XRP kysymyksiä?

Bitstamp on ottanut jokin aika sitten XRP:n välitettäväkseen. Yritin etsiä vähän tietoa kyseisestä valuutasta, mutta lähinnä Lontoon kielellä löytyi. Vähän huonosti taipuu hankalampi sanasto, joten voisiko joku avata ihan härmäksi mistä on kyse?
Mitä eroa esim. Bitcoiniin? Parempi/huonompi? Missä käytetään tällä hetkellä ja miten paljon? Vaihto näyttää vielä varsin vähäiseltä, mutta miksi Bitstamp on ottanut sen vaihtoon eikä esim. Ethereumia?

Ei ole proof of work pohjainen. Sekava konsensusmalli, jonka luotettavuudesta ei ota oikein selvää. Melkeinpä voisi tulkita enemmän keskitetyksi järjestelmäksi. Historiassa myös varsin ikäviä sattumuksia, esim. norjalainen justcoin pörssi taisi kaatua rippleen liittyvän sähläyksen takia. Itse en rippleen koske, mutta makunsa kullakin…

Bitstampin perustaja hehkutti joskus aikoinaan rippleä kovastikkin, luulen että on sijoittanut siihen ja yrittää sitten buffata sitä edelleen.

Jotain tällaista vähän uumoilinkin. Kuulostaa loogiselta, jos herra Bitstamp on ottanut itse kunnon persluisun, toki yrittää paikata kaikin keinoin.
En ole sotkeentunut…ainakaan pahasti. Kokeilin miten kaupanteko sillä toteutuu, jos ennalta määrää ostohinnan. Olihan se toteutunut. Olen nyt onnellinen 1000 XRP:n omistaja ja reilut 6 dollaria köyhempi. :smiley:
Joten antaapa nyt olla tällä kertaa tässä. Pysyttelen Bitcoinissa. Ensimmäiset tuli hankittua sen verran aikaisin, ettei pienet kurssirommaukset paljoa hetkauta. Ostanpahan lisää jos isompia notkauksia tulee.
Kiitos vastauksesta!

Olin 2013 kesällä konffassa jossa bitstampin perustaja hehkutti kovasti rippleä. Tiedä millä hinnoilla ostanut :smiley: Mutta jo silloin stampissa oli muistaakseni jonkinasteista ripple-tukea. Hirveää rapaa se IMO on, jos nyt hajautettua teknologiaa arvostaa. Mutta makunsa kullakin.

Vielä toinenkin juttu ripplestä on huomionarvoinen, se rahanjakomalli. Siinähän ei ole mainausta, vaan kaikki ripplet oli alussa sen firman (ripple labs) hallussa. Ja niitä ei pitäisi tulla lisää (luvatusti). Olikohan 100 miljardia rippleä liikenteessä.

Alussa noita sai ilmaiseksi kuka tahansa jonkun määrän, olikohan 50k. Onhan ne saattanut jakaa ja myydä niitä myös halvemmalla joillekkin kavereille jne, insentivoidakseen adoptiota.

1 tykkäys

Ripple näyttää olevan kovassa nousukiidossa. Oma sijoituspottini on kohta kaksinkertaistunut. Olinko oikeaan aikaan liikenteessä ja muut ovat jääneet junasta? 6 euron panostukseni on jo paisunut yli 10 euroon.
Taidan käydä juomassa huoltoasemakahvit.
Ja tämä viesti sisältää sitten pelkästään sarkasmia. :smiley:

Kaikki altcoinit on kyllä ollut kovassa nousukiidossa nyt, ja pitko vähän taas laskusuunnassa. Johtuiskohan bitcoinin skaalautumisongelmista, mistäpä tuon tietää.

Nyt on viimeaikoina ihmetyttänyt entistä enemmän tämän Ripplen volyymin kasvu. Mihin tämä perustuu ja kuka tähän noin sokeasti uskoo? Oma 6 dollarin sijoitukseni ihan vaan holdaamalla pari kuukautta on paisunut jo lähelle 400 dollaria.
Market cappia on jo yli puolet Bitcoinista ja Ethereum on jäänyt kauas taakse.
Perin kummallista tämä virtuaalimaailma.

Mistä rippleä kannattaa ostaa, tai mikä on paras lompakko rippleä varten?

osaako kukaan sanoa tuosta riplestä?
riplen osoitteen generoiminen/käyttöönottohan “maksaa” 20 rippleä…
Niin, jos haluam importata ripple tilini jollekkin toiselle palveluntarjoajalle.

ESIM.
A) luon rippletilin paikkaan A, haluan myöhemmin siirtää varani(importata) tilini paikkaan B,
tällöin paikan A varat siis näkyvät paikassa B? tällöin en joudu “maksamaan” 20:tä rippleä uudesta osoitteesta.
Voinko tällöin esim poistaa accountini/tilini paikasta A ja ne edelleen säilyvät paikassa B, kun olen ne aiemmin sinne importannut?

toivottavasti ei ollut liian sekava selitys.

Ajattelin ehkä jossain vaiheessa ostaa tuommosen cold walletin (ledger nano s)
niin myös tässä tapauksessa, jos siirrän myöhemmin ripplet esim ledgeriin, niin saanko sinne importattua vanhan osoitteeni ja sitten sulkea kaikki muut lompakot, jos keräilen vain ledgerin tarjoamia cryptoja. esim BTC, ETH, ETC, XRP jne…

kiitos vastauksista!

Pitääkö postaa sama viesti jokaiseen topiciin?