Litecoin

[quote=“lettulee, post:76, topic:222”]Miten nyt voin siis alkaa louhimaan ltc?
Tein coinpool.net käyttäjän, olen ladannut Cgminerin, käynnistän sen, avautuu komentoikkinua johon laitan coinpool http osoittee, käyttäjänimen ja passun. Tämän jälkeen tuo ikkuna vain sulkeutuu eikä tapahdu mitään. Mitä teen väärin?[/quote]
Minulle käy ihan samaa. Osaisko joku viisaampi/kokeneempi antaa pari vinkkiä?

[quote=“Grimzero, post:81, topic:222”][quote author=lettulee link=topic=188.msg4077#msg4077 date=1365001528]
Miten nyt voin siis alkaa louhimaan ltc?
Tein coinpool.net käyttäjän, olen ladannut Cgminerin, käynnistän sen, avautuu komentoikkinua johon laitan coinpool http osoittee, käyttäjänimen ja passun. Tämän jälkeen tuo ikkuna vain sulkeutuu eikä tapahdu mitään. Mitä teen väärin?
[/quote]
Minulle käy ihan samaa. Osaisko joku viisaampi/kokeneempi antaa pari vinkkiä?[/quote]
Ilmeisesti kyse Windows-versiosta cgmineristä.

Taitaa vaatia tuon --scrypt parametrin käynnistykseen. Käytännössä luotte tekstitiedoston johon rivi:
cgminer.exe --scrypt --url http://mine.coinpool.net:1337 -u Tunnus.1 -p x

Korvaten poolin osoitteen oman poolin osoitteella, -u parametrin omalla tunnuksella, ja tarvittaessa -p parametrin tunnuksen salasanalla.

Lopuksi tallennatte tiedoston *.bat päätteisenä cgminerin kansioon, ja käynnistätte siitä.

[quote=“Grimzero, post:81, topic:222”][quote author=lettulee link=topic=188.msg4077#msg4077 date=1365001528]
Miten nyt voin siis alkaa louhimaan ltc?
Tein coinpool.net käyttäjän, olen ladannut Cgminerin, käynnistän sen, avautuu komentoikkinua johon laitan coinpool http osoittee, käyttäjänimen ja passun. Tämän jälkeen tuo ikkuna vain sulkeutuu eikä tapahdu mitään. Mitä teen väärin?
[/quote]
Minulle käy ihan samaa. Osaisko joku viisaampi/kokeneempi antaa pari vinkkiä?[/quote]

Ja huomautus, joka kävi itselle. Tuo salasana on alunperin “x”, yritin tuohon änkeä salasanaa joka on minun käyttäjälläni tuolla sivustolla, eli virhettä pukkasi. Tuolta voi muuttaa salasanan http://coinpool.net/accountworkers jos haluat.

Missä poolissa täällä ihmiset mainaa…?

Itse nyt aivan kahden vaiheilla, pitäisikö tuo rigi pitää vaan bitcoinia mainaamassa, vai yrittäisikö nyt kun on vielä helppo vaikeustaso tuon litecoinin suhteen, louhia sieltä kolikoita “varastoon”.

Omat litecoin statsit raudalla:
1x5870 - ~340Kh/s @ Core 725MHz/Mem 1200MHz, lämmöt 68.5C
1x5870 - ~340Kh/s @ Core 725MHz/Mem 1200MHz, lämmöt 57.5C
1x5770 - ~170Kh/s @ Core 725MHz/Mem 1100MHz, lämmöt 67.5C

Eli keskimäärin 850Kh/s, joka nykyisellä vaikeusasteellaan ainakin “profit”-laskimen mukaan antaa huomattavasti parempaa tuottoa kun bitcoin.

Taidan pyöritellä tätä nyt muutaman päivän/viikon :slight_smile:

mitä hittoo,ite en saa kun tyylii 20khs/s tolla miun ati radeon 7950.Missähä vika vai oonko tehny jotai vääri?
kun bitcoin maainauksesa tulee helposti se 550mh/s

gpu 0: ALIVE (ON), 0.40 Mh/s, 77C@70%, 850/1200, hw: 0, u: 12.26/m
gpu 1: ALIVE (ON), 0.41 Mh/s, 76C@70%, 870/1250, hw: 0, u: 10.79/m
gpu 2: ALIVE (ON), 0.40 Mh/s, 77C@70%, 850/1200, hw: 0, u: 9.07/m
gpu 3: ALIVE (ON), 0.41 Mh/s, 79C@70%, 875/1250, hw: 0, u: 13.24/m

gpu 0: ALIVE (ON), 0.54 Mh/s, 79C@85%, 1035/1500, hw: 0, u: 16.21/m

gpu 0: ALIVE (ON), 0.30 Mh/s, 81C@70%, 850/1200, hw: 0, u: 9.26/m
gpu 1: ALIVE (ON), 0.35 Mh/s, 70C@70%, 725/1000, hw: 0, u: 9.49/m
gpu 2: ALIVE (ON), 0.34 Mh/s, 69C@70%, 725/1000, hw: 0, u: 8.87/m

  • vielä olis tarkotus saada vähintään se 5 x 7950 lisää.

Mitenkäs coinpool:ssa voi nähdä minkä s-posti -osoitteen on antanut? Ihan vaan kun on toi worker-häly mahdollisuus.
Olis kätevä jos sais viestit äly-kännyyn eikä tietokoneen s-postiin…

Edit:
On muuten aika moista vuoristorataa hash-ratet. Ettei vain olisi kuitenkin jotain tietoliikenne- / ylikuormitus-ongelmia?
Mutta kummassa päässä? Tipahtelee siis johonkin 165kh:en, yli 500kh:sta… Voihan tietysti olla että oli rejected-shareja
löytyneen blockin takia…

[quote=“sampsi, post:85, topic:222”]mitä hittoo,ite en saa kun tyylii 20khs/s tolla miun ati radeon 7950.Missähä vika vai oonko tehny jotai vääri?
kun bitcoin maainauksesa tulee helposti se 550mh/s[/quote]
Ehkä CPU ei ole disablettuna. Ainakin reaperillä lukee käynnistyksessä mulla että mun 3570K “(disabled)”. Jos reaperillä mainaat, niin voit koittaa “Reaper” -tiedostosta vaihtaa device-numeroa saadaksesi CPU:n pois käytöstä. Esim 0 --> 1 tai toisinpäin.

Samaten GF=9 RF=68 cgminerissä, välillä 18:13-22:53, kun U=vain 7.2 …
Ehkäpä coinpooliin on nyt hieman rynninyt väkeä ja vuokrattu virtuaalipalvelin ei pysy tahdissa mukana…
Harmillista, mutta toivottavasti muuttuu…
Kuitenkin pool-x:n toimiessa siellä U>20 ja ei lainkaan RF ja joskus harvoin muutama GF pitkän ajan kuluessa oli kertynyt.

Mmm… ootko varma että asetukset on ihan kondiksessa?

Toinen rigi näyttää:
(5s):723.2K (avg):690.0Kh/s | Q:867 A:9143 R:368 HW:0 E:1055% U:9.6/m
ST: 2 SS: 0 DW: 9 NB: 1722 LW: 5824 GF: 0 RF: 2 WU: 627.0

Ja toinen:
(5s):772.5K (avg):571.2Kh/s | Q:4589 A:24809 R:1154 HW:0 E:541% U:7.9/m
ST: 2 SS: 2 DW: 1751 NB: 1825 LW: 15760 GF: 0 RF: 12 WU: 519.2

coinpool.net kaatunut? Itse ainakaan pääse, liekö tungosta vai tukossa muuten vain.

Taitaa tosiaan olla liikaa suosiota kerralla, aika hyvä domainkin, houkuttelee varmasti. LTC:n hinnannousukaan ei
varmaan suosiota vähennä… Sääli, menee kyllä pooli (taas) vaihtoon, en vaan jaksaisi ihmetellä huonoja tuloksia
kun aika kuluu nro1 (coinpool) ja nro2 (joku muu) välillä hyppimiseen.
Kului ainakin pool-x:n kanssa paljon laskenta-aikaa siihen että tuli ilmoitus (pool ALIVE), vaikka ei sitten mitään
yhteyksiä päässytkään läpi. Testaa siinä sitten hyviä cgminerin asetuksia.

Mutta onkos kellään 1x ->16x pci-e risereitä ja vaikka 16x->16x? Paljonkos huudatte?

Edit: coinpool kaatunut 00:30 - 02:00 välisenä aikana… Mikäli korvaavan poolin graafeja on uskominen.

Kyselläämpä nyt. Onko täällä kuinka monta litecoin mainaajaa?

Itsellä tässä työn alla oma litecoin pooli, virtualisessa dedikoidussa palvelimessa, 100/100 megasen yhteyden päässä.

Nyt kaipaisin muutamia innostuneita jotka haluaisivat lähteä testaamaan tuon julkista toimivuutta.

Itse louhinta toimii jo, mutta frontend on työn alla.

Kiinnostuneet voi kontaktoida joko (jesuz87 -miuku- gmail.com) tai skype (jesuz-87)

Saatan tullakin, jos saadaan tarpeeksi Hashpoweria. Tällä hetkellä purskuttelen Coinotronissa.

Asiasta kolmanteen. Jos teiltä löytyy CPU:sta integroidut grafiikat, niin kannattaa laittaa työpöytä toimimaan sen kautta. Siirrätte vaan näytön johdon näyttiksestä emolevyyn. Pystyy melkein täysin lagittomasti käyttämään tietokonetta, vaikka purskuttaa taustalla 630kh/s mainaukset.

Kiitti kaikille CoinPoolista kiinnostuneille.

Pooli tosiaan oli alhaalla lähes vuorokauden joka on ihan poikkeuksellisen pitkä aika, mutta koitanpa valaista syistä ja samalla toimia varoituksen sanana JesuZille.

Litecoin pooleilla on käynnissä aivan tajuttomat palvelunestohyökkäyssodat (DDoS). En osaa sanoa tekevätkö noita DDoSsauksia muiden poolien ylläpitäjät vai mainaajat jotka koittavat saada difficultyn laskemaan mutta siitä huolimatta meno on todella villiä.

Ke-to välisenä yönä noin klo 03 ja risat alkoi coinpoolia kohtaan niin voimakas DNS amplify attack, että silloisella kaistantarjoajalla ei ollut mitään muuta mahdollisuutta kuin pistää palvelimilta piuhat poikki niin sanotusti. Ja tämä siis silti, vaikka palvelimilla oli käytössään sillä hetkellä 3 x gbit yhteys. DNS-hyökkäys on siitä ikävä, että sillä voi tukkia reitittimetkin todella tehokkaasti, eli vaikutus heijastuu välittömästi satoihin tai jopa tuhansiin palvelimiin.

Eilisen aikana CoinPoolin pääpalvelin siirrettiin uudelle palveluntarjoajalle joka tarjoaa rautatason DDoS torjuntaa. Vielä ei tiedetä riittääkö se täysin estämään DNS-hyökkäystä, mutta ainakin sen pitäisi suodattaa siitä valtaosa pois. Lisäksi nyt päivän parin aikana laitetaan useita mainausosoitteita, oma myös suomalaisille. Järjestelmää suojataan muutenkin nyt vielä entistä hyökkäyssietoisammaksi.

Aika todennäköistä on, ettei poolin palkkioista veloittama 2 prosentin palkkio tule missään määrin kattamaan DDoS suojauksen aiheuttamia kuluja, mutta kun tuota hetki mietittiin, tultiin siihen tulokseen että tässä ei jousteta. Sanottakoon sisuksi, itsepäisyydeksi tai silkaksi uhoksi, mutta palvelunestohyökkäysten tekijöiden edessä ei aleta taipumaan.

Kaikki ovat tervetulleita jälleen mainaamaan coinpooliin ja päivitteen myös tänne uusista mainausosoitteista kun saadaan pystyyn.

Edit:
Ei pitkään mennyt. Ekat hyökkäykset alkoivat jo, mutta ropisevat nätisti suojauksiin.

Onkos tuo tosiaan niin että vaikeustason nousu vaikuttaa näin dramaattisesti blokkien löytymis-todennäköisyyteen?
Ei ole piiitkään aikaan löytynyt blokkia CoinPoolissa… Täten ei myöskään LTC:tä ropise…

http://ltcfpga.com/

scrypt fpga lankkujakin kehitellään jo

ihan tyypillinen “under consturction” sivustohan tuo on :wink:

Litecoinilla aistittavissa pientä nousua jälleen, $3.8 tällä hetkellä. Vielä kun Mt. Gox ottaa LTC:t käyttöön (tässä kuussa pitäisi tulla)!

Jotain vikaa coinpoolissa kyllä on, oletin että nyttemmin tiheästi muuttuneet difficultyt olisivat vaikuttaneet U:xx.x/m -arvon laskuun.
Mutta kun valitsin --load-balance komennon, nousi arvo kolminkertaiseksi…

Eli siis coinpool on ensisijainen poolini, joka hylättiin vain yhteys-ongelmien takia.
U:6.8/m ja E:340% GF:15 RF:61
Tämä on kolmen päivän keskiarvo.

Nyttemmin asetin tuon “–load-balance” -käskyn. Jolloin muilta pooleilta otetaan työtä vastaan kun mahdollista.
Tällä konstilla U: 18.3/m ja E:610% GF:1 RF:33
Tämä on 7h keskiarvo.

RF=serveri ei ehdi vastaanottamaan työtä, GF:serveri ei ehdi lähettämään työtä.
Tiedä sitten mistä tämä johtuu, lopputulos molemmissa sama, ei saa tehdystä työstä tunnustusta, mutta mielestäni jos GF on iso, niin silloin ei ole edes mahdollisuutta tehokkaaseen työhön. RF jos taasen on suuri on työtä tehty niin nopeasti että serveri ei ole ehtinyt vastaanottamaan, mutta todennäköisesti on kuitenkin vastaanottanut paljon.

Saa toki korjata jos tahtoo, itse lähdin vaihtamaan asetuksia kun U:x oli alhainen ja ltc:tä ei oikeen kertynyt.
En toivoisi mitään muuta kuin että Suomalainen Pooli menestyisi, mutta en haluaisi miettiä että menetänkö jotain…