Louhintakollektiivi

Onko tänään miittinki klo 17 jossain päin Helsinkiä tai ympäryspitäjiä?

Lähden ennen puoltapäivää ajelemaan Hesaan päin, joten parhaiten saa kiinni sähköpostin tai puhelimen kautta.

Extremesystems on sitten kuulkaas scammi. Tehkää läksynne, tuo olisi liian kova oppiraha teille maksaa.

KnC myy tällä hetkellä parhaita laitteita ja he ovat tunnettuja verrattain hyvästä luotettavuudestaan. Niitä laitteita muuten ei varmaan lasketa myynnissä oleviksi enää edes päivissä. US$10k jos oli tili heidän saitillaan ennen kuin tuote “Neptune” julkaistiin, yksinoikeudella myydään aluksi vanhoille asiakkaille.

Siinä nyt edes yksi kunnollinen vaihtoehto tuohon extremesystemsiin.

En tule osallistumaan tähän, sain yksityisen rahoituksen joten omaa lehmää ei ojasta löydy, mutta ettei kukaan haistanut xtrmsyssiä huonoksi kaupaksi huolestuttaa. Toivottavasti olen väärässä sillä en ole lukemnut koko teidän triidiä.

Onnea, tehkää läksynne.

Ei kai tässä vielä ole laitehankinnoista päästy muuta kuin yleiseen konsensukseen että rahaa pitäisi viedä kottikärryllä johonkin.

Realistinen aikataulu voisi olla että ryhmä saataisiin organisoitua tämän vuoden puolella ja isot linjaukset lyötyä lukkoon niin että jokainen voi itse päätellä onko osallistuminen järkevää.

Tammikuu 2014 sitten kun rahat on kasassa ja budjetti selvillä niin laitteita voi alkaa miettimään tarkemmin.
Mielellään näkisin että laitehankinnat hajautetaan ainakin kahdelle eri valmistajalle.

Hiljaista on…
Vetiköhän voittojen saamisen todennäköisyys/epätodennäköisyys väen hiljaiseksi.
Vai korkea bitcoinin arvo, odottaako porukat että “kupla” puhkeaisi?

Itse olen vielä kyllä mukana, käsittääkseni Ylo:kin ja akiramo.
Muita?

Luen tätä triidiä ensimmäistä kertaa. Voisin lähteä mukaan ainakin kuulemaan suurista linjauksista ja laskeskelemaan kannattavuutta. Eli minut voi pitää ajantasalla potentiaalisena osallistujana.

Edelleenkin mielenkiinto säilynyt.

Juu… eiköhän tässä itsekin messissä olla.
Ja homma ei ole kuollut, säännöistä pitää päästä yksimielisyyteen. Ja virallinen puoli hoitaa kuntoon.

JA tosiaan, kone hankintoja pitää kovasti suunnitella. Siellä tulikin jo hyvää kommenttia mitä ei kannata ottaa, ja KNC:tä tarjottiin vaihtoehtona. KNC on varmasti yksi vahva ehdokas, mutta onko paras, siinäpä vasta pulma.

Muita ehdotuksia?

Ja varmasi tuo hajautus on järkevää. Ellei mukana ole Warren Buffettia, nyt Warre on aika tulla nimimerkin takaa esille jos siellä luuraat.

Nythän uusi sääntöehdotus saapui, hyvältä näytti.

Mitens tapaaminen? No edelleen olen sitä mieltä että
arkipäivä ja samalla kertaa hommat loppuun asti.
Eli osuuskunnan säännöt kaikki hyväksyy, allekirjoittaa ja tallettaa jäsenmaksun.
Sitten on vuorossa kokous, hallitus valitaan.
Sitten vaan ostoksille.

Ostoksia ennen tosiaan hoidettava käytännön valinnat, louhintalaitteisto ja sen
sijoituspaikka. Coinien turvaaminen kuten ylo ehdotti ja jatkopanostuksen kohteen valinta alustavasti.

Akiramollahan oli joku tila tyhjillään?
Tuosta Janista ei ole täällä kuulunut mitään. Pari kertaa olemme soitelleet ristiin, mutta tuntuu siltä että Janilla
on jotain omaa säätöä. Saattaahan hän olla kuitenkin kiinnostunut, ei vain ole näkynyt kiinnostuneisuus täällä.

Konehankinnoista KNC tuntuu tosijärkevältä, mutta juna lienee mennyt jo ohi? En kyllä ole tutkinut asiaa vielä tältä
muuttuneelta diffin kannalta.

KnC:ltä on Neptunet loppuneet. Black Arrow taitaa olla ainut järkevä tällä hetkellä. http://www.blackarrowsoftware.com/store/prospero-x-3.html

Näyttäisi tosiaan tuo Prospero X-3 olevan vahvin vaihtoehto, jos vielä tuohon helmikuun toimitukseen pääsisi kiinni. Näemmä on päiväyskin juuri siirtynyt maaliskuun 10 päivään. 1 tuollainen vaatisi vähintään 5 jäsentä suunnitellulla osuusmaksulla. Jos pääsisi 10 jäseneen saisi 2, mikä voisi tuottoa auttaa.

Tapaamisen voisi järjestää välipäiville tai uuden vuoden alkuun, ja tavoitteena että silloin laitetaan kaikkien mukaan haluavien nimet paperiin ja asiat liikkeelle. Pitää ennen vuodenvaihdetta käydä pankissa sopimassa yhdestä toisen firman tilistä, niin samalla voi perustaa tällekin, jos paperit on kunnossa.

-y

Itselläni vapaata 6.1 asti, joten kyllä käy. Osanottajien runsauden takaamiseksi varmaan parhainta turista täällä.
Tuo keskinäinen palsta on varmasti antanut joillekin kuvan että homma olisi kuollut, vaikka näinhän ei ole.
Voisin lähetellä yv-viestejä aiemmin kiinnostuneisuutta osoittaneille henkilöille, kun saadaan jokin päivä sovittua.
Saataisiinko vaikka siten tuo 10hlö mukaan? Toivottavasti.

mulla on kanssa lomaa 6.1. asti.

Mutta mikäli mahdollista, niin voitas mun puolesta tavata jossain vähän pohjoisemmassa ku ihan hesan keskustassa.

10km:kin on 10km lähempänä.

Mielellään Tampere, mut vaikka ees Hämeenlinna tai jotain… Lahti, mut se on sit taas kaukana Ylosta.

Mulle käy kyllä Tampere.

Tampere käy kun täällä asun.

Moro,

Olisin 3.-5.1. Helsingin liepeillä, eli jos tapaamista meinataan niin tuo 4. päivä olisi optimi. Koitetaan siis lukita tapaamisaika, paikka ja osallistujat. Minimissään 5 pitäisi osuuksia pistää jakoon että järkevän laitteen saamme tilaukseen, 7 osuutta jos joku pelkää töksyjen puolesta (yli 15% osuudella katsotaan helposti yrittäjäksi). Ylärajaa ei mielestäni ole, rahaa saa uppoamaan laitteisiin varmasti niin paljon kuin sitä löytyy. Tapaamisessa pistetään nimet paperiin ja seuraavana arkipäivänä osuuskunta kirjoille.

Pääongelmana on edelleen tuo laitteisto, mihin ne rahat pistää kiinni, mitä on saatavilla ja milloin. Vahvin vaihtoehto mielestäni on BlackArrowin Prospero-x3, joita tuolla 10 osuuden tavoitteella saisi 2 kpl maaliskuun alkuun. Sekin tosin jo vaatii bitcoinille arvonnousua, että saa edes omat pois.

Vielä on siis aiheellista miettiä että menikö juna jo isollakin rahalla louhimiseen, vai vieläkä kannattaa yrittää. Vai onko parempi jättää ajatus muhimaan ja yrittää mukaan scrypt-asicien ensiaallossa?

-y

Itse kallistuisin scryptin louhintaan, vaikka ilman asicejakin.
Gpu-louhintakin on kannattavaa. Tosin siihen taloudellisesti panostaminen ei liene kenellekään yksinkään mahdotonta.
Mutta poolin pystyyn laitto ja louhinta-laitteiston kytkentä siihen?
Voisikos aluksi kytkeä aloittelevan poolin jotenkin toiseen pooliin, jolloin tulisi tiheämmin tuloja -> houkuttelisi paremmin muita mukaan?
Kannattaa mielestäni joko unohtaa koko osuuskunta, tai perustaa se pienemmällä rahalla louhimaan coineja, myöhemmin sitten ostaa asic:eja jos
niitä tulee markkinoille. Vaikka sitten lisäosuuksia myymällä jo mukana oleville tjms.
Poolin perustaminen olisi mielestäni enemmän kuin järkevää, siinäkin suuret haasteet saada menestymään.
Onkohan tämä homma jäähtynyt kokonaan?
Silti uskoisin että jos nyt lähiaikoina saataisiin osuuskunta perustettua, voitaisiin sitten asic:en ilmestymis-ajankohtana saada lisää väkeä helpommin mukaan
kuin nyt, heti “tyhjän päälle”.

Löytyykö IRC-kanavaa, se kun oli mainittuna tuolla joskus?