Litecoin

litecoin mainittu uutisissa ;D

[quote=“Rider, post:120, topic:222”][quote author=TimSu link=topic=188.msg4771#msg4771 date=1366127220]

Hullu, lue vaikka:

https://bitcointalk.org/

saittia, BFL on kussut jo vuoden ajan ja pahasti… Bitcoinin ympärillä on paljon scammia, tutustu huolella, googlaile mielenkiintoisista jutuista yhdessä scam sanan kanssa… ole varovainen… Riskin ottajat voivat tosin voittaa, mutta BFL:n kanssa olet tooosi pahasti myöhässä…
[/quote]

Saatiin näköjään uusi rölli foorumille. Tervetuloa.

BFL julkisti ASIC mallistonsa 9kk sitten ja väittivät aloittavansa toimitukset lokakuussa. Ainakin minulle oli tuolloin selvää, ettei ne ihan lokakuussa tule. Luulin toimitusten alkavan 2012 lopussa. Nyt ollaan siis myöhässä 6kk ja ensimmäinen prototyyppi on kuitenkin valmiina ja chipit toimivat.[/quote]

Rölli en ole :o Kunhan kehotan porukkaa varovaisuuten, bitcoin on kerännyt ympärilleen läjän lieveilmiöitä. Jos näkee jotain mitä ei tunne entuudestaan, niin kannattaa hakea tietoa. BFL:stä sitä on pilvinpimein.

Itse vielä haluan uskoa että BLF ei ole vedätys, koska ei kellään ole pokkaa vedättää näin pitkään, yritän uskotella että pojilla oli oikea tsemppi päällä, mutta jotain meni pieleen ja pahasti. Selityksiä on kuultu liiasta virrankäytöstä, maskitekniikasta, aluslevyistä ja mistä… En ole myöskään täysin vakuuttunut että ensimmäiset chipit on testattu ja ne skulaa kunnolla…

Ja vaikka toimisi kunnolla, pysyn sanomani takana että nyt on myöhäistä tilailla niitä. Difficulty nousee niin paljon että niistä saa tehdä vain paperipainoja.

Edit: Ja tää BFL ei nyt muutenkaan kuulu litecoiniin…

Tulivat luvanneeksi tällaista… varmaan katuneet ja syvästi, varsinkin kun kurssi hieman nousi noista ajoista.
https://forums.butterflylabs.com/content/123-bfl-offers-1000-btc-charity-if-they-miss-their-power-targets.html

nyt on meneillään miljoonan dollarin dump btc-e:ssä!
tulee vielä hyvä ostopaikka 8)

edit. otti toistaiseksi pois 185k ltc myynnin

Menikö LTC jo BTC:tä vaikeammaksi :o ??

LTC 600khash tuottaa vaikeudella 605.51759122 sen 1LTC per päivä

BTC 600mhash tuottaa vaikeudella 11187257.4614 karkeasti 0.3BTC per päivä

btc-e näyttää 1 LTC:n hinnaksi 0.02647

http://dustcoin.com/mining
kaikki on nyt huonotuottoisempaa kuin BTC (paitsi kirjoitushetkellä trc)
onhan tuo ltc:n arvokin tipahtanut ihan kivasti

edit. sulla jäi yks desimaali välistä. tuolla 600mhash saa 0,03btc/päivä :slight_smile:

[quote=“mig91, post:126, topic:222”]http://dustcoin.com/mining
kaikki on nyt huonotuottoisempaa kuin BTC (paitsi kirjoitushetkellä trc)
onhan tuo ltc:n arvokin tipahtanut ihan kivasti

edit. sulla jäi yks desimaali välistä. tuolla 600mhash saa 0,03btc/päivä :)[/quote]

Joo, pikkuisen meni pieleen. Kuitenkin saan 6850 kortilla 230mhash btc ja 275khash ltc, eli vielä kannattaa ltc.

Kuitenkin nyt on outo ongelma…

Vaihdoin poolia ja hashit putosi 275–>235. Sama kone, samat asetukset. Vain eri pooli. En ymmärrä.

Ripple on sentralisoitu suljettu systeemi, joten toivottavasti kukaan ei sitä vakavissaan pidä bitcoinin tai muiden oikeiden kryptovaluuttojen haastajana.

Lue lisää täältä: http://ripplescam.org/

[quote=“Rider, post:117, topic:222”][quote author=seise link=topic=188.msg4766#msg4766 date=1366124247]
Tämmönen nyyppä-kysymys:

Mulla on pelikoneeksi hommattu suht tehkokas vekotin, mutta Bitcoin mainauksen puolella ongelmallista tässä on se, että näyttiksinä tässä on 2x Nvidian GTX670:stä.
(Joo, hommasin koneen ENNEN kun innostuin kryptovaluutoista ja niiden mainaamisesta… ). Nopealla vilaisulla kattelin, että mun pitäis saada prossusta (i7, 3770k ) 60 kH/s.

Tulkkaanko oikein kun katon että speksien puolesta tän mun vehkeen pitäis soveltua paremmin litecoinien mainaamiseen kuin bitcoinien? Miten järkevää on louhia litecoineja ja vaihtaa niitä sitten bitcoineiksi? Kuitenkin Bitcoin on se valuutta, jolla näen tulevaisuutta, näillä muilla en juurikaaan.
[/quote]

Valitettavasti ei ole tuolla koneella järkevää louhia yhtään mitään. AMD ja ASICt tulevaisuudessa ovat näissä ne oikeastaan ainoat mahdollisuudet.[/quote]

Cudaminerilla voi saada jonkunmoisia hashrateja nvidialla jos haluaa koittaa. Ei AMD:n veroisia, mutta varmaan CPU:ta parempia kumminkin.

Mikähän mahtaa vaivata 5770 (kuvassa GPU 1) korttia kun pitemmässä ajossa tiputtaa hashratea? GPU 0 on vastaava, eri merkkinen kortti. Molemmat lahtevät 200+ lukemista.

En ole peittänyt, jostain syystä ne katoavat rdp:llä. Yritän parhaillaan toistaa vikaa, mutta vaatii pidemmän jakson.

Lämmöt tällä hetkellä (toimii normaalisti):
GPU 0: 82C 82%
GPU 1: 80C (tuuletin emolta, haamulukema 94%)

gpu 880mhz
mem 1260mhz
intensity 18, threadc 3200

Mulla on litecoin pöytälompakko ja olin äskön ihan normaalisti koneella netissä ja katon että mitä vittua tulee ilmotus että kaikki coinit lähetetty jonnekkin random osotteeseen…
Eli onko mun koneella nyt joku virus joka tyhjentää mun lompakon?

Vituttaa tämmönen kun webbilompakot on kusetusta ja pöytälompakotkin tyhjennetään.

[quote=“Cherenkov”][quote author=Nuutti link=topic=188.msg7492#msg7492 date=1372723678]
Mulla on litecoin pöytälompakko ja olin äskön ihan normaalisti koneella netissä ja katon että mitä vittua tulee ilmotus että kaikki coinit lähetetty jonnekkin random osotteeseen…
Eli onko mun koneella nyt joku virus joka tyhjentää mun lompakon?

Vituttaa tämmönen kun webbilompakot on kusetusta ja pöytälompakotkin tyhjennetään.
[/quote]

Oliko lompakko salattu ja jos niin minkälaisella salasanalla?
Mitä tietoturvaohjelmaa käytät, oletan että Windows 7 käytössä?[/quote]

Ei ollu salattu, F-Secure ja windows 7.

Laitoin siihen nyt hyvän salasanan mutta pitääkö mun nyt ensin poistaa joku ohjelma joka ne coinit on varastanut ennenkuin uskallan käyttää sitä?

[quote=“mig91, post:19, topic:222”]ei tietenkään tuolla ole vaikutusta positiivisesti. päinvastoin.

mutta ei tuolla oikein muutakaan voi tehdä kun niillä ei voi oikeen ostellakkaan mitään, joten käärin näillä altcoineilla vain tuohta (bitcoineja)[/quote]
Ajattelin tiedottaa, että Litecoinilla saa ostettua Suomessa jo monenlaista. Olemme jo pidemmän aikaa hyväksyneet Litecoinin maksuvälineenä kaikissa Huuto.net -kohteissamme. 01.07.2013 avasimme pienen myymälän Siilinjärven Toivalaan, osoitteeseen Vallantie 6. Litecoinit ovat käyneet myymälässämme maksuvälineenä alusta asti. Tämän vuoden aikana on tarkoitus hyväksyä Litecoinit maksuvälineenä myös molemmissa verkkokaupoissamme. :slight_smile:

Myymälässämme voi maksaa siis kahdella kryptovaluutalla, muttei pankkikortilla ;D Käteiset eurot kuitenkin hyväksymme.

Jos täältä löytyy litecoin mainaajia, niin tulkaa ihmeessä täysin suomalaisten aloittamalle poolille mainaamaan: http://poolmine.it

Yhtä suomalaista poolia tuin osallistumisellani, mutta eivät osanneet edes riskien hallinnan alkeita. Toista kertaa en ole ensimmäisten “huijattavien/tyhmien” joukossa…

Litecoin-louhintaa koskien on oma osionsa. Tämä ketju on kaikkea muuta varten.

Höh, toivottavasti litecoinin arvo ei kauhiasti nouse. Rupee vielä harmittaan se kun kadotin 72ltc lompsani aikoinaan. Mainasin ne edesmenneellä läppärilläni ekan yön aikana julkaisusta. Oli se helppoa sillon :smiley:

Onkos kellään tuota upouutta iMacia? Olen jo kuukausitolkut himonnut tuota intelin Iris Pro grafiikka settiä testatakseni litecoinin louhimista, mutta perhana vie missään muussa koneessa ei sitä ole vielä kuin tuossa iMacissa. (Eikös pari vuotta sitten Applet olleet aina kehityksestä jäljessä? Mitä tää on että nyt ovat aina ekana uusien teknologioiden kanssa? :wink: ) en millään viitsis laittaa itse tuota 1300 euroa vaan testatakseni scrypt louhintaa.

Iris pro tsydeemissähän on samassa paketissa 128mb muistia GPUlle, jonka latenssi on kymmenen kertaa pienenpi kuin normi grafiikkakorteissa. Jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt niin litecoin mainauksen pitäisi luonnistua tuolla piirillä paljon nopeammin kuin millään AMDn grafiikkakortilla.

[quote=“Meizirkki, post:139, topic:222”]Onkos kellään tuota upouutta iMacia? Olen jo kuukausitolkut himonnut tuota intelin Iris Pro grafiikka settiä testatakseni litecoinin louhimista, mutta perhana vie missään muussa koneessa ei sitä ole vielä kuin tuossa iMacissa. (Eikös pari vuotta sitten Applet olleet aina kehityksestä jäljessä? Mitä tää on että nyt ovat aina ekana uusien teknologioiden kanssa? :wink: ) en millään viitsis laittaa itse tuota 1300 euroa vaan testatakseni scrypt louhintaa.

Iris pro tsydeemissähän on samassa paketissa 128mb muistia GPUlle, jonka latenssi on kymmenen kertaa pienenpi kuin normi grafiikkakorteissa. Jos en nyt ihan väärin ole ymmärtänyt niin litecoin mainauksen pitäisi luonnistua tuolla piirillä paljon nopeammin kuin millään AMDn grafiikkakortilla.[/quote]
Itselläni on edellisen sukupolven iMac ja ihmeen nopeasti se mainaa… Mutta ei sillä kyllä tienaa… :wink: Nykyään olen kokeilemassa Litecoin mainaamista sillä… Mitä olen lueskellut niin maceissä ei ole OS X:n puolella ajuriongelmia mitkä estää mainaamisen… Mutta esim. minulla Windowsin puolella GPU mainaus ei toimi kirveelläkään… Minulla on siis OS X asennettu ulkoiselle mainausta varten…

Ja sen olen huomannut, että jos ei näissä koneissa säädä tuuletinta suhteellisen täysille niin, että ei koko värkki melkein kärähdä. Hyvin on kylläkin säätöjen jälkeen pysynyt lämmöt alhaalla… Tästä värkistä tulee kokopäiväinen litecoin mainari, kun tämä kone siirtyy eläkkeelle…