Xapon veloitus

Tekevälle sattuu vai miten se meni…
Ollut käytössä noin puoli vuotta tuo Xapon debit kortti ja käyttänyt sitä aika vähän, hyvä jos kerran viikossa.
Tähän asti ei ongelmia. Tapahtumat olen aina tarkistanut että oikein. Onnistunut maksut kaupoissa, käteisen nosto jne.
Olen kokeillut bensa-asemallakin… siellähän veloitus menee niin että se ensin varaa halutun summan ja sen jälkeen vähentää käyttämättä jääneen summan.

No eilen tuli ensimmäinen väärä veloitus. Laitoin jo viestiä eilen supporttiin, josko ne huomenna vastaisi.
En kyllä löytänyt mitään tietoa että Xapolla olisi enemmän ongelmia joten kai jokin yksittäinen virhe.

Tässä kuva, vähän jouduin tietojani tuosta suttaamaan.
20 euron veloitus joka olisi oikealla kurssilla n. 0.09 BTC onkin muuttunut 0.48 BTC.
BTC saldo muuten näyttää oikealta tuolla tililläni. Paljoa tuolla nyt ei ole muutenkaan kiinni.

lisätty : asia selvinnyt

Otappa asiakaspalveluun yhteyttä. Luultavasti onnistuu ihan suomeksikin.

Itelle on joskus käynyt niin että oon ostanut 200e nostolimitin yli (nostanut tällöin 400e josta on veloitettu asianmukainen bitcoinmäärä) ja tämän jälkeen ovat kyllä palauttaneet ne tilille kun siirtoa ei olekaan tapahtunut.

Kyseessä on ilmeisesti huoltiksella tankkaus ellen väärin oleta.

Xapon kortilla huoltiksilla (tai ilmeisesti vain automaatista maksaessa) menee 80 euron ylimääräinen katevaraus joka palautuu normaalisti parin vuorokauden sisällä, mutta luvattu palautumisaika on 1-14 päivää. Siellä ollaan nyt uusimassa tuota systeemiä niin, että palautus tapahtuisi aina nopeasti, mutta itse syy tuolle katevaraukselle on se että huoltiksien systeemi eroaa muista korttimaksujärjestelmistä.

Joo pieni tankkaus oli. Mutta aikasemmin tuo veloitus näkynyt eri tavalla eli ensin - ja sitten +
Eiköhän selviä. Sen olen kyllä tiennyt että ulkomaalaiset pankkikortit ei välttämättä toimi samalla tavalla Suomessa aina kun kotimaiset kortit. Tuota en tiennyt että jokin ylimääräinen katevaraus menee välillä.

Sulla on vain aiemmin sattunut se palautus tulemaan varmaan niin nopeasti ettet ole ehtinyt huomata pelkkää veloitusta. Mulla on noita muutama myös ollut ja #bitcoins.fi kanavalta kuultuna muillakin ovat ylimääräiset katevaraukset tulleet takaisin.

Joo palautus tulee myöhemmin…

Hi Mikko,
All gas station purchases have an additional charge called ‘padding’. This is standard practice in the debit card industry - this means that we reserve a hold when you purchase at a gas station, and then once the transaction is completed, we refund the padding amount to your account. For all EUR cards, the padding amount is 84 EUR.
However, we still process refunds manually, so unfortunately it may take some time before you see the 84 EUR back in your wallet. I hope to process all pending refunds in the next two weeks.
Thanks for your patience

Palautus summaa n. 0.4 BTC ei vielä ole tullut, lupauksista huolimatta. Vähän yli kuukausi mennyt tapahtumasta.
Olen tuon viimeisimmän viestini jälkeen ollut pariin kertaan yhteydessä Xapoon sekä suomeksi että englanniksi.

Jotenkin vaikuttaa siltä että ovat mokanneet palautuksen käsittelyssä jollakin tavalla ja virheen korjaaminen joko vie aikaa tai se ei ole ykkösenä listalla ?
Odotellessa olen kuitenkin viimeisenkin vajaan BTC siirtänyt pois Xapolta. Jos joku kaunis päivä palautus tulee niin ok mutta jatkossa käytän muita palveluja.
Varmaan toimiva juttu muuten heillä kuten aik tullut mainittua.

lisätty;
Palautus n. 0.39 BTC tuli 6.7.

Nostampas tätä, eli tilasin juuri xaposta kortin ja nyt tuli hieman hämmentynyt olo kun en ole yhtään varma noista maksuista.

Eli mitkä nämä kuukausimaksut ovat ja veloitetaanko ne vaikka korttia ei joka kuukausi käyttäisikään, toiseksi onko kortissa jonkinlainen avausmaksu?

Ei veloiteta mitään kuukausimaksuja.
Avausmaksu on, mutta sitä ei ainakaan toistaiseksi betakäyttäjiltä veloiteta. Tulevaisuudessa veloitetaan uusien korttien hakijoilta jossain vaiheessa. Siitä ei ole vielä varmuutta, veloitetaanko se 15e jälkikäteen myös betakäyttäjiltä.

Kiitos nopeasta vastauksesta, kuulostaa aika mahtavalta 8)

http://support.xapo.com/what-fees-are-associated-with-the-xapo-debit-card

[quote=“bittimikko, post:1, topic:2688”]Tekevälle sattuu vai miten se meni…
Ollut käytössä noin puoli vuotta tuo Xapon debit kortti ja käyttänyt sitä aika vähän, hyvä jos kerran viikossa.
Tähän asti ei ongelmia. Tapahtumat olen aina tarkistanut että oikein. Onnistunut maksut kaupoissa, käteisen nosto jne.
Olen kokeillut bensa-asemallakin… siellähän veloitus menee niin että se ensin varaa halutun summan ja sen jälkeen vähentää käyttämättä jääneen summan.

No eilen tuli ensimmäinen väärä veloitus. Laitoin jo viestiä eilen supporttiin, josko ne huomenna vastaisi.
En kyllä löytänyt mitään tietoa että Xapolla olisi enemmän ongelmia joten kai jokin yksittäinen virhe.

Tässä kuva, vähän jouduin tietojani tuosta suttaamaan.
20 euron veloitus joka olisi oikealla kurssilla n. 0.09 BTC onkin muuttunut 0.48 BTC.
BTC saldo muuten näyttää oikealta tuolla tililläni. Paljoa tuolla nyt ei ole muutenkaan kiinni.

lisätty : asia selvinnyt

[/quote]
Siksi minun mielestäni Nets oy (luottokunta)- kortti on parempi, kun xapo. Nets Oy takaa sen, että maksu onnistuu tai rahat takaisin.

Kyllä Xapokin palauttaa. :slight_smile: