Bitcoinin trendi "kuplan" puhkeamisen jälkeen

Irkin puolella (#bitcoins.fi) näkyy jatkuvasti kyselyä ja arviointia siitä, että vieläkö ollaan pohjalla - onko pohja jo tullut yms. Tästä voi jokainen vetää johtopäätöksensä itse.

Käsin vetästy viiva, mutta ymmärtääkseni tässä jää nyt “pinta-alaa” yhtä paljon monttujen ylä kuin alapuolelle. Korjatkaa ihmeessä, jos ei pidä paikkaansa.

Nyyh… Alaspäin mennään ja sit sitä pitää vielä paksulla punaisella viivalla korostaa :frowning:

Edit: No ne valas-ostot! Kuulin, että oot siirtynyt osteleen valaita!

Että mitkä että?! :smiley:

Ottakaa nyt oikeesti rauha tän spekuloinnin kanssa. Se joko nousee tai laskee. Yksikään meistä tai edes kaikki me yhdessä ei voida kurssiin vaikuttaa pitkällä aikavälillä. Bitcoin joko lyö läpi, jolloin nyt pitäisi ostaa pää märkänä tai sitten se kuolee pois, jolloin nyt pitäisi myydä hullun lailla.

Eri asia sitten jos hakee vähän jännitystä iltaan pientä päiväkauppaa tekemällä.

Tätäpä varten juuri.

Itse en ainakaan nyt täräyttäisi “kaikkea käytettävissä olevaa rahaa” kiinni coineiksi, jos tarkoitus on lyhyelläkin aikavälillä tehdä kauppaa.

Sori, offtopic:
Missä tää bitcoin.fi mahtaa sijaita`? ircnetissä ainakin on vaan kaks henkilöä kanavalla, eikai se oo se?

[quote=“seise, post:6, topic:733”][quote author=nocebo link=topic=772.msg4863#msg4863 date=1366213756]
Irkin puolella (#bitcoin.fi) näkyy jatkuvasti kyselyä ja arviointia siitä, että vieläkö ollaan pohjalla - onko pohja jo tullut yms. Tästä voi jokainen vetää johtopäätöksensä itse.
[/quote]

Sori, offtopic:
Missä tää bitcoin.fi mahtaa sijaita`? ircnetissä ainakin on vaan kaks henkilöä kanavalla, eikai se oo se?[/quote]

bitcoins.fi IRCnet

Bitcoin on nyt muutaman päivän levännyt $50-$100 alueella. Minusta se on ihanan rauhoittava ajatus.

Saa hyvin tankkailtua dipeistä. Maaliskuu ja huhtikuun alku oli sellaista vuoristorataa, että pieni hengähdys on paikallaan.

Markkinat vaikuttavat siltä, että suuri raha ei ostele Coineja - sieltä ostetaan Coineja vain 0,015 erissä, eli ei hyvältä näytä. Pelkään, että kurssi lähtee tästä laskuun. Tuskin nähdään tällä kertaa 100 USD:n lukemia - siltä se ainakin näyttäisi vaikuttavan.
Ohut kaupankäynti ennakoi aina romahtamista, kuten viikonloppunakin. Kaupankäynti lähes tyrehtyi ja siitä alkoi alamäki.

[quote=“Jarmo Viikki, post:10, topic:733”][quote author=rpietila link=topic=772.msg4876#msg4876 date=1366217610]
Bitcoin on nyt muutaman päivän levännyt $50-$100 alueella. Minusta se on ihanan rauhoittava ajatus.
[/quote]

Markkinat vaikuttavat siltä, että suuri raha ei ostele Coineja - sieltä ostetaan Coineja vain 0,015 erissä, eli ei hyvältä näytä. Pelkään, että kurssi lähtee tästä laskuun. Tuskin nähdään tällä kertaa 100 USD:n lukemia - siltä se ainakin näyttäisi vaikuttavan.
Ohut kaupankäynti ennakoi aina romahtamista, kuten viikonloppunakin. Kaupankäynti lähes tyrehtyi ja siitä alkoi alamäki.[/quote]

Äh tuon verran kannattaisi jo ottaa selvää, Jarmo!

Mt.Gox on jostain syystä sallinut mikro-orderien laittamisen, ja niitä käytetään bottitreidauksessa sekä ihan selvään manipulointiin, etenkin aiemmin kun Goxin kaupankäyntiohjelmisto ei kestänyt suuria tarjousmääriä ja meni juntturaan.

Jos sinua kiinnostaa, onko hintataso kestävä ja kuinka iso raha coineja ostelee, katso kokonaisvolyymiä. Se on ollut melkoisen korkealla sekä nousun aikana että kuplan puhkeamisen jälkeen. Minun tulkintani käppyrästä on, että alle 50 meneminen edellyttäisi jotain fundamentaalista lähtökohtaa, pelkkä pelottelu ei enää riitä.

[quote=“rpietila, post:11, topic:733”][quote author=Jarmo Viikki link=topic=772.msg4981#msg4981 date=1366271061]

Markkinat vaikuttavat siltä, että suuri raha ei ostele Coineja - sieltä ostetaan Coineja vain 0,015 erissä, eli ei hyvältä näytä. Pelkään, että kurssi lähtee tästä laskuun. Tuskin nähdään tällä kertaa 100 USD:n lukemia - siltä se ainakin näyttäisi vaikuttavan.
Ohut kaupankäynti ennakoi aina romahtamista, kuten viikonloppunakin. Kaupankäynti lähes tyrehtyi ja siitä alkoi alamäki.
[/quote]

Äh tuon verran kannattaisi jo ottaa selvää, Jarmo!

Mt.Gox on jostain syystä sallinut mikro-orderien laittamisen, ja niitä käytetään bottitreidauksessa sekä ihan selvään manipulointiin, etenkin aiemmin kun Goxin kaupankäyntiohjelmisto ei kestänyt suuria tarjousmääriä ja meni juntturaan.

Jos sinua kiinnostaa, onko hintataso kestävä ja kuinka iso raha coineja ostelee, katso kokonaisvolyymiä. Se on ollut melkoisen korkealla sekä nousun aikana että kuplan puhkeamisen jälkeen. Minun tulkintani käppyrästä on, että alle 50 meneminen edellyttäisi jotain fundamentaalista lähtökohtaa, pelkkä pelottelu ei enää riitä.[/quote]

Nuo kokonaisvolyymit ovat tällä hetkellä hyvin alhaalla. Pelkään, että nykytaso ei ole kestävä. Nuo pienet kaupankäyntierät voivat toisaalta johtua myös myyjien haluttomuudesta luopua merkittävistä määristä BitCoineja, eli sinänsä kuten sanoit, se ei ole argumentti laskun puolesta.
Kuitenkin kokonaiskaupankäyntivolyymitkin ovat nyt todella pelottavan alhaalla, eli markkinoita tervehdyttävä korjausliike saattaa olla oven takana. Itse möin kaikki BitCoinini pois. Saattoi olla virheveto, mutta pelko ajoi minut myymään. Syynä saattoivat olla myös heikot käsivarteni, koska bodaaminen ei kiinnosta minua. ;D

[quote=“Jarmo Viikki, post:12, topic:733”][quote author=rpietila link=topic=772.msg4985#msg4985 date=1366273523]

Äh tuon verran kannattaisi jo ottaa selvää, Jarmo!

Mt.Gox on jostain syystä sallinut mikro-orderien laittamisen, ja niitä käytetään bottitreidauksessa sekä ihan selvään manipulointiin, etenkin aiemmin kun Goxin kaupankäyntiohjelmisto ei kestänyt suuria tarjousmääriä ja meni juntturaan.

Jos sinua kiinnostaa, onko hintataso kestävä ja kuinka iso raha coineja ostelee, katso kokonaisvolyymiä. Se on ollut melkoisen korkealla sekä nousun aikana että kuplan puhkeamisen jälkeen. Minun tulkintani käppyrästä on, että alle 50 meneminen edellyttäisi jotain fundamentaalista lähtökohtaa, pelkkä pelottelu ei enää riitä.
[/quote]

Nuo kokonaisvolyymit ovat tällä hetkellä hyvin alhaalla. Pelkään, että nykytaso ei ole kestävä. Nuo pienet kaupankäyntierät voivat toisaalta johtua myös myyjien haluttomuudesta luopua merkittävistä määristä BitCoineja, eli sinänsä kuten sanoit, se ei ole argumentti laskun puolesta.
Kuitenkin kokonaiskaupankäyntivolyymitkin ovat nyt todella pelottavan alhaalla, eli markkinoita tervehdyttävä korjausliike saattaa olla oven takana. Itse möin kaikki BitCoinini pois. Saattoi olla virheveto, mutta pelko ajoi minut myymään. Syynä saattoivat olla myös heikot käsivarteni, koska bodaaminen ei kiinnosta minua. ;D[/quote]

Anteeksi nyt, että koulutan sinua mutta katson sen oikeudekseni, olemmehan tuttuja jo vuosien ajalta. Ohessa vähän pidemmän aikavälin käyrää bitcoinin kehityksestä (2kk). Volyymit ovat olleet ennätyskorkealla koko ajan korjausliikkeen aikana. En käsitä, mistä revit dataa alhaisista volyymeistä.

Muutenkin käyrä minun mielestäni osoittaa, että oston ajoitus voisi olla surkeampikin kuin nyt. Myymään en lähtisi, ellei oma keskimääräinen sisäänostohinta ole <$20 tasolla. Silloin tämä on tietysti yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin aika kotiuttaa satojen prosenttien voitot.

Laita nyt hyvä mies osto sisään vaikka $50, ja nostat sitä päivittäin niin kauan kunnes tärppää. Onhan mahdollista, että päädyt saamaan kolikot takaisin halvemmalla kuin millä myit. Ihme pelaamista silti tollainen hötkyily.

[quote=“rpietila, post:13, topic:733”][quote author=Jarmo Viikki link=topic=772.msg4988#msg4988 date=1366276148]

Nuo kokonaisvolyymit ovat tällä hetkellä hyvin alhaalla. Pelkään, että nykytaso ei ole kestävä. Nuo pienet kaupankäyntierät voivat toisaalta johtua myös myyjien haluttomuudesta luopua merkittävistä määristä BitCoineja, eli sinänsä kuten sanoit, se ei ole argumentti laskun puolesta.
Kuitenkin kokonaiskaupankäyntivolyymitkin ovat nyt todella pelottavan alhaalla, eli markkinoita tervehdyttävä korjausliike saattaa olla oven takana. Itse möin kaikki BitCoinini pois. Saattoi olla virheveto, mutta pelko ajoi minut myymään. Syynä saattoivat olla myös heikot käsivarteni, koska bodaaminen ei kiinnosta minua. ;D
[/quote]

Anteeksi nyt, että koulutan sinua mutta katson sen oikeudekseni, olemmehan tuttuja jo vuosien ajalta. Ohessa vähän pidemmän aikavälin käyrää bitcoinin kehityksestä (2kk). Volyymit ovat olleet ennätyskorkealla koko ajan korjausliikkeen aikana. En käsitä, mistä revit dataa alhaisista volyymeistä.

Muutenkin käyrä minun mielestäni osoittaa, että oston ajoitus voisi olla surkeampikin kuin nyt. Myymään en lähtisi, ellei oma keskimääräinen sisäänostohinta ole <$20 tasolla. Silloin tämä on tietysti yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin aika kotiuttaa satojen prosenttien voitot.

Laita nyt hyvä mies osto sisään vaikka $50, ja nostat sitä päivittäin niin kauan kunnes tärppää. Onhan mahdollista, että päädyt saamaan kolikot takaisin halvemmalla kuin millä myit. Ihme pelaamista silti tollainen hötkyily.[/quote]

Minulla meinaa tulla pupu pöksyyn, koska vahvat ostajat ovat poissa nyt markkinoilta - sinullakaan ei ollut edes 10 euroa maksaa konserttilipusta, nyt pitää alkaa myydä hiki hatussa Coineja, että saadaan haalittua käteistä. :wink:

Tässä laulu http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=K2ku1A5Ox8U&NR=1

[quote=“Jarmo Viikki, post:14, topic:733”]Minulla meinaa tulla pupu pöksyyn, koska vahvat ostajat ovat poissa nyt markkinoilta - sinullakaan ei ollut edes 10 euroa maksaa konserttilipusta, nyt pitää alkaa myydä hiki hatussa Coineja, että saadaan haalittua käteistä. :wink:

Tässä laulu http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=K2ku1A5Ox8U&NR=1[/quote]

Se on ihan totta, että vahvat ostajat on nyt maxxed out, koska ostivat viime päivien aikana kädet täyteen. Minäkin jotain 500,000-1,000,000 mBTC lisää sen jälkeen, kun pudottiin alle $100. Sen puolesta dippi tuonne $70 ei ole ollenkaan mahdoton skenaario loppuviikon aikana. Myisin tänään jotain jos siitä olisi jotain hyötyä mutta eihän goxxista saa rahaa ulos kuitenkaan. Annan siis olla, ja palaan maanantaina todennäköisesti about samoilla kursseilla tradingdeskille.

Ja lauluhan on aina hyvä jos esiintyy siinä itsekin (1:34) 8)

[quote=“rpietila, post:15, topic:733”][quote author=Jarmo Viikki link=topic=772.msg4991#msg4991 date=1366277251]
Minulla meinaa tulla pupu pöksyyn, koska vahvat ostajat ovat poissa nyt markkinoilta - sinullakaan ei ollut edes 10 euroa maksaa konserttilipusta, nyt pitää alkaa myydä hiki hatussa Coineja, että saadaan haalittua käteistä. :wink:

Tässä laulu http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=K2ku1A5Ox8U&NR=1
[/quote]

Se on ihan totta, että vahvat ostajat on nyt maxxed out, koska ostivat viime päivien aikana kädet täyteen. Minäkin jotain 500,000-1,000,000 mBTC lisää sen jälkeen, kun pudottiin alle $100. Sen puolesta dippi tuonne $70 ei ole ollenkaan mahdoton skenaario loppuviikon aikana. Myisin tänään jotain jos siitä olisi jotain hyötyä mutta eihän goxxista saa rahaa ulos kuitenkaan. Annan siis olla, ja palaan maanantaina todennäköisesti about samoilla kursseilla tradingdeskille.

Ja lauluhan on aina hyvä jos esiintyy siinä itsekin (1:34) 8)[/quote]

Pohdin tässä sitä, että poistuuko iso raha markkinoilta, kun ostoja on tehty 50-80 taalan nurkilla. Muutaman kymmenen prosentin pikavoitot ovat ihan kivoja - moni saa jopa yli 600 euron tuntiliksan noilla nousuilla. :wink:

Jos iso raha poistuu Coineista, niin silloin vieritään alas - saatetaan koskettaa jopa n. 45 USD:n tasoja. Eli, ensin poistuu vahvat kädet, jonka jälkeen pelkurit menevät paniikkiin ja myyvät hinnalla millä hyvänsä. Tämän jälkeen on vahvojen käsien vuoro kammeta kurssi jälleen nousuun.

[quote=“Jarmo Viikki, post:16, topic:733”][quote author=rpietila link=topic=772.msg4992#msg4992 date=1366278281]

Se on ihan totta, että vahvat ostajat on nyt maxxed out, koska ostivat viime päivien aikana kädet täyteen. Minäkin jotain 500,000-1,000,000 mBTC lisää sen jälkeen, kun pudottiin alle $100. Sen puolesta dippi tuonne $70 ei ole ollenkaan mahdoton skenaario loppuviikon aikana. Myisin tänään jotain jos siitä olisi jotain hyötyä mutta eihän goxxista saa rahaa ulos kuitenkaan. Annan siis olla, ja palaan maanantaina todennäköisesti about samoilla kursseilla tradingdeskille.

Ja lauluhan on aina hyvä jos esiintyy siinä itsekin (1:34) 8)
[/quote]

Pohdin tässä sitä, että poistuuko iso raha markkinoilta, kun ostoja on tehty 50-80 taalan nurkilla. Muutaman kymmenen prosentin pikavoitot ovat ihan kivoja - moni saa jopa yli 600 euron tuntiliksan noilla nousuilla. :wink:

Jos iso raha poistuu Coineista, niin silloin vieritään alas - saatetaan koskettaa jopa n. 45 USD:n tasoja. Eli, ensin poistuu vahvat kädet, jonka jälkeen pelkurit menevät paniikkiin ja myyvät hinnalla millä hyvänsä. Tämän jälkeen on vahvojen käsien vuoro kammeta kurssi jälleen nousuun.[/quote]

Kokeilepa seuraavaa: hanki ensin 2,5 vuoden kokemus bitcoinin pörssikurssin seuraamisesta (niinkuin esimerkiksi minulla on, mutta kovin monella muulla ei ole, koska Mt.Gox avattiin vasta 2,75 vuotta sitten). Sitten olet kykenevämpi ennustamaan. Tähän asti sinun ennustuksesi nimittäin ovat olleet pielessä.

Minulla sitävastoin on nyt sekä enemmän bitcoineja että enemmän dollareita kuin viikko sitten.

Jos et osaa, osta, äläkä myy. Minä myin ensimmäistä kertaa huhtikuussa 2013, ostettuani sitä ennen useita kertoja aina vain nouseviin kursseihin. Nimissäni on ainakin 5 ATH:ta eri pörsseistä helmi-maaliskuussa. Kun olet pelkästään ostanut 12 kuukautta, voit harkita myymistä.

Jos tämän teet, olet vuoden päästä dollareissa mitattuna rikkaampi kuin minä nyt.

[quote=“rpietila, post:17, topic:733”][quote author=Jarmo Viikki link=topic=772.msg4997#msg4997 date=1366287799]

Pohdin tässä sitä, että poistuuko iso raha markkinoilta, kun ostoja on tehty 50-80 taalan nurkilla. Muutaman kymmenen prosentin pikavoitot ovat ihan kivoja - moni saa jopa yli 600 euron tuntiliksan noilla nousuilla. :wink:

Jos iso raha poistuu Coineista, niin silloin vieritään alas - saatetaan koskettaa jopa n. 45 USD:n tasoja. Eli, ensin poistuu vahvat kädet, jonka jälkeen pelkurit menevät paniikkiin ja myyvät hinnalla millä hyvänsä. Tämän jälkeen on vahvojen käsien vuoro kammeta kurssi jälleen nousuun.
[/quote]

Kokeilepa seuraavaa: hanki ensin 2,5 vuoden kokemus bitcoinin pörssikurssin seuraamisesta (niinkuin esimerkiksi minulla on, mutta kovin monella muulla ei ole, koska Mt.Gox avattiin vasta 2,75 vuotta sitten). Sitten olet kykenevämpi ennustamaan. Tähän asti sinun ennustuksesi nimittäin ovat olleet pielessä.

Minulla sitävastoin on nyt sekä enemmän bitcoineja että enemmän dollareita kuin viikko sitten.

Jos et osaa, osta, äläkä myy. Minä myin ensimmäistä kertaa huhtikuussa 2013, ostettuani sitä ennen useita kertoja aina vain nouseviin kursseihin. Nimissäni on ainakin 5 ATH:ta eri pörsseistä helmi-maaliskuussa. Kun olet pelkästään ostanut 12 kuukautta, voit harkita myymistä.[/quote]

Etkö koskaan tunne epävarmuutta ennustustesi suhteen?

Olen suurimman osan ajasta väärässä. Onneksi mielipiteillä ei ole kauheasti väliä.

Ainoastaan sillä on merkitystä, ostaako halvalla ja myy kalliilla:

En koskaan myynyt, ennen kuin kurssi nousi yli $200.

En ole niinikään koskaan ostanut yli 100:lla.

(Puhe on nyt henkilökohtaisesta positiosta, tietysti välitystoiminta on erikseen, silloin ostetaan ja myydään ihan millä vain, kunhan sama määrä suojataan vastakkaissuuntaisella toimeksiannolla samassa yhteydessä.)

Sijoittaminen on helppoa, pitää vain olla vuosikymmenten kokemus, tai olla tarpeeksi nöyrä kuuntelemaan niitä, joilla on.