Olen jo kauan halunnut saada pari bitcoinia lompakkooni, jotta voisin myydä ne Liberty Reserve rahaan. Ongelmana on nyt vain se, että olen jo kuukauden minannut CPU:lla ja noita free bitcoins sivustoja käytellyt. Noista ei kyllä paljoa niitä päivässä saa!
Itsellä ei ole hyvää GPU:ta, eikä varaa semmoiseen, joten pakko CPU:lla louhia, vaikka tiedän etten sillä paljoa saa.
Kyselen että onko teillä mitään ideaa miten voisin saada nämä 2 bitcoinia lompakkooni jotta vihdoinkin saisin täytettyä maalini. Elkääkä vain sanoko että luovuta, et sinä CPU:lla tienaa sitä, sillä minä en ole tottunut luovuttamaan.
Jatkan tätä samaa rutiinia niin kauan kunnes saan ainakin 2 bitcoinia, ellei joltakin teistä tulisi ideoita.
Mainaatko soolona vai poolissa, joku fiksumpi voisi tähän heittää vaikka mikä on todennäköisyys osua blokkiin nopeimmalla cpu:lla vuodessa, veikkaan että lottoaminenkin on kannattavempaa.
Voisit katsoa löytäisitkö jonkun joka on pari bitcoinia valmis maksamaan vastineena jonkinlaisesta palveluksesta. Tarkemmat yksityiskohdat sit vaatisi jo tietoa siitä mitä osaat tehdä, joten jätän sen sinulle itsellesi pohdittavaksi. Tietenkin helpoiten ne saisi vaihtamalla euroja bitcoineiksi bittiraha.fi palvelun kautta.
Osallistu vaikkapa forumi-kilpailun ideointiin: https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=142
tässä parin päivän sisään koitan saada kilpailun pystyyn ja ihmeemmin ideoita ei ole vielä tullut, joten voittaminen on helppoa!
CPU-minauksessa lyö kyllä vähän päätään seinään, teinpä sinulle laskelman:
Nykydifficultyllä ja vaikkapa Core i7 950:lla (tehokkaimmasta päästä CPU-minaukseen)
18,9 Mhash/s
Bitcoin Mining Calculator:
Coins Dollars
per Day ฿0.01 $0.07
per Week ฿0.08 $0.49
per Month ฿0.33 $2.14
joten… 2/0.33=~6kk
tosin difficulty nousee ja ehtiipä blokkipalkkiokin puolittua ennen kuin 2 bitcoinia olisi koossa. Tämä siis keskivertotuurilla ja poolissa minaten.
Laita osoitteesi niin voin lahjoittaa projektiisi 0,1 bitcoinia
edit: lisäksi, jos maksat sähköstäsi, niin teet reilusti persnettoa minaamalla coinisi CPU:lla. Halvempaa olisi ostaa esim. Bittirahan kautta ne, ja saisit ne pian jo käyttöösi
Uskon, että saat nopeammin rahaa pyytämällä Bitcoin-lahjoituksia, kuin louhimalla CPU:lla. Vaihtoehtoisesti voit myydä jotain ja vastaanottaa bitcoineja, tehdä töitä bitcoinien eteen tai yksinkertaisesti ostaa niitä. Se on luultavasti järkevämpää kuin louhia CPU:lla, tosin voihan sitä periaatteesta louhia tietysti.
[quote=“rontus, post:5, topic:193”]Osallistu vaikkapa forumi-kilpailun ideointiin: https://forum.bittiraha.fi/index.php?topic=142
tässä parin päivän sisään koitan saada kilpailun pystyyn ja ihmeemmin ideoita ei ole vielä tullut, joten voittaminen on helppoa!
CPU-minauksessa lyö kyllä vähän päätään seinään, teinpä sinulle laskelman:
Nykydifficultyllä ja vaikkapa Core i7 950:lla (tehokkaimmasta päästä CPU-minaukseen)
18,9 Mhash/s
Bitcoin Mining Calculator:
Coins Dollars
per Day ฿0.01 $0.07
per Week ฿0.08 $0.49
per Month ฿0.33 $2.14
joten… 2/0.33=~6kk
tosin difficulty nousee ja ehtiipä blokkipalkkiokin puolittua ennen kuin 2 bitcoinia olisi koossa. Tämä siis keskivertotuurilla ja poolissa minaten.
Laita osoitteesi niin voin lahjoittaa projektiisi 0,1 bitcoinia
edit: lisäksi, jos maksat sähköstäsi, niin teet reilusti persnettoa minaamalla coinisi CPU:lla. Halvempaa olisi ostaa esim. Bittirahan kautta ne, ja saisit ne pian jo käyttöösi :)[/quote]
Jooh itsellä on hash rate semmosta 9.3 MHash/s
Eikai tässä muutakaan auta kun samaa rataa jatkaa.
Mielelläni minä voisin ostaakkin niitä, mutta ainoa tapa millä voisin maksaa niistä on Paypal, ja Paypal on kieltänyt Bitcoinejen oston niiden avulla.
Englanninkielisillä bitcoinforumeillahan on tämän tästä bountyjä siitä että tekee tätä tai tuota. https://www.bitcointalk.org/ ja haet hakusanalla bounty niin löytyy melko lailla osumia.
Heh. No pitääpä auttaa miestä mäessä, laita 11e Paypaliin (laitan emailin YV) niin shippaan sinulle ensimmäiset coinisi. Viestiksi vaikka “loan” niin haistatetaan Paypalin pojille paskat!
Olen yksi sivuston ylläpitäjistä (kolmas ylhäältä http://prasos.fi/tiimi.php?lan=fin ), jos riittää luotoksi ensimmäiseksi lähettämiseen
[quote=“rontus, post:12, topic:193”][quote author=Kasgel link=topic=158.msg544#msg544 date=1340719314]
Kyllähän minä voisin vaikka minkälaista ohjelmointityötä bitcoinien eteen tehdä, sitte pitäisi vain löytää semmoinen kaveri joka siitä maksaisi.
[/quote]
Keksi - ehdota - ja toteuta jos OK-valoa, Bittiraha.fi:lle jotain hienoa saitille, varmasti siitä maksamme coineja![/quote]
No, 2/3 noista kohdista onnistuu, paitsi se kohta Keksi. Nimittäin olen aika huono ideoissa. Jos tulee jotain mieleen niin ilmoittakaa vaan niin varmasti teen!
On tota harkittu jo 12 kk ajan, mutta tuntunu ettei siihen sais oikeen mitään motivaattoria käyttää sitä. Vaatii lisäksi kasvaessaan melkoisesti kallista serverirautaa.
[quote=“rontus, post:15, topic:193”][quote author=Kasgel link=topic=158.msg549#msg549 date=1340721033]
No ekana tuli mieleen suomalaisille oma pool, mutta en tiedä kyllä olisiko semmosesta mitään hyötyä. Mitä sanotte?
[/quote]
On tota harkittu jo 12 kk ajan, mutta tuntunu ettei siihen sais oikeen mitään motivaattoria käyttää sitä. Vaatii lisäksi kasvaessaan melkoisesti kallista serverirautaa.[/quote]
Jaahas, kyllä multa sitä serverirautaa kyllä löytyy, 2 palvelinkonetta tuossa pyörimässä (en uskalla edes kertoa niiden hashratea)
No jos jotakin tulee mieleen niin voin sanoa että olen ammattilainen Javassa ja PHP:ssä.
Poolin ylläpitäminen voi olla melko tuottoisaa, mutta siinä täytyy silloin osata sekä sen poolin markkinointi että ylläpito hyvin. Tärkeintä on, että se toimii hyvin ja pysyy pystyssä ja kykenee selviämään satunnaisista DDoS hyökkäyksistä (ja niitä on 100% varmasti luvassa ainakin muutama ajan mittaan)
DDoS hyökkäykset ovat tosin onneksi ongelma vasta kun poolilla alkaa olla missään määrin merkittävää osuutta hashratesta.
[quote=“Joel Kaartinen, post:17, topic:193”]Poolin ylläpitäminen voi olla melko tuottoisaa, mutta siinä täytyy silloin osata sekä sen poolin markkinointi että ylläpito hyvin. Tärkeintä on, että se toimii hyvin ja pysyy pystyssä ja kykenee selviämään satunnaisista DDoS hyökkäyksistä (ja niitä on 100% varmasti luvassa ainakin muutama ajan mittaan)
DDoS hyökkäykset ovat tosin onneksi ongelma vasta kun poolilla alkaa olla missään määrin merkittävää osuutta hashratesta.[/quote]
Itse en kyllä ole ikinä tajunnut millä tavalla joidenkin poolejen omistajat, joissa ei ole “fee”:tä tienaavat. Osaisitko selittää?
Ohjelmoisin kyllä vaikka mitä vaan jotta saisin noita bitcoineja