[quote=“Kasgel, post:20, topic:193”]Itse en kyllä ole ikinä tajunnut millä tavalla joidenkin poolejen omistajat, joissa ei ole “fee”:tä tienaavat. Osaisitko selittää?
Ohjelmoisin kyllä vaikka mitä vaan jotta saisin noita bitcoineja :([/quote]
Yleensä poolit, jotka mainostavat “ei feetä”, pitävät kuitenkin transaktio-feet itsellään. Näin ainakin joskus aikoinaan kun katsoin.
Aloittavalle poolille lienee paras malli että käyttäjät voi vapaaehtoisesti maksaa fee:tä. Tän lisäksi poolit yleensä pitävät transaktio feet itsellään. Tosin, sitä mukaa kun feet muodostavat yhä isomman osan blokkipalkkiosta, niin niitäkin täytyy pakostakin alkaa jakamaan mainaajille.
Poolin ylläpitäminen on kuitenkin suhteellisen iso ja pitkäaikainen juttu. Saatu suora hyöty suhteessa vaivaan jää lähes varmasti hyvin heikoksi.
[quote=“Kasgel, post:20, topic:193”][quote author=Joel Kaartinen link=topic=158.msg555#msg555 date=1340721751]
Poolin ylläpitäminen voi olla melko tuottoisaa, mutta siinä täytyy silloin osata sekä sen poolin markkinointi että ylläpito hyvin. Tärkeintä on, että se toimii hyvin ja pysyy pystyssä ja kykenee selviämään satunnaisista DDoS hyökkäyksistä (ja niitä on 100% varmasti luvassa ainakin muutama ajan mittaan)
DDoS hyökkäykset ovat tosin onneksi ongelma vasta kun poolilla alkaa olla missään määrin merkittävää osuutta hashratesta.
[/quote]
Itse en kyllä ole ikinä tajunnut millä tavalla joidenkin poolejen omistajat, joissa ei ole “fee”:tä tienaavat. Osaisitko selittää?
Ohjelmoisin kyllä vaikka mitä vaan jotta saisin noita bitcoineja :([/quote]
Nyt järki käteen!
Onko jotain referenssejä ohjelmointitaidoista? Jos ei niin ota ihan rauhassa. Hae duuniin ohjelmointifirmaan?
CPUlla mainaamisessa ei ole MITÄÄN järkeä. Maksat sähköstä, muista se. Helpompaa olisi ostaa niitä bitcoineja. Se tulisi myös halvemmaksi.
Tosiaan ei CPU:lla mainaamisessa ole mitään järkeä. Kokeile katsoa bitcointalk.org -keskustelualueelta, jos joku maksaisi bitcoineja jostain ohjelmointityöstä.
Onko sulla muuten jotain näyttöä, mitä oisit ohjelmoinu ennen?
“Mielelläni minä voisin ostaakkin niitä, mutta ainoa tapa millä voisin maksaa niistä on Paypal, ja Paypal on kieltänyt Bitcoinejen oston niiden avulla.”
En tiedä mihin tuo väite perustuu, itse olen myynyt Bitcoineja eBayssä monta kertaa ja saanut maksun PayPalin kautta ilman mitään ongelmia. Näköjään osto onnistuu tälläkin hetkellä :
Olen katellut esim tuota Bitcrate-sivustoa, jossa oli jaettu ilmaisia Bitcoineja. Sen ylläpitäjä piti sivustoa päällä 1-2kk, ja sitten sammutti koska bitcoinit loppuivat, eikä ruvennut ostamaan niitä lisää. Tämän jälkeen hän piti huutokaupan englanninkielisillä Bitcoin-foorumeilla, ja taisi saada jopa 15 bitcoinia.
Itse voisin kokeilla samaa tekniikkaa, teen mainoksia sisältävän sivuston, ja jaan bitcoineja siellä kävijöille. Kun olen sitä vähän aikaa pitänyt päällä, suljen, ja myyn sivuston lähdekoodeineen siitä eniten tarjoavalle.
Mitä sanotte?
[quote=“Kasgel, post:29, topic:193”]Olen katellut esim tuota Bitcrate-sivustoa, jossa oli jaettu ilmaisia Bitcoineja. Sen ylläpitäjä piti sivustoa päällä 1-2kk, ja sitten sammutti koska bitcoinit loppuivat, eikä ruvennut ostamaan niitä lisää. Tämän jälkeen hän piti huutokaupan englanninkielisillä Bitcoin-foorumeilla, ja taisi saada jopa 15 bitcoinia.
Itse voisin kokeilla samaa tekniikkaa, teen mainoksia sisältävän sivuston, ja jaan bitcoineja siellä kävijöille. Kun olen sitä vähän aikaa pitänyt päällä, suljen, ja myyn sivuston lähdekoodeineen siitä eniten tarjoavalle.
Mitä sanotte?[/quote]
[quote=“Kasgel, post:29, topic:193”]Olen katellut esim tuota Bitcrate-sivustoa, jossa oli jaettu ilmaisia Bitcoineja. Sen ylläpitäjä piti sivustoa päällä 1-2kk, ja sitten sammutti koska bitcoinit loppuivat, eikä ruvennut ostamaan niitä lisää. Tämän jälkeen hän piti huutokaupan englanninkielisillä Bitcoin-foorumeilla, ja taisi saada jopa 15 bitcoinia.
Mitä sanotte?[/quote]
Tuo on yksi idea, mutta onhan sitä vaikka mitä muita. Esim. teet vaan sivuston, johon on kerättynä hyödyllistä tietoa tms. Sen jälkeen pistät mainoksia, affiliate-linkkejä tai vastaavaa.
Ja oikeestaan jos tienata haluat, niin eihän siinä ole mitään järkeä tienata valuutan perusteella. Rahaa on kuitenkin helppo vaihtaa valuutasta toiseen. Mutta bitcoin-skenessä voi kuitenkin olla jotain ihan hyviä niche-ideoita, joita voit hyödyntää.
Noh, eipä minulla kyllä niitä bitcoineja ole mitä jakaa, mutta jospa voisi vaikka sen 11e investoida tuon Rontuksen tarjoukseen. Katotaan jospa saisi jotain pystöön