Litecoin

[quote=“AnttiLehtinen, post:100, topic:222”]Jotain vikaa coinpoolissa kyllä on, oletin että nyttemmin tiheästi muuttuneet difficultyt olisivat vaikuttaneet U:xx.x/m -arvon laskuun.
Mutta kun valitsin --load-balance komennon, nousi arvo kolminkertaiseksi…

Eli siis coinpool on ensisijainen poolini, joka hylättiin vain yhteys-ongelmien takia.
U:6.8/m ja E:340% GF:15 RF:61
Tämä on kolmen päivän keskiarvo.

Nyttemmin asetin tuon “–load-balance” -käskyn. Jolloin muilta pooleilta otetaan työtä vastaan kun mahdollista.
Tällä konstilla U: 18.3/m ja E:610% GF:1 RF:33
Tämä on 7h keskiarvo.

RF=serveri ei ehdi vastaanottamaan työtä, GF:serveri ei ehdi lähettämään työtä.
Tiedä sitten mistä tämä johtuu, lopputulos molemmissa sama, ei saa tehdystä työstä tunnustusta, mutta mielestäni jos GF on iso, niin silloin ei ole edes mahdollisuutta tehokkaaseen työhön. RF jos taasen on suuri on työtä tehty niin nopeasti että serveri ei ole ehtinyt vastaanottamaan, mutta todennäköisesti on kuitenkin vastaanottanut paljon.

Saa toki korjata jos tahtoo, itse lähdin vaihtamaan asetuksia kun U:x oli alhainen ja ltc:tä ei oikeen kertynyt.
En toivoisi mitään muuta kuin että Suomalainen Pooli menestyisi, mutta en haluaisi miettiä että menetänkö jotain…[/quote]

Tässä kokeillut ja vähän ristiriitaiselta näyttää. GF ja RF pysynyt nollassa oli load balancea tai ei, mutta yhdellä rigillä nousi U-arvo yhdellä kokonaan…

Ööh en itse ymmärrä ristiriitaa. Mainattu on aina samalla yhden näytönohjaimen kokoonpanolla. Mitään raudasta muuttamatta.
Nyt hieman tuntuu että Fang suhtautui viestiini vihamielisesti. Se on turhaa, koska en tarkoittanut sillä mitään pahaa.

Eikös olisi kaikkien kannalta (varsinkin coinpoolin) parasta että hash-rate ei ainakaan coinpoolista johtuen olisi muita alhaisempi?
Todellakin ihan mielenkiinnosta ja siitä että haluaisin coinpoolia käyttää näitä havaittuja juttuja tänne kirjoittelen.

Voi toki olla että omat asetukseni ovat pielessä, mutta kun edellä kuvatulla muutoksella kolminkertaistuu minuutissa tuotettujen
laskenta-osuuksien määrä, ei mielestäni voi olla asetuksissani vikaa.
Mikäli asetuksissani olisi kuitenkin jotain vikaa, olisin erittäin iloinen jos joku osaa kertoa miten saan nopeammin mainattua.

Ihan vain ystävällisyyttäni coinpoolia kohtaan tämän tänne kirjoitin. Coinpoolin tulevaisuus ei liene valoisa vastaava tapahtuu kaikille
muille. Mutta kyllähän se sitten tietysti pitäisi muillakin näkyä, asiasta pitäisi olla muiltakin kirjoituksia, mutta kun ei ole…
En vaan tajua mitä teen väärin…

Juu siis pahoittelen epäselvää viestiäni. Tarkoitus ei ollut mitenkään vihamielisesti suhtautua, päinvastoin alkoi kiinnostamaan itseänikin tuo.

Ristiriitaiselta siinä mielessä siis kun ei näytä nuo GF ja RF arvot nousevan vaikka olisi load balance päällä tai poissa ja muita pooleja myös käytössä. Itsellä käytössä oleva 7950 näyttää kyllä hyötyvän tuosta siinä mielessä, että pukkaa notrolliin osan shareista ja tuli seuraavaa huomattua:

2h ilman load-balancea: Shareja 990 A, 68 R, GF 2, RF 2. U 7.9/m
2h 45min load-balancella: Shareja 1510 A, 13 R, GF 0, RF 0. U 9.0/m.

Samoilla asetuksilla muuten ajettu, eikä näyttiksellä tule HW erroreita. Toisaalta 7870 näytönohjaimella kokeiltuna ei eroa ollut ollenkaan edes shares/minute nopeudessa. Toivottavasti Sliver ehtii vilkaista onkohan sitten ddos-suoja haittaamassa jotenkin tuota liikennettä vai mitä…

Mikäli kiinnostaa, niin kannattaa kokeilla kolmella poolilla, itselläni tosiaan 7950, kuten sulla.
U: 18,5, kun yli 10h mainattu…

[quote=“AnttiLehtinen, post:104, topic:222”]Mikäli kiinnostaa, niin kannattaa kokeilla kolmella poolilla, itselläni tosiaan 7950, kuten sulla.
U: 18,5, kun yli 10h mainattu…[/quote]

Kumpi on muutenkin parempi mittari cgminerissä U vai WU? Huomeen että toinen nousee niin toinen tuppaa laskemaan… Ei nöistä ohjeistä ymmärrä, kumpikin tuntuvat tärkeätä, toiseen on vain ympätty mukaan se diff.

Eikö se oma osuus koostu accepted sharesisa, vai onko vaikeempi share arvokkaapi?

Hmm… Pistää miettimään että mitä U -arvo sitten oikeen kertoo…
Kolme poolia vs yksi ja kolminkertainen U?
WU oli pelkällä coinpoolilla 443,8 ja balancella 445 yli yhden päivän keskiarvona…
Eli molemmat ovat nousseet, ero voi johtua tosin tuosta pool-balancesta, tai sitten ei.
Eli mikäli WU on merkittävä tulojen näkökulmasta, ei siinä ole juurikaan eroa…
Tai no (1,2U/min x 60min)/h x24h=1728 U/vrk… Tiedä siten tulojen kannalta tuon merkittävyydestä.

Muutenkin cgmineristä on paljon ohjeita, mutta ovat onttoja sisällöltään. Usein sanotaan että kokeilemalla
löydät parhaat asetukset. Sinänsä sen ymmärtää kun kortteja on niin monia, mutta itselläni toimii parhaiten
kokeilemalla laitetut asetukset, välittämättä muitten määrittelemistä k.o kortin “raja-arvoista”.

[quote=“AnttiLehtinen, post:106, topic:222”]Hmm… Pistää miettimään että mitä U -arvo sitten oikeen kertoo…
Kolme poolia vs yksi ja kolminkertainen U?
WU oli pelkällä coinpoolilla 443,8 ja balancella 445 yli yhden päivän keskiarvona…
Eli molemmat ovat nousseet, ero voi johtua tosin tuosta pool-balancesta, tai sitten ei.
Eli mikäli WU on merkittävä tulojen näkökulmasta, ei siinä ole juurikaan eroa…
Tai no (1,2U/min x 60min)/h x24h=1728 U/vrk… Tiedä siten tulojen kannalta tuon merkittävyydestä.

Muutenkin cgmineristä on paljon ohjeita, mutta ovat onttoja sisällöltään. Usein sanotaan että kokeilemalla
löydät parhaat asetukset. Sinänsä sen ymmärtää kun kortteja on niin monia, mutta itselläni toimii parhaiten
kokeilemalla laitetut asetukset, välittämättä muitten määrittelemistä k.o kortin “raja-arvoista”.[/quote]

Syy miksi 3 poolilla saat isomman U -arvon on, että jotkut poolit käyttävät helpompaa difficultyä kuin toiset jolloin shareja pyöritellään enemmän (käyttää enemmän kaistaa, mutta näyttää poolin sivustolla tarkemman khps nopeuden). Eli U = Utility, shares/min. WU = Work Utility, (rate of difficulty 1 shares solved per minute), eli tuo WU kertoo sen “oikean” sharejen määrän per minuutti suhteutettuna ne samankokoiseksi, riippumatta mitä pooli käyttää. Coinpoolille on tulossa kuulemma stratum käyttöön joka varmaan edesauttaa parempaan WU/U arvoon. Itsellä välillä näkyy tulleen noita GF/RF välillä riippumatta poolista ja kummankin yhteyden päässä eri rigeillä… En sitten tiedä minkälaiset on normaalit arvot.

