosentuaaliset kannattavuuden on nimenomaan laskettu 1000kh/s=1000mh/s

Nyt taisi mennä niin vaikeaksi BTC mainaaminen, että pitää vaihtaa -> LTC.

EDIT: 16Kh/s

AMD Radeon 7970 @1000MHz
cgminer --scrypt

Ei toi nyt oikein taida toimia?

EDIT: 490 kH/s, sen enempään en kykene tällä. Aika nihkeetä on tienaaminen. 60 GH/s odottaa valmistumista ja toimitusta…

Nyt on kyllä pakko todeta että mainaus on kannattavuudeltaan notkahtanut alas.
esim 7950:llä varustettu kone maksaa noin 450€
Tuottoa tulee 500kh/s ja 300W arvoilla n. 16,5$/kk, eli noin 12,4€/kk.
Maksaisi siis itsensä takaisin 36kk:n aikana. Kolme vuotta on aika kauan, ottaen huomioon
että itse tienasin talvella n. 250€/kk…

Tuli nyt kuitenkin tilattua uusi emolevy ja 1000w:n poweri. Kannattavuushan on kiinni ainoastaan
ltc:n arvosta suhteessa fiatiin.