Bamt 0.5c AMD catalyst-13.1 ja Cgminer 3.1.0 Litecoin Auto mining asennus ohjeet

Bamt v0.5c AMD catalyst-13.1, APP 2.8, ADL_SDK 5.0 ja Cgminer 3.1.0 Litecoin Auto mining asennus

kyllästyin etsiä bamtin asennus ohjeet viidelltä eri www sivuilta jokaisen uudelleen asennuksen yhdeydessä

niin päätin tehdä itteleen ohjeet mistä voin nopeasti copy paste menetelmällä tehdä uudelleen asenuksen sujuvasti

lisäsin tähän versioon kommentit niin on vaikkapa windows käyttäjälle vähän helpompi ymmärtää mitä tekee linuxissa

tarviit 2 kpl usb tikkuja yksi missä on tarvittavat tiedostot ja toinen mihin olet asenntannut Bamtin

jos ostat uudet tikut tätä varten niin yritä löytää sellasen tikun joka tukee usb 3 ne ovat vähän nopeampia

lataa netistä, unzippaa ja asenna bamt_v0.5c.img ennsimmäiselle tikulle

http://www.bitcointrading.com/files/bamt_v0.5c.zip

-Huom Bamt_v0.5c ei toimi/käynnisty suoraan 7970 ja mahdollisesti kaikkien 7xxx korttien vaan ensin pitää päivittää

ajurit vanhemalla kortilla

-Huom jos jos kirjoitat bamt imagen linux dd ohjelmalla niin laita bs=1M optio sillä bamtti on toiminnut parhaiten minulla

lataa netistä ja kopioi toiselle tikulle:

AMD Catalyst 13.1

www2.ati.com/drivers/linux/amd-driver-installer-catalyst-13.1-linux-x86.x86_64.zip

Accelerated Parallel Processing (APP) SDK ( AMD-APP-SDK-v2.8 )

http://developer.amd.com/wordpress/media/files/AMD-APP-SDK-v2.8-lnx32.tgz

AMD Display Library (ADL) SDK 5.0

http://developer.amd.com/wordpress/media/files/ADL_SDK_5.0.zip

ja sitten minulla on tämä ohje tiedosto myös tikulla koska bamtin oletus www selain ei ole mun mielestä

mailman parastaa laatua ja se menee usein jumiin ajuri päivityksen ajaksi

cgminerin olen ladannut suoraan netistä asennuksen yhteydessä kuten myös tässä ohjessa

#käynnistä Bamtti

#avaa root terminaali start valikosta Accessories kohdasta

#vaihda pysyvästi näppäimistö asetukset suomeksi “dpkg-reconfigure keyboard-configuration” komenolla

#sirry nuolinäppäimillä kohtaan Other ja paina “Enter” valitse Finland ja paina “Enter” sitten

#valitse Finland ja paina “Enter”

dpkg-reconfigure keyboard-configuration

#ja ota heti käyttöön fi näppäimistö “setxkbmap fi” komenolla

setxkbmap fi

#nytten kuin tiedät mitä kirjaimia tulee kuin käytät näppäimistöä voit vaihtaa user salasanan “passwd user” komenolla

#tämä ei ole pakollinen, mutta muista että kaikki jotka tietävät että debian live/usb oletus user salasana on live niin nillä

#on täydet oikeudet sun konella jos verkkosi palomuuri ei toimi kunnolla

passwd user

#vaihda aikavyöhyke"dpkg-reconfigure tzdata" suomen löyät täältä: Europe/Helsinki

dpkg-reconfigure tzdata

#sirry /usr/share/ati kansioon “cd /usr/share/ati” komenolla ja

#poista vanhat amd ajurit käynnistämällä amd:n uninstall ohjelma

#"./fglrx-uninstall.sh --force" komenolla

#toi --force optio pitää laitta muuten ohjelma herjaa että joku tiedosto puuttuu

cd /usr/share/ati

./fglrx-uninstall.sh --force

#tee install kansio /root kansioon “mkdir /root/install” komenolla

#ja siirry sinne “cd /root/install” komenolla

mkdir /root/install

cd /root/install

#laita toinen tikku koneseen kiinni, sulje ruutu joka kyselee haluatko avata tikun File Managerissa

#koska siinä ei ole root oikeuksia

#kopoi amd tiedostot usb tikullta install kansioon

#koska kopioninti pitää tapahtua root oikeuksilla niin käynnistä

#PCManFM File Manager ohjelma terminaalista “pcmanfm” kommenolla

#nytten voit kopioida tiedostot copy-paste menetelmällä tikullta

#/root/install kansioon

#ja tikun löydät /media/sinun tikun nimi kansiosta

#ja muista sammuuttaa File manager ohjelma että saat terminaalin takasin käyttöön

pcmanfm

#unzippaa ajuri paketin “unzip” komennolla ja tee sitä ohjelma “chmod” komennolla

#asenna ajurit --force option kanssa “./amd-driver-installer-catalyst-13.1-linux-x86.x86_64.run --force” komenolla

unzip amd-driver-installer-catalyst-13.1-linux-x86.x86_64.zip

chmod +x amd-driver-installer-catalyst-13.1-linux-x86.x86_64.run

./amd-driver-installer-catalyst-13.1-linux-x86.x86_64.run --force

#rebootaa kone “coldreboot” komenolla

coldreboot

#avaa root terminaali ja sirry /root/install kansioon “cd /root/install” komenolla

#unzippaa ja asenna AMD Accelerated Parallel Processing (APP) SDK v2.8

#unzippaa AMD-APP-SDK-v2.8 “tar xsfv” komenolla ja

#asenna se “./Install-AMD-APP.sh” komenolla

#unzippaa ADL_SDK_5.0 “unzip” komenolla tarviit sen myöhemmin

cd /root/install

tar xsfv AMD-APP-SDK-v2.8-lnx32.tgz

./Install-AMD-APP.sh

unzip ADL_SDK_5.0.zip

#rebootaa kone “coldreboot” komenolla

coldreboot

#cgminerin asennus niin että saat sen auto starttaa bamtin mukana

#sirry /opt/miners/ kansioon “cd” komenolla ja lataa “wget” komenolla halumasi cgminer versio

#http://ck.kolivas.org/apps/cgminer sivuillta

#tässä minä käytän cgminer-3.1.0

#ja unzippaa cgminer-3.1.0.tar.bz2 “tar xsfv” komenolla

cd /opt/miners/

wget http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/3.1/cgminer-3.1.0.tar.bz2

tar xsfv cgminer-3.1.0.tar.bz2

#poista vanha cgminer asennus “rm” komenolla /opt/miners/cgminer kansiosta ja

#kopioi uusi cgminer sinne “cp -r” komenolla

rm cgminer/*

cp -r cgminer-3.1.0/* cgminer/

#kopioi tarvittavat AMD Display Library (ADL) SDK tiedostot cgminer ADL_SDK kansioon

#kopioi adl_defines.h, adl_sdk.h, adl_structures.h tiedostot /root/install/include kansiosta “cp” komenolla

#/opt/miners/cgminer/ADL_SDK kansioon

cp /root/install/include/* /opt/miners/cgminer/ADL_SDK

#sirry /opt/miners/cgminer kansioon “cd /opt/miners/cgminer” komenolla

#konfiguroi cgminer

#“CFLAGS=”-O2 -Wall -march=native -I/opt/AMDAPP/include" LDFLAGS="-L/usr/lib" ./configure --enable-scrypt" komenolla

#ja asenna cgminer

#“make” komenolla

cd /opt/miners/cgminer

CFLAGS="-O2 -Wall -march=native -I/opt/AMDAPP/include" LDFLAGS="-L/usr/lib" ./configure --enable-scrypt

make

#ennen kuin käynnistätte cgminerin manuaalisesti niin rebootin jälkeen on AINA annettava seurava komento

#“export GPU_MAX_ALLOC_PERCENT=100”

#muuten teidän GPU ei voi käydä täysillä tai yli :slight_smile:

export GPU_MAX_ALLOC_PERCENT=100

#käynnistä cgminer ja luo bamtille oletus cgminer.conf tiedosto hakemistoon /etc/bamt

#vaihtakaa käyttäjä nimi ja salasana jos te ette halua minaa mun tilille :slight_smile:

#tällä komenolla cgminer alkaa louhii LTC:tä mun tilille

#"./cgminer --scrypt -I 13 -o http://eu.wemineltc.com:3333 -u virtualspade.test -p salasana"

#kuin ohjelma on käynissä tallentakaa asetukset menemällä cgminerin Settings valikkoon painamalla “s” ja

#sitten tallentakaa asetukset painamalla “w” ja sitten valitkaa tiedosto nimeksi /etc/bamt/cgminer.conf

#sulkekaa ohjelma painamalla “q”

./cgminer --scrypt -I 13 -o http://eu.wemineltc.com:3333 -u virtualspade.test -p salasana

s

w

/etc/bamt/cgminer.conf

q

#tämä ohje ei sisällä mitään tietoa miten saat kaiken sun korteista irti tai muuta cgminerin

#toimintojen säätämistä, mutta kannattaa laittaa asetukset kuntoon ennen kuin laitta koneen mainamaan yksin.

#nytte kuin oletus tiedosto on luotu voit muokata sitä Leafpad texti editorilla “leafpad” komenolla

leafpad /etc/bamt/cgminer.conf

#sitten voitte käynnistää cgminerin samalla cgminer.conf kuin bamtti tulee käyttäämään

#"./cgminer --config /etc/bamt/cgminer.conf" komenolla

./cgminer --config /etc/bamt/cgminer.conf

#säätöä, säätöä ja lisää säätöä pari kertaa Ctrl+Alt+Print Scrn+b näppäin yhdistelmä kuin kone menee

#totaalisesti jumiin, reboot, reboot ja sitten löyty hyvät säädöt kaikille kolmelle kortille :slight_smile:

#no niin nytten kuin conffi on kunnossa, korttit käy täysillä, lämpötila on kunnossa, ei HW:erroreita

#ja kaikki toimii jatketaan auto start säädöllä.

#laitetaan toi export GPU_MAX_ALLOC_PERCENT=100 komento + pari muuta LeafPadin avulla /etc/init.d/mine
#tiedostoon DAEMON=/usr/sbin/start_mining kohdan alle näin:

#PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin
#DAEMON=/usr/sbin/start_mining

#export DISPLAY=:0
#export GPU_USE_SYNC_OBJECTS=1
#export GPU_MAX_ALLOC_PERCENT=100

#test -x $DAEMON || exit 0

leafpad /etc/init.d/mine

#ja sitte otetaan cgminer käyttöön /etc/bamt/bamt.config tiedostossa lisäämällä “miner_id: bamt-miner”

#rivin alle seuravat

miner_id: bamt-miner

cgminer: 1

cgminer_opts: --config /etc/bamt/cgminer.conf

#ja jokaiselle GPU:lle joka tulee käyttöön muuta disabled: 1 -> disabled: 0 ja lisää rivi cgminer: 1 sen alle

#gpu0:

# remove disabled: or set it to 0 to actually use this card…

disabled: 0

cgminer: 1

#ja muuta monitor_hash_lo: 125 -> monitor_hash_lo: 0.125 tai mikä nytten on sun ali siedettävä MH/s ilman hälytystä

#loput riveistä on phoenix mineria varten ja niistä ei tarvii välittää paitsi ehkä toi fanspeed # merkki siihen eteen
#muuten kortti huutaa täysilla n. 2 sekuntia kuin mainaus käynnistyy

#avaa /etc/bamt/bamt.config “leafpad” komenolla tai start valikosta Bamt Config kohdasta

leafpad /etc/bamt/bamt.config

#reboottaa kone “coldreboot” komenolla ja kuin kone käynnistyy odota 1 min avaa sitten

#root terminaali ja yhdistä cgminer sessioon “screen -r” komenolla

screen -r

#ja sitten kuin ei enää tarvii cgminerin käyttöliittymää kannataa samuuttaa screen sessio ja jättää cgmineri
#pyörimää taustalla näin säästät n. 20% cpu tehoa. käytä “Ctrl+a” + “d” näppäin yhdistelmää, eli paina ensin
#Ctrl+a yhdessä päästä näppäimet ja paina sitten d

Ctrl+a

d

#ja se on bamtti tai kolme :slight_smile:

#ja sitten tietenkin jos teillä kertyy liikaa LTC:tä nurkkiin kuin on niin hyvät ohjeet voitte heittää niitä tänne

LhDLPNjmvycTLSdFfF8rhWNnW2suK2Jd6C

Amd-app:n purku-vaiheessa sanoo:

gzip: stdin: not in gzip format

[quote=“AnttiLehtinen, post:2, topic:873”]Amd-app:n purku-vaiheessa sanoo:

gzip: stdin: not in gzip format

käytitkö tätä komentoa kuin yritit purkaa pakettia:

tar xsfv AMD-APP-SDK-v2.8-lnx32.tgz

jos se ei toimi tolla niin sinun paketissa on jotain häikkää voi olla että kuin latasit sen netistä joku bitti on mennyt poikittaen

tarkista sen koko kuin olet root/install kansiossa komenolla “ls -all”

-rw-r–r-- 1 vs1 vs1 72959001 Apr 16 01:14 AMD-APP-SDK-v2.8-lnx32.tgz

mulla se on 72959001 Bytes

Sain kuin ihmeen kautta (ehkä tosiaan sain kerrankin bamt:n asentumaan nätisti usb-tikulle) eth0:n
toimimaan. Mutta nyt cgminer sanoo että:

 [päivämäärä ja klo] Started cgminer 3.1.0Segmentation fault

Olen yrittänyt muokata bamt:n configia niin että disabled=0 ja cgminer=1
Ei auta. cgminer -n antaa saman tuloksen, kun ensin sanoo että näkee molemma 7950:t

Googlannutkin olen. Nyt kokeilen AMD:n ohjelmien poistoa ja asennusta.

Kokeilinkin nyt sitten tuota vanhaa, aiemmin (ennen tuota ethernet vikaa) käytössä ollutta tikkua. Loistavasti toimii!
Laitoin myös tuon sinun opastamasi automaattisen cgminerin käynnistymisen. En tosin ole vielä testannut.

Ihme juttu että näissä on aina näin paljon säätämistä, että saa toimimaan, vaikka jo jollain toimii “tuosta vain”.

EDIT: Missähän lienee vika ollut? Jokin ohimenevä vika reitittimen (8v vanha) portissa? Tosi mystistä, mutta onneksi toimii.
Nyt kuitenkin on tulossa uusi emo, poweri ja muistitikku pixmaniasta. Huuto.net:stä sain 7870:n ja powered risereitä olen itselleni askarrellut.
Lopetan ot-jorinat tähän. Tuohon edellämainittuun cgminerin ongelmaan tosin kaipaisin lisävalaistusta.

Yritin poistaa ja asentaa catalystin ajureita uudestaan, mutta väitti ettei kortilla ole enää tilaa. Eli v-tuiksi meni. Jonka jälkeen kokeilin tuota nyt toimivaa
vanhaa tikkua (ennen eth0-vikaa käytössä ollutta).

“Tuohon edellämainittuun cgminerin ongelmaan tosin kaipaisin lisävalaistusta.”

en tiedä miten olet asenntannut cgminerin kuin tulee toi “Started cgminer 3.1.0Segmentation fault” mutta viittaa siihen että käyttäjä/järjestelmä oikeuksissa on joku ongelma tai bamt/cgminer asennus on viallinen, wikipediasta:

A segmentation fault occurs when a program attempts to access a memory location that it is not allowed to access, or attempts to access a memory location in a way that is not allowed (for example, attempting to write to a read-only location, or to overwrite part of the operating system).

sitten päivitin eilen vähän tota ohjetta kuin huomasin että kohdassa:

sitten tallentakaa asetukset painamalla “w” ja sitten valitkaa tiedosto nimeksi /etc/bamt/cgminer.conf

niin cgminer.conf polku oli väärä parissa kohtaa, nytten se on korjattu tolle oikeaksi eli /etc/bamt/cgminer.conf

Joo, saattaa olla että tuo segmentation fault on tuosta minun asennuksestani johtuen viallinen. Tein kyllä kaiken ohjeesi mukaan, root-oikeuksilla.
Noh, tuohonkaan emme siis saa selvyyttä, kun en viitsisi nyt toimivaa setuppia muuttaa. Minulla on jo kyllä toinen emolevy, usb3.0-tikku ja muistit tilattuna.
Puuttuu vain prossu ja näyttis. Powered risereitä olen tekassut muutaman. Nyt tarkoituksena laittaa huuto.netistä saamani kortti nykyisen emon kolmanteen 1xpci-e paikkaan ja
syöttää virtaa sille toisen, vanhemman 350w powerin kautta. Kunhan saan hankittua neljännen kortin ja prossun, kokeilen tuota sinun ohjettasi tuolla uudella usb-tikulla.

Mutta asiaan, Bamt 0.5c hävittää nettiyhteyden keskimäärin 10h välein. Eikös tuossa pitäisi olla automaattinen boot-toiminto? Siis että huomaa kun gpu:t eivät työskentele ja
sitten käynnistää koneen uudelleen. Tätä ei tapahtunut eilen minulla, vaikka odotin yli tunnin.
Olen muistanut muuttaa tuon:

muuta monitor_hash_lo: 125 -> monitor_hash_lo: 0.125

Olen myös googlannut, mutta en ole löytänyt tuohon ratkaisua. Vai muistanko väärin että tuo mother… Hmm… Olen tainnut ottaa tuon motherin pois päältä, kun aiemmin bamt re-starttasi
kun mainasin vain 500kh/s (enkä mh/s vaudilla kuten bitcoin-louhinnassa). Pitää nyt sitten etsiä että mitä olen tehnyt… Kääk!

onko kukaan koittanut vielä tätä smos linuxia ?
https://forum.litecoin.net/index.php/topic,4361.0.html

En ole kokeillut, mutta kiinnostus heräsi. Bamt 0.5c ei meinaan ole kovin bugiton. Ainakin sen toimintaan saattaminen on välillä turhan hankalaa, voinee johtua myös usb-tikun jostain
tallennus-virheestä.

Nyt onkin seuraavaan rigiin tarkoitus kokeilla tuota smos:a. Kun kerran linkkaamassasi postissa sanoivat korjanneensa useamman bugin. Mikäli en bamt:a
saa käynnistymään automaattisesti uudestaan jumin sattuessa, kokeilen jo aikaisemmin.

joo pikaisesti katsottuna tuo smos näytti valmiilta plug & play systeemiltä, jos verrataan bamtiin

Taas bamt yhteydettömässä tilassa. Taidan nykästä tuon smos:n yhdelle kortille ja huomenissa/viikonloppuna kokeilla.
Ketuttaa kun ei uudestaan käynnisty, sinänsä ei mikään iso juttu hard-boottaa virtakytkimestä tuota 10h välein. Mutta kun
kyseessä on käyttis jonka pitäis itse bootata itsensä. Ja kuitenkin kone.
Noh nyt lataamaan smos:a.

muista päivitellä sitten tänne miten se smos toimii :slight_smile: itsekkin ehkä vaihdan siihen

“Nyt tarkoituksena laittaa huuto.netistä saamani kortti nykyisen emon kolmanteen 1xpci-e paikkaan ja
syöttää virtaa sille toisen, vanhemman 350w powerin kautta.”

muista sitten että samasta virtalähteestä virrat emolle ja riser piuhoille ja sitten toisesta virta AINOASTAAN korttien 6 tai 8 pinniselle virta liittemelle muuten emo hajoaa!! tai ainakin se pcie väylä mihin syötät virtaa toisellta virtalähteeltä, olen rikkonnut yhden emon niin kokemusta löytyy.

“Mutta asiaan, Bamt 0.5c hävittää nettiyhteyden keskimäärin 10h välein.”

tällaista ei ole koskaan tapahtunnut minulle, mutta kaikissa minun koneissa olen määritellyt ip osoiteet manuaalisesti heti asennuksen jälkeen, muistakseeni olen lukennut jostain että dhcp asetukisilla tämä voi olla ongelma.

“Eikös tuossa pitäisi olla automaattinen boot-toiminto? Siis että huomaa kun gpu:t eivät työskentele ja
sitten käynnistää koneen uudelleen.”

tämä on varmaan bitcoin louhinalla totta mutta en tiedä siitä mitään kuin en ole kokeillut koskaan, motherin asetuksiin en ole koskaan koskennut, eikä ole ollut tarvetta kuin kaikki on toimminnut. auto rebootin tossa kaverin konessa hoidan crontabin kautta. mutta ei ole pakko boottaa koneita kuin ne pyörivät hyvin ilmankin mulla on 3 konetta jotka on louhinnut putkeen melkein 3 viikkoa nytten.

“Bamt 0.5c ei meinaan ole kovin bugiton.”

ei ne bugit minua ole haitannut ja en tiedä mistä on kyse, mulla toimii ja louhii automaattisesti nytten kuin sai kaikki säädöt kohdalleen. ja jos kone menee jumiin niin se ei johdu bamtista vaan cgminer.conf asetuksista että ne kannattaa katsoa tarkkaan läpi.

“muista päivitellä sitten tänne miten se smos toimii :slight_smile: itsekkin ehkä vaihdan siihen”

odottelen itsekkin mielenkiinolla sun kokemuksia sen toimivuudesta, nopeesti katottuna smos taitaa myös olla 32-bittinen elikkä se ei näe enempää kuin 3.8 gigaa muistia? pitää ittekin kokeilla sitä sitten kuin on enempi aikaa

Nyt on SMOS tikulla, kokeilin muokata cgminer.conf tiedostoa ennen varsinaiseen rigiin laittoa. Koska epäilivät että väärät asetukset conffissa voisivat polttaa kortin.
Ja olihan tuolla power-up -arvo +20!
Mutta eihän se anna tallentaa tuonne cgminer.confiin. Eli pitäis osata avata tuo tiedosto sudo -komennolla. Kuinkas se tehtiinkään…
EDIT: Itselleni vastaten:

sudo gedit

Suositteletko lataamaan Bamt:n uusimman 1.1 version, liekö nämä ohjeet siinä toimivat?
Vai kannattaako uuden rigin kanssa mennä tällä v0.5:llä?

[quote=“Hexel, post:15, topic:873”]Suositteletko lataamaan Bamt:n uusimman 1.1 version, liekö nämä ohjeet siinä toimivat?
Vai kannattaako uuden rigin kanssa mennä tällä v0.5:llä?[/quote]

en ole kokeillut tuota bamttia niin en osaa sanoa että toimivatko ohjeet siihen, nämä ohjeet toimivat just nimenomaan tuohon bamttiin mikä on näillä sivuilla:

http://www.bitcointrading.com/files/bamt_v0.5c.zip

olen huomannut että bamtista on monta eri versioo ja kaikissa on jotain eroja latasin kaksi eri bamttia jostain muuallta ja en saannut niitä toimimaan näillä ohjeilla.

ainoa syy että vaihtaisin pois tämän bamtin on että tulee tarve 64-bittiselle järjestelmälle ja yli 3.8 gigaa muistille. kokeilin 64-bittistä ubuntua ja 8 gigaa muistia mutta mun vanhoilla korteilla niin se oli hitaampi kuin tämä bamtti ja sitäpaitsi se kaatuili vähän liian usein mun makuun. ja kaverin 4x7950 setti louhii ihan hyvin tällä niin ei sillekään tarvinnut 64-bittistä. että varmaan sitten kuin voitan lotossa ja laitan 5x7990 samaan koneseen niin pitää päivittää bamtti :slight_smile:

Jees, mennään siis tällä ohjeella.
Pistän homman illalla tulille ja josko yöhön mennessä saisi tämän louhimaan ;D

[quote=“AnttiLehtinen, post:14, topic:873”]Nyt on SMOS tikulla, kokeilin muokata cgminer.conf tiedostoa ennen varsinaiseen rigiin laittoa. Koska epäilivät että väärät asetukset conffissa voisivat polttaa kortin.
Ja olihan tuolla power-up -arvo +20!
Mutta eihän se anna tallentaa tuonne cgminer.confiin. Eli pitäis osata avata tuo tiedosto sudo -komennolla. Kuinkas se tehtiinkään…
EDIT: Itselleni vastaten:

sudo gedit

Miksi se cgminer.conf on jonkun muun kuin minaajan omistuksessa?

[tt]$ sudo chown mie:mie cgminer.conf[/tt]

päivitin vähän screen ohjetta, lisäsin tämän:

#ja sitten kuin ei enää tarvii cgminerin käyttöliittymää kannataa samuuttaa screen sessio ja jättää cgmineri
#pyörimää taustalla näin säästät n. 20% cpu tehoa. käytä “Ctrl+a” + “d” näppäin yhdistelmää, eli paina ensin
#Ctrl+a yhdessä päästä näppäimet ja paina sitten d

Ctrl+a

d

[quote=“Hexel, post:17, topic:873”]Jees, mennään siis tällä ohjeella.
Pistän homman illalla tulille ja josko yöhön mennessä saisi tämän louhimaan ;D[/quote]

onnea asennukseen, välillä tuntuu että sitä tarvii enempikin.
eilen kuin purin ton mun “pöytäkoneen” joka on nytten pyörinyt hyvin 2 kuukautta ja kasasin sen takaisin mun uuteen rigiin niin ei se sitten millään lähtennyt toimimaan. se louhi noin 2-10 minuuttia ja sitten bamtti “jääty” ainoa mikä oli muuttunnut oli että kortit oli riserien päässä ja tuli yksi kortti lisää. kone ei toimminnut sen pidempää yhdelläkään kortilla yhdessäkään portissa.
tänään oli sitten uusi yritys, kävin bios asetukset läpi vielä kerran ja huomasin että toinen verkkokortti oli tullut takasin päälle ( varmaan huono patteri emolla ) sammutin sen ja nytten kone on louhinnut pari tuntia ilman ongelmia. jos se huomenna illalla louhii vielä niin sitten se kai oli se, jää nähtäväksi.

Seurailin tuossa ohjeiden mukaan asennusta ja kaikki meni hyvin (pienen ajurikikkailun jälkeen) kunnes homma kaatui tähän:

./cgminer --scrypt -I 13 -o http://eu.wemineltc.com:3333 -u pass -p pw

CGMineria yritettäessä käynnistää terminaali herjaa että “File not found”?
Mitäköhän tein väärin?