20,5h, 7950: A: 10780 R: 252 HW: 0 U: 8,8/m, GF: 189, RF: 7, WU: 547,9. Tämä load balancen kanssa. Voisinkin kokeilla laittaa pelkästään coinpoolille ja katsoa mitä tulee.

Tuossa on joo huomattavaa että sulla on 1/3 mun U-arvosta samalla kortilla, kuitenkin WU:n ollessa sulla selvästi minua korkeampi.
Eli jos WU=tuotto/min niin sittenhän tuota WU-lukua pitää todella tuijottaa…

Litecoinista on nyt sen verran paljon keskustelua, että tein Litecoin-louhintaa varten ihan oman osion. Tämän ketjun voisi sitten jättää yleiseen Litecoin-keskusteluun.

Tässä linkki uuteen osioon: https://forum.bittiraha.fi/index.php?board=32.0

Tässä linkki cgminerin asetusten ja arvojen puintiin. Jatketaan täällä: https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=703.0

Latailin tuossa eilen Bitcoinmainaus softat ja tuli pari dollarin arvosta sitä jo mainattuakin. Yhdellä kellotetulla 6950:llä aloitettu ja tekisi mieli sijoittaa lisäkalustoon jonkin verran rahaa. Bitcoinmainauksen kannalta se ei ole järkevää koska Asic laitteistot tulevat varmaankin tuhoamaan Gpu-mainauksen tällä puolen, mutta olisiko teidän mielestä millään tasolla järkevää sijoittaa uuteen kalustoon Litecoin mainaus silmälläpitäen?

noh, itse olen sijoittanut vähän ja sijoittamassa pikkuisen lisääkin näyttiksiin nimenomaan Litecoinia minetäkseni. jopa nyt nouseella ja nousevalla diffillä tuo kuitenkin maksaa itsensä takaisin 1-2kk sisällä hinnan ollessa 4-5 dollaria litecoinilta. Tietenkin riskinsä siinä, mutta laskin näyttiksien kuitenkin jotain arvoa pitävän et voi myydä vaikka pois raudan jos huonolta näyttää.

[quote=“Fang, post:112, topic:222”][quote author=Einherjer link=topic=188.msg4365#msg4365 date=1365487457]
Latailin tuossa eilen Bitcoinmainaus softat ja tuli pari dollarin arvosta sitä jo mainattuakin. Yhdellä kellotetulla 6950:llä aloitettu ja tekisi mieli sijoittaa lisäkalustoon jonkin verran rahaa. Bitcoinmainauksen kannalta se ei ole järkevää koska Asic laitteistot tulevat varmaankin tuhoamaan Gpu-mainauksen tällä puolen, mutta olisiko teidän mielestä millään tasolla järkevää sijoittaa uuteen kalustoon Litecoin mainaus silmälläpitäen?
[/quote]

noh, itse olen sijoittanut vähän ja sijoittamassa pikkuisen lisääkin näyttiksiin nimenomaan Litecoinia minetäkseni. jopa nyt nouseella ja nousevalla diffillä tuo kuitenkin maksaa itsensä takaisin 1-2kk sisällä hinnan ollessa 4-5 dollaria litecoinilta. Tietenkin riskinsä siinä, mutta laskin näyttiksien kuitenkin jotain arvoa pitävän et voi myydä vaikka pois raudan jos huonolta näyttää.[/quote]

Näytönohjaimet pitävät kyllä hyvin arvonsa. Osta vaikka 7900- sarjalaisia, ne ainakin menevät kaupaksi samantien hyvään hintaan jos myydä haluttaa jossain vaiheessa.

En ole itsekään kovin iso litecoinuskoja, koska Ripple kuitenkin tuo vielä nopeampia rahansiirtoja (euroille, BTC:lle, ja kaikille). Mutta juuri tällä hetkellä litecoin on tosi hyvä sijoitus, sillä Mt.Gox vahvisti tänään virallisesti (kommentissa Redditillä) että ne tuovat sitä valikoimaan 1-2 viikkon sisällä. Ja nousu lähti just liikkeelle.

Etsi “LTC” täältä: http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1c7ahh/we_are_mt_gox_ama/

jännä seurata miten tuo vaikuttaa sen arvoon. onhan se laskenutkin aika kivasti tämän bitcoinin romahduksen kanssa samaa rataa:

https://www.litecoinpool.org/charts

itse mainaan niitä nyt 5300kh/s mutta en kyllä osta niitä sentilläkään

Tämmönen nyyppä-kysymys:

Mulla on pelikoneeksi hommattu suht tehkokas vekotin, mutta Bitcoin mainauksen puolella ongelmallista tässä on se, että näyttiksinä tässä on 2x Nvidian GTX670:stä.
(Joo, hommasin koneen ENNEN kun innostuin kryptovaluutoista ja niiden mainaamisesta… ). Nopealla vilaisulla kattelin, että mun pitäis saada prossusta (i7, 3770k ) 60 kH/s.

Tulkkaanko oikein kun katon että speksien puolesta tän mun vehkeen pitäis soveltua paremmin litecoinien mainaamiseen kuin bitcoinien? Miten järkevää on louhia litecoineja ja vaihtaa niitä sitten bitcoineiksi? Kuitenkin Bitcoin on se valuutta, jolla näen tulevaisuutta, näillä muilla en juurikaaan.

[quote=“seise, post:116, topic:222”]Tämmönen nyyppä-kysymys:

Mulla on pelikoneeksi hommattu suht tehkokas vekotin, mutta Bitcoin mainauksen puolella ongelmallista tässä on se, että näyttiksinä tässä on 2x Nvidian GTX670:stä.
(Joo, hommasin koneen ENNEN kun innostuin kryptovaluutoista ja niiden mainaamisesta… ). Nopealla vilaisulla kattelin, että mun pitäis saada prossusta (i7, 3770k ) 60 kH/s.

Tulkkaanko oikein kun katon että speksien puolesta tän mun vehkeen pitäis soveltua paremmin litecoinien mainaamiseen kuin bitcoinien? Miten järkevää on louhia litecoineja ja vaihtaa niitä sitten bitcoineiksi? Kuitenkin Bitcoin on se valuutta, jolla näen tulevaisuutta, näillä muilla en juurikaaan.[/quote]

Valitettavasti ei ole tuolla koneella järkevää louhia yhtään mitään. AMD ja ASICt tulevaisuudessa ovat näissä ne oikeastaan ainoat mahdollisuudet.

Jep, butterfly labsilta on asic tilattuna jo. :slight_smile:
Saa nähdä muuttaako se mitään.

[quote=“seise, post:118, topic:222”]Jep, butterfly labsilta on asic tilattuna jo. :slight_smile:
Saa nähdä muuttaako se mitään.[/quote]

Hullu, lue vaikka:

https://bitcointalk.org/

saittia, BFL on kussut jo vuoden ajan ja pahasti… Bitcoinin ympärillä on paljon scammia, tutustu huolella, googlaile mielenkiintoisista jutuista yhdessä scam sanan kanssa… ole varovainen… Riskin ottajat voivat tosin voittaa, mutta BFL:n kanssa olet tooosi pahasti myöhässä…

[quote=“TimSu, post:119, topic:222”][quote author=seise link=topic=188.msg4769#msg4769 date=1366126053]
Jep, butterfly labsilta on asic tilattuna jo. :slight_smile:
Saa nähdä muuttaako se mitään.
[/quote]

Hullu, lue vaikka:

https://bitcointalk.org/

saittia, BFL on kussut jo vuoden ajan ja pahasti… Bitcoinin ympärillä on paljon scammia, tutustu huolella, googlaile mielenkiintoisista jutuista yhdessä scam sanan kanssa… ole varovainen… Riskin ottajat voivat tosin voittaa, mutta BFL:n kanssa olet tooosi pahasti myöhässä…[/quote]

Saatiin näköjään uusi rölli foorumille. Tervetuloa.

BFL julkisti ASIC mallistonsa 9kk sitten ja väittivät aloittavansa toimitukset lokakuussa. Ainakin minulle oli tuolloin selvää, ettei ne ihan lokakuussa tule. Luulin toimitusten alkavan 2012 lopussa. Nyt ollaan siis myöhässä 6kk ja ensimmäinen prototyyppi on kuitenkin valmiina ja chipit toimivat.