Butterfly Labs lupailee ASIC-teknologiaa mainaukseen (yli vuoden myöhässä)

[quote=“Base, post:160, topic:181”][quote author=jarif link=topic=146.msg5658#msg5658 date=1367504298]

Tullihan sen pysäyttää, ja lähettää lapun kotiin. Netissä tullausilmoitus ja maksu, niin tavara on taas liikenteessä.
[/quote]
…jos pysäyttää. Omien kokemusteni mukaan lähetyksiä pysäytellään harvoin. Mulle on ainakin tullut kaikki lähetykset kaikista maista joista olen tilannut, aina ilman mitään tullihommeleita kotipostiin asti. (Ainakin nämä mun pienet tilaukset hintaluokassa 50-500€ mm. Kiinasta, Thaimaasta, Saksasta, Puolasta, USA:sta, Kanadasta, Norjasta ja Ruotsista.)[/quote]
Veikkaisin et johtunee siitä että esim. Kiinalaiset laittavat ruksin kohtaan GIFT ja tavaroiden arvoksi ilmoitetaan 0,10-2$/tuote. 200€ paketin hinta onkin tullissa 10$ arvoinen, joka on alle sen ALV rajan.

[quote=“ChUone, post:161, topic:181”][quote author=Base link=topic=146.msg5664#msg5664 date=1367511528]

…jos pysäyttää. Omien kokemusteni mukaan lähetyksiä pysäytellään harvoin. Mulle on ainakin tullut kaikki lähetykset kaikista maista joista olen tilannut, aina ilman mitään tullihommeleita kotipostiin asti. (Ainakin nämä mun pienet tilaukset hintaluokassa 50-500€ mm. Kiinasta, Thaimaasta, Saksasta, Puolasta, USA:sta, Kanadasta, Norjasta ja Ruotsista.)
[/quote]
Veikkaisin et johtunee siitä että esim. Kiinalaiset laittavat ruksin kohtaan GIFT ja tavaroiden arvoksi ilmoitetaan 0,10-2$/tuote. 200€ paketin hinta onkin tullissa 10$ arvoinen, joka on alle sen ALV rajan.[/quote]
Voi olla että jotkut laittaa mutta ei ole itelle ainakaan koskaan tullut mitään gift-merkinnällä varustettuna. (Kiinastakaan) Luulisi, että tuollaiset varsinkin kiinnittäisivät tullivirkailijoiden mielenkiinnon. Dealextremestä olen myös tilannut pari kertaa ja sieltä saa tuon gift-merkinnän pakettiin halutessaan. En ole kummallakaan kerralla tuota optiota käyttänyt ja on tullut usean sadan € paketit ilman tullimaksuja. Olen ajatellut sillen, että jos haluavat niistä sen kympin tai jotain niin maksetaan pois ja jos taas ei niin sitten ei. Muutamat eurot nyt on yks ja sama mutta näin se on ainakin reilu peli.

[quote=“Rider, post:60, topic:181”][quote author=Superi link=topic=146.msg2405#msg2405 date=1354819790]

Elokuusta asti oli mulla FPGA tilaus hukassa, kolmella postilla ja forum kirjoituksella sain vastauksen. Vaihtoivat nyt sitten hyvitykseksi tilaukseen 72GH/s bASIC minerin preorderin. Mut en kyl nyt jaksa pidätellä hengitystä koska sen saan tai saanko.
[/quote]

Mukava tuuri kävi tuossa! Eikös bASIC miner ole about tuplasti FPGA mineria kalliimpi?

Mulla muutama BFL SC Single + 8 Jalapenoa tilauksessa ja melkeen tekis mieli lähteä perumaan/myymään tilausta, kun ei näytä valmista tulevan ja päivämääriä rukataan aina kuukaudella etiäpäin.[/quote]

Ei tullu Basiccia, mut sainpa rahat ainakin takasin.

Ihan nyyppä olen bittirahan kanssa, mutta

laitoin Exceliin numeroita, ja minun kaavioni mukaan näyttäisi siltä, että 50GH/s miner pystyisi noin 1,3GH/s ensi tammikuussa, jos hashin laskeminen on rippuvainen difficultystä.

Eli ei tosiaan nuo laitteet taida maksaa itseään takaisin, ellei bittirahan arvo samalla räjähdä edelleen eksponentiaalisesti.

EDIT: ei se ihan niin taida mennä, mutta PPS tai muu saatava hyöty noudattanee tuota kaavaa.

[quote=“jarif, post:164, topic:181”]Ihan nyyppä olen bittirahan kanssa, mutta

laitoin Exceliin numeroita, ja minun kaavioni mukaan näyttäisi siltä, että 50GH/s miner pystyisi noin 1,3GH/s ensi tammikuussa, jos hashin laskeminen on rippuvainen difficultystä.

Eli ei tosiaan nuo laitteet taida maksaa itseään takaisin, ellei bittirahan arvo samalla räjähdä edelleen eksponentiaalisesti.[/quote]

Ei ole riippuvainen, mutta käytännössä kuitenkin noin, että nyt 1,3GH/s miner saa yhtä paljon bitcoineja kuin 50GH/s 38-kertaisella difficultylla tulee saamaan. Sitähän ei voi kuin arvailla, että mitä se difficulty tammikuussa on, mutta arvio tuokin ja voi olla ihan hyväkin sellainen.

Bittirahan arvolla ei sinänsä ole merkitystä, koska eihän mineriä kannata ostaa, jos se ei tule btc-hintaansa enempää tuottamaan. Jos vaikka kurssinousun ansiosta jäisitkin plussalle, mikä on hyvin mahdollista, niin silti olisi kannattanut vain mieluummin ostaa niitä bitcoineja, mikäli niitä ei enempää mainauslaitteella saa. Eli oikeastaan difficultyn käyttäytyminen ratkaisee, ja se kyllä seuraa hintakehitystä.

Hyvin mahdollista, että ei kannata tälläistä enää hankkia. Ainakaan BFL:ltä, parempia ja varmempia vaihtoehtoja varmaan tulee jossain vaiheessa ja hinnat tulee tippumaan, jolloin voisi olla hyvä hetki hypätä mukaan.

Kiitos, hyviä pointteja.

Selittäkäähän muuten joku fiksumpi vaikuttaako blokin koko hash/s vauhtiin? Onko siis blokki johon ei ole sisällytetty yhtään (tai hyvin vähän) transaktiota nopeampi laskea kuin blokki jossa on satoja transaktioita? Onko mahdollinen nopeusero enemmän kuin teoreettinen?

vertaa esim. seuraavia blokkeja :

https://blockchain.info/block-index/383821/00000000000000d8407448c7aaf654661ba6db0bad1ec07528f996962d2907b9
https://blockchain.info/block-index/383816/000000000000011af24d206aa2f387f894d40d3e7748c009fa09165dcf75a1c5

Getworkin antama datapaketti (bitcoind:lta louhijalle annettu työmäärä) on aina vakiokokoinen, joten ei vaikuta.

(En tunne yksityiskohtia, miten ko. data johdetaan blockchainista, joten tämä vaihe saattaa hieman riippua blokin koosta. Louhijan hash/s-nopeuteen tämä ei kuitenkaan vaikuta millään tavalla.)

onks kukaan tutustunut sitten AVALONIIN. liityin niiden sähköposti listalle ja tulee sähköpostia, ovat kuulemma toimittaneetki jo tuotteita

https://forums.butterflylabs.com/blogs/bfl_jody/165-tuesday-5-21-shipping-updates.html

Muutama samanlainen update tullut jo ennen tätä. Aika hitaasti lähtee laitetta ulos ja pelkästään jalapenoja. Nämä alun laitteet menevät selvästi “tärkeille” asiakkaille eli ei taideta Suomessa nähdä mitään vielä hetkeen.

Avalon saa batch 2 ulos ennen kuin BFL aloittaa toimitukset kunnolla.

Kyllä niitä nyt menee kuluttajille, ircin puolella pari ~24.6 tilannutta saaneet seurantakoodit.

Mutta hidasta on, eikä isompia laitteita toimiteta vieläkään. Kunnon tuotantoon taitaa vielä kestää viikkoja.

5GH mallit pystyy nyt päivittämään 7GH:ksi maksamalla $100 lisää. Vaihtoehto löytyy BFL-tunnuksen tilauslistasta.

Ensi viikolla pitäisi alkaa ihan kunnolla toimitukset vihdoinkin. Tiedän, tämä on sanottu ennenkin mutta kyllä he ainakin lähellä ovat. Väittävät, että nykyiset tliaukset saadaan toimitettua kokonaisuudessaan elokuun loppuun mennessä.

Tuota olen itsekin pelännyt tässä matkan varrella, että rahat loppuvat. Mutta en pelkää juuri enää, koska nyt he ovat jalapenoja saaneet kohtuudella (1-muutama sata) ulos jo, joka on varmasti lievittänyt pelkoja ja tuonut heille lisää tilauksia.

Lisäksi he ovat viimein saaneet kaikki (paitsi minirigistä ei ole varmuutta) laitteet toimimaan, joten uudelleensuunnittelun kulut lienevät takanapäin. Itse olen välillä ollut kovinkin pessimistinen tuosta lafkasta, mutta nyt olen vähän positiviisempi ja näen valoa tunnelin päässä. Tietysti jos nyt tulee joku superkova kilpailija ja difficulty nousee, niin perutuuksia voi tietenkin aina tulla. He tosin voivat halutessaan kieltäytyä käsittelemästä niitä, ainakin mikäli niiden “all sales are final” lausekkeensa on pitävä.

[quote=“Dyaheon, post:172, topic:181”]5GH mallit pystyy nyt päivittämään 7GH:ksi maksamalla $100 lisää. Vaihtoehto löytyy BFL-tunnuksen tilauslistasta.

Ensi viikolla pitäisi alkaa ihan kunnolla toimitukset vihdoinkin. Tiedän, tämä on sanottu ennenkin mutta kyllä he ainakin lähellä ovat. Väittävät, että nykyiset tliaukset saadaan toimitettua kokonaisuudessaan elokuun loppuun mennessä.[/quote]

Vähän naurattaa tämä vaihdoehto kyllä tässä vaiheessa. Jalapenoista Little Singleiksi oli ihan mukava mahdollisuus ja teinkin niitä päivityksiä jonkin verran. Tämä ei innosta. Kovin haiskahtaa, että virrankulutuksen takia BFL joutuu nyt tekemään omalta kannaltaan huonoja ratkaisuja ja yrittävät saada asiakkaalta taas lisää rahaa omien virheiden kattamiseksi.

Nyt lähti mulle muutama Jalapeno tulemaan. Ei vieläkään oikein pysty uskomaan :smiley: 11kk tässä nimittäin odoteltiin.

Nyt ku sais muutkin laitteet pihalle sielt puljust… :’(

Nyt on 27.6.2012 tehty ja bitcoineilla maksettu tilaus muuttunut “processing” statuksesta “production” statukseen eli etenevät näköjään. Tuo oli tilausnumerolla 23xx eli siitä saatte vähän osviittaa. Tilaus oli aluksi 8x Jalapeno upgrade (eli lähetin FPGA singlen noille takasin). Muutin tilausta maalis-huhtikuussa -> 4x Jalapeno + 4x Little Single. Mukavaa, kun lähettävät osissa noita.

Itelläni tilausnumerot
96xx maksupv 9/30/12
1000202xx 3/6/13
1000209xx 3/9/13

Joten joudun odottamaan omia jonkun verran :slight_smile:

Tilasin myös täältä: https://bitcointalk.org/index.php?topic=187660.0
20 chippiä ekassa erässä, ja burnilta taidan kasauksen tilata.

Nyt harkitsen BitFury:n tilausta, jos sielt jaksais 120GH 1-2 laitetta tilaa, mutta epäilyttävää niittenkin touhut myös…

lupaan pestä silmät aamuisin

Ei kai tuossa ole mitään muuta kuin pelkkiä jalapenoja? Ei ainakaan ole mainintaa ollut, että muutkin laitteet shippaisivat vihdoin…