En jaksa uskoa että kukaan olisi tälle hepulle rahaa lähettänyt, mutta jos niin on päässyt
käymään niin ei voi ainakaan sanoa etteikö täällä olisi varoitettu.
Edit: kaveri esiintyy “nimellään” muttei kuvallaan…
En jaksa uskoa että kukaan olisi tälle hepulle rahaa lähettänyt, mutta jos niin on päässyt
Edit: kaveri esiintyy “nimellään” muttei kuvallaan…
[quote=“katlisa5963, post:41, topic:816”]En jaksa uskoa että kukaan olisi tälle hepulle rahaa lähettänyt, mutta jos niin on päässyt
käymään niin ei voi ainakaan sanoa etteikö täällä olisi varoitettu.[/quote]
Itse vakuutuin viimeistään siinä vaiheessa kun näin mitä kaikkea muuta firma on saanut aikaan.
Suosittelen ottamaan itse asioista selvää ennen kuin tuollaisia varoituksia alat levittelemään.
ASICien tilauksessa on aina riskinsä mutta kokisin että tässä on ostaja aika vahvoilla jos vertailukohtana on Kiinasta bitcoineilla tilaaminen.
Mulla ei ole tähän liittyen mitään vahvaa kantaa suuntaan tai toiseen. Jutussa oli muutamia epäilyttäviä seikkoja, mutta toisaalta niihin oli hyvät perustelut, ja kaveri vaikuttaa asialliselta. Toisaalta hyvät huijarit ovat äärimmäisen pätevän oloisia ja asiallisia, nimenomaan ovat erityisen taitavia siinä. Mutta siis tarkennukseksi voin kuitenkin todeta, että itselläni ei ole suuria epäilyksiä tämän jutun suhteen tällä hetkellä.
Aiemmat epäilyni nyt sen verran saivat omaa suhtautumistani skeptisemmäksi, että en ole itse tähän laittanut rahaa, mutta olen ollut ASIC-sijoitusten kanssa varovainen ylipäätään - niihin liittyvistä muista riskeistä. Ei niinkään liity siihen, että tämä kyseinen projekti olisi erityisen riskialtis.
Onnea projektiin jokatapauksessa, näyttäkää skeptikoille jossain vaiheessa mitä saitte aikaan. Tässä joko rohkeat rokan syö, tai varovaiset säästävät rahansa. On varmasti ihan mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Näissä jutuissa on toki hyvä ymmärtää, että kyse on selkeästi riskisijoituksesta, ei siinä muuta. High risk, high reward.
[quote=“katlisa5963, post:41, topic:816”]En jaksa uskoa että kukaan olisi tälle hepulle rahaa lähettänyt, mutta jos niin on päässyt
Edit: kaveri esiintyy “nimellään” muttei kuvallaan… ;)[/quote]
En voi tarjota muuta kuin toivotuksen: jää sinä pähkäilemään sitä.
Jeesus… Sinä taidat olla niitä ihmisiä jotka eivät usko vaikka istuisivat päällä.
Ai kuva nyt seuraavaksi pitäisi olla?
Onko minulla mielestäsi mitään minkä voisi jättää jonkinasteisen yksityisyydensuojan piiriin, vai haluatko että heitän ihan passin sivun tänne?
Vai onko tarkoituksena ampua kaikkien yritykset tehdä jotain alas kaikennäköisten keksittyjen epäilyjen varjolla jotta sinun kyynisyytesi saa tyydytyksen?
Mutta miten voisit luottaa kuvaan? Varsinkin Internetissä.
Kuvahan on helppo retusoida, ‘heppu’ voi ottaa jonkin random kuvan verkosta ja väittää omakseen jne jne.
Minun kuvani kyllä löytyy netistä jos vain osaa etsiä.
Heh, mitä seuraavaksi?
o Kaveri esiintyy ‘kuvallaan’ mutta muttei sormenjäljillään.
o Kaverista on ‘sormenjäljet’, mutta ei DNA-näytettä.
o Kaverista on ‘DNA-näyte’ mutta sukupuuta ei ole tutkittu.
o Kaverin ‘sukupuu’ on tutkittu, mutta geeniperimä johtaa muualle kuin odotin…
“Nyt tuoksahtaa ja vahvasti!!”
Tuosta tuoksahtelusta on muuten meillä toimistolla tullut jo lentävä lausahdus.
Tuohan alkaa sivuta jo jonkinasteista diagnoosia.
Kyllä nyt on sitten asianosaisia ainakin varoitettu erityisesti sinun toimestasi, olet tehnyt paljon ‘työtä’ sen eteen.
Voin hyvin kuvitella kuinka jatkossa varmasti dramatisoit joka ainoaa tilannepäivitystä hankkeesta kaikennäköisillä epäilyillä.
Jos sitten loppuvaiheilla lähettäisin vielä ruutukaappauksen tai videon toiminnassa olevasta Avalonista niin sinä olet varmasti ensimmäisenä huutelemassa kuinka kuvat on varmasi retusoitu ja video on ihan varmana feikattu jne jne loputonta shaibaa.
Ei hyvää päivää. Sinä oikeastaan vain valat minuun lisää intoa tämän hankkeen toteutukseen jotta saisin pyyhkiä sinulla lattiaa ja osoittaa kuinka väärässä olit.
Face the facts: sinä et tiedä kaikkea eikä ikä ei ole yhtä kuin viisaus.
[quote=“Technomage, post:43, topic:816”]Mulla ei ole tähän liittyen mitään vahvaa kantaa suuntaan tai toiseen. Jutussa oli muutamia epäilyttäviä seikkoja, mutta toisaalta niihin oli hyvät perustelut, ja kaveri vaikuttaa asialliselta. Toisaalta hyvät huijarit ovat äärimmäisen pätevän oloisia ja asiallisia, nimenomaan ovat erityisen taitavia siinä. Mutta siis tarkennukseksi voin kuitenkin todeta, että itselläni ei ole suuria epäilyksiä tämän jutun suhteen tällä hetkellä.
Aiemmat epäilyni nyt sen verran saivat omaa suhtautumistani skeptisemmäksi, että en ole itse tähän laittanut rahaa, mutta olen ollut ASIC-sijoitusten kanssa varovainen ylipäätään - niihin liittyvistä muista riskeistä. Ei niinkään liity siihen, että tämä kyseinen projekti olisi erityisen riskialtis.
Onnea projektiin jokatapauksessa, näyttäkää skeptikoille jossain vaiheessa mitä saitte aikaan. Tässä joko rohkeat rokan syö, tai varovaiset säästävät rahansa. On varmasti ihan mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu. Näissä jutuissa on toki hyvä ymmärtää, että kyse on selkeästi riskisijoituksesta, ei siinä muuta. High risk, high reward.[/quote]
Kiitoksia, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja en kiellä ollenkaan etteikö terve varovaisuus olisi aina paikallaan kun toimitaan ihmisten kanssa joista ei ole aiempaa kokemusta.
Olen samaa mieltä riskien suhteen ja en voi kieltää etteikö itsellänikin kutkuta mielessä hankkeen pääasiallinen riski, eli vaikeustason muutokset.
Siinä vaiheessa kun piirit saapuvat ja laitteet saadaan tulille on vaikeustaso toinen kuin nyt, ja itsekin tähän todella paljon riskeeranneena en haluaisi edes ajatella mitä tapahtuisi jos koneet eivät tuottaisi edes itseään takaisin.
Ainahan se on teoreettinen mahdollisuus vaikka sinänsä hyvin epätodennäköinen ainakin vielä tässä vaiheessa.
Olen toisaalta vahvasti positiivisella mielellä ja sitä mieltä että hanke on loppukädessä hyvin voitollinen kaikille osapuolille.
Mitään ei saa jos ei yritä, ja paljoa ei saa jos ei yritä paljon.
Kuten Rider aiemmin mainitsi myös BFL:ltä saa chippejä tilattua…
https://forums.butterflylabs.com/announcements/3014-butterfly-labs-announces-bulk-chip-sales.html
IQD + muut osalliset, pistäkää tänne tietoo miten hommat etenee. Mielenkiintoa riittää vaikka en tässä hankkeessa mukana olekkaan.
Minulle olisi oikein mieluisaa huomata olleeni väärässä.
Edit: Vakuutun kyllä ihan helposti, heti kun joku bittirahan tiimistä kertoo minulle että joko hän tai IRL
tuntemansa henkilö on saanut rahoilleen sovitun vastineen…totean että kerrankos sitä vanhakin erehtyy
Kaikki mitä täällä kirjoitellaan voi olla harrastajateatteria roolihahmoineen…ja jatko-osineen.
Ymmärrän kyllä Katlisan huolenaiheen ja olen aina ollut sitä mieltä, että kaikki nykyään pitäisi kyseenalaistaa.
Kuvat, nimet ja osoitteet saa muokattua, miksei myös passin sisällönkin siis.
En ole tiiviisti seurannut lankaa, mutta jos kyseessä on isoja sijoituksia (miksei pienempiäkin), kannattaa tavata henkilöt kasvotusten. Tosin sekään ei anna 100% varmaa kuvaa ko. henkilöstä, mutta maalaisjärjellä ja pienellä lukiopsykologialla pääsee jo puusta pitkälle. Netissä (foorumeilla) ap:n kirjoitustyyli ja asioiden ilmaiseminen kertoo myös paljon.
Pienenä lisäyksenä tähän etten todellakaan yritä mustamaalata tai tuomita tätä projektia, jos tällainen on oikeasti suunnitteilla. Siinä tapauksessa nostan hattua. 8)
Tervehdys kaikille.
Eurojen kokoaminen ja siirtely vei muutaman päivän odotettua pidempään, mutta saimme Avalon-piiritilauksen lähtemään juuri.
Avalonin tilausvahvistuksessa annettu tilinumero jonne varat ovat jo siirretty:
1H3hgvuwfFVFhqKyfekFXLvJhkGfNUKFDW
Alla linkki ruutukaappaukseen tilausvahvistuksesta:
http://www.inqvision.net/avalon/tilausvahvistus.jpg
Hyvä osa muista komponenteista jo saapunutkin, mitkä olivat heti tilattavissa.
Hanke menee hyvin eteenpäin ja kaikki on valmiina siihen mennessä kun piirit saapuvat.
Jussit näin alkuun kaikille.
Uusi kotelointikin tuli Avaloneille suunniteltua.
Asennettavissa 19" räkkiin joko ruuvein tai erillisellä kiskolla.
Jos räkkikiinnikkeet irrottaa, laitteen voi asettaa esim.lattialle pystyyn kuin tavallisen PC:n.
Laitteessa on saman tyypin tuulettimet kuin mitä Avalon käyttää, takapaneelissa optio kahden lisätuulettimen kiinnitykselle.
Tämä lähtee alihankkijallemme valmistukseen viikonlopun aikana kun mittakuvat valmistuvat.
Tässä muutama rendattu kuva:
Saimme tänään Kiinasta samplet Avalonin jäähdytyselementistä.
Tämä ei ole aivan se alkuperäinen vaan omaa tuotantoa, mm.hieman pidempi toisesta päästä.
Lisäksi elementissä on paikat kiinnityskomponentille jolla se pysyy kotelon rungossa kiinni, sekä hahlot joihin menevät kotelon pohjassa olevat lukot mitkä estävät elementin liikkumisen.
Elementeissä on lisäksi enemmän jäähdytysharjaksia kuin Avalonin alkuperäisessä, pyrkimys tällä on jäähdytyksen tehostaminen.
Meillä on nyt tätä myöten piirikortteja lukuunottamatta kaikki kasassa ja heti kun piirit tulevat ovesta sisään ne viedään alihankkijalle heti, saamme seuraavaksi päiväksi hash kortit ulos ja jo tuona päivänä mainaamaan, homma on siten ajoitettu osapuolten kesken.
Valmistamme muuten näitä suunnittelemiani koteloita tuotannollis-kustannuksellisista syistä 50 kpl vaikka tarvitsemme 31 kpl.
Pari näistä on jo mennytkin, mutta loput 17 ylimääräistä on tarvittaessa kaupan jos jollain on intressiä. Jäähdytyselementit kuuluvat pakettiin, tilasin niitä yhtälailla 50 koneelle.
Jos löytyy tarvetta niin voin myydä (myös Bitcoineilla) pois, muuten ne käytetään omiin projekteihin.
Tarkennuksena vielä että emme ole myymässä kokonaisia mainareita vaan ainoastaan ylimääräiset kotelot ja jäähdytyselementit (ilman minkäänlaista elektroniikkaa) sitten kun ne ovat tulleet tehtaalta, sellaiselle jolla on jo valmiiksi elektroniikka käsillä ja haluaa koteloida laitteensa hyvällä jäähdytyksellä.
Kokonaiset laitteet tulevat tästä erästä vain itsellemme sekä piirien ryhmäostoon osallistuneille.
Pakko sanoa että hienolta näyttää
Itseäkin kiinnostaisi tuommoiset suuremman luokan projektit jatkossa. Pitää seurata mitä tässä tapahtuu, kun en nyt ehtinyt tähän junaan ilmeisesti mukaan.
Toivotaan että pääsette mainaamaan ennenkuin difficulty nousee liikaa.
ps. tutustuin vasta nyt tähän threadiin.
Hei tuo oma HW tuotekehitys bitcoin louhinta laitteeseen kiinnostaisi. Onko näistä piireistä saatavissa Speksejä mistäpäin? Piiritilaukset myös kiinnostaa. HW tuotekehitysosaamista löytyy joka on hankittu matkapuhelimia kehitellessä noin 15v ajan.
Tilaa olisi myös. Pistetäänkö farmi pystyyn?