Valtavat lähetysmaksut Blockchain.orgissa

Minulla on lompakko Blockchain.orgissa. Siellä on tällähetkellä 0,021BTC = 40€. En kuitenkaan pysty siirtämään sieltä pois kuin 0,00066278BTC = 1,25€ ulos. Käytän tätä lompakkoa GenesisMiningin voittojen kotiuttamiseen.

Olen lukenut että monien pienien siirtojen vastaanottaminen nostattaa lähetysmaksuja. Osaako joku selittää tämän suomeksi? Onko tätä mahdollista välttää mitenkään? Onko sama ongelma CoinMotionissa? Mitä minun kannattaisi tehdä?

Kiitos jo etukäteen! :slight_smile:

Hei,
Ongelmasi on erittäin todellinen ja tämä on räjähdysmäisesti kasvaneiden transaktioiden seurausta. Verkko toimii minun vähäisen perehtymisen mukaan siten, että transactiot menee läpi ilmaiseksi, kun louhijoilla ei ole muuta tekemistä. Jos verkko on ruuhkainen voit maksaa louhijoille tippiä kiitokseksi että laittavat transactiosi blokkiin ensisijaisesti. Nyt on vaan markkinavoimat semmoisessa kohdassa että tranactioita on niin paljon jonossa että vain maksettavat pääsee toistaiseksi läpi. Suosittelen odottamaan “pienen” summasi kanssa koska muuten koko summa menee maksuihin.
Oma veikkaus on että jossain päin maailmaa on palveluita jossa transactiot maksetaan käyttäjien puolesta, ja verkkoa kuormitetaan ihan tahallaan juuri siitä syystä että maksuja ei maksa itse siirtäjät. Markkinat korjaavat tämän aikanaan mutta sitä odotellessa on toki ikävää ettei pieniä summia nyt kannata liikutella.

Kaikki tieto on omaa mutua elikkäs (musta tuntuu, ei todellakaan faktaa) ei kannata uskoa sanaakaan vaan selvittää aina itse.

Sen voin ainakin sanoa, että Coinmotionissa vastaanotettujen siirtojen määrä ei tällä hetkellä vaikuta lähetettävien bitcoinien siirtokuluun. Coinmotion veloittaa standardin 0,0005 bitcoinia ulos lähetetyistä Bitcoin-siirroista.

Hei,
Montako “yksittäistä siirtoa” voi yhden transactionin sisään laittaa?
Tästä ei ole mulla ollut mitään hajuakaan, eli mihin Bitcoin siis taipuukaan. Luulin vielä eiliseen asti että yksi siirto ja yksi transactio(kulu).
tähän saa toki muutkin kuinn Teknomaagi