Koneet on mainaamassa litecoineja eikä bitcoineja, mutta sillä nyt ei liene oleellista eroa tässä asiassa.
Kaikissa Ubuntu linux ja aina mieluiten 64bit kun se puristaa vähän 32 bittistä enemmän mehuja ainakin väittämän mukaan. Kaatuillut on vain pari kertaa kun näyttisten muisteja oli ylikellotettu aivan liikaa, muutoin stabiili kuin batmobiili.
Negaa on vaikea keksiä kun molemmissa varmaan päätyisin kuitenkin itse kääntämään clientin jotta on optimaalinen toiminta. Jos helpoimmalla haluaa päästä niin windowsin clientit on valmiiksi käynnistettävässä muodossa.
Edit.
Sekin on tietty iso plussa jos käytettävä pooli tarjoaa hälyytykset mikäli mainauskone tipahtaa linjoila. Itsellä olisi mahdollisuus muttei voi käyttää kun talouden netti on 3G:llä niin se voi helposti kerran vuorokaudessakin pätkästä lyhyesti.
[quote=“CoinmasterYoda, post:4, topic:624”]Mulla on Raspi säädön alla ja sen ajattelin valjastella mainaukseen, jahka saan BFL -kamaa.
Onko kellään kokemusta Raspista mainauksessa?[/quote]
On, toimii hyvin. Oli kyllä vaikeaa löytää toimiva usb hubi siihen, mutta löytyi sekin lopulta. Toisaalta käytetty läppäri maksaa saman verran ja kuluttaa sähköä 30-40w enemmän korkeintaan ja sillä voi tehdä muutakin. Raspin säätäminen toimintakuntoon vie myös hetken ja täytyy tietää mitä tekee.
3 rigiä rullaamassa w7:lla. Alkuun oli hivenen säveltämistä että kaiken sai toimimaan, nykyään riittää että sähköä tulee kaikki muu on aika pitkälle saatu automatisoitua, w7 nyt tietysti oma lukunsa mutta viikkoja menee että tarvii edes etänä koneita tutkiskella mitä tekevät. Suurin murhe tuntuu olevan gpu tuulettimet joita sykähtelee hyvinkin usein. Litecoinin parissa askartelen cgminerilla.
Aiemmin louhin ubuntulla mutta vaihdoin molemmat rigini myöhemmin raudan päivityksen yhteydessä w7:aan. Alkoi tulla ubuntun kanssa ajuriongelmia useampien näytönohjainten kanssa. Nyt kaikista vakaimpana on toiminut w7-poclbm yhdistelmä. Kompasteluja aiheutti varsinkin guiminer mutta myös cgminer.
Mielenkiintoista.
Win7 vastaajien perusteella suosituin.
Ubuntu kiinnostaisi vakautensa vuoksi, eikä kone ajankanssa hidastuisi kuten Winkkari koneet saattavat tehdä.
( käytössä rekisterit alkaa hidastella konetta, tosin mainauskoneen rekisteri pääsisi vähemmällä)
Raspilla mainaus? Jos Raspberryä tarkoitat niin en ymmärrä sitäkään vähä mitä olen yrittänyt viime päivinä opiskella…
GPU:llahan se mainaus teho saadaan, ja nimenomaan sitä ei Raspberryssä ole?
[quote=“YksiNolla, post:10, topic:624”]Mielenkiintoista.
Win7 vastaajien perusteella suosituin.
Ubuntu kiinnostaisi vakautensa vuoksi, eikä kone ajankanssa hidastuisi kuten Winkkari koneet saattavat tehdä.
( käytössä rekisterit alkaa hidastella konetta, tosin mainauskoneen rekisteri pääsisi vähemmällä)
Raspilla mainaus? Jos Raspberryä tarkoitat niin en ymmärrä sitäkään vähä mitä olen yrittänyt viime päivinä opiskella…
GPU:llahan se mainaus teho saadaan, ja nimenomaan sitä ei Raspberryssä ole?[/quote]
Raspberryä käytetäänkin FPGA/ASIC yksiköiden “hallintaan”, yhdistetään nämä yksiköt raspberryyn jossa sitten pyörii minaus-softat.
Itse olen käyttänyt Windows 7 ja ollut kyllä tyytyväinen, harkinnut vaihtavani ubuntuun, mutta ainakin tämän topicin kommenteista päätellen ei näyttäisi haittaa olevan Windows 7 pysymisessäkään.