Yksinkertainen bitcoin maksusysteemi?

Tahtoisin ottaa vastaan bitcoin-maksuja, mutta mietin miten sen toteuttaisin. Hinta määräytyy euroista, mutta otan maksun vastaan itselleni bitcoineina. Lisäksi palvelu voisi itse generoida aina ne uudet bitcoin-osoitteet maksuille ja vaan forwardoida sitten bitcoinit määrittämääni osoitteeseen.

Ongelmani tällä hetkellä on seuraava:
Mahtaakohan olla sellaista palvelua, jonka avulla pystyisin ottamaan bitcoin-maksuja vastaan siten, että palveluntarjoaja kutsuu määrittämääni callback-urlia mutta sen ei tarvitse olla SSL-suojattu? Mitä nyt muutamia olen katsonut, ne on ymmärrykseni mukaan toteutettu siten, että ovat turvallisia vain SSL-suojattuina (esim. BitPay, Blockchain.info). Mutta kyllä sen kai voisi toteuttaa turvallisesti ilman SSL:ää siten että annan palveluntarjoajalle jonkun salaisen avaimen, jolla se kryptaa kaikki viestinsä, jotka lähettää callback-urliin (tai viestin ja avaimen perusteella on laskettu jokin varmistuskoodi). Tämä viesti sitten pitäisi sisällään mm. bitcoinien ja konfirmaatioiden määrän.
Tai sitten täytyy ruveta pohtimaan tuota SSL:ää…

Kiitos avusta!

Luulen että helpoin tapa on laittaa vaan SSL toimimaan… Siis eihän sinun tarvitsisi siitä mitään maksaa, sillä itse self-signeeradun certifikaatin voi ihan itse tehdä.

Tokihan voit pistää pystöön oman lompakon ja kehität siihen oman callbackin joka kutsuu sivustoasi aina kun saat maksun.

Riippuu ihan siitä, että kuinka hyvät ohjelmointitaidot sinulta löytyy :slight_smile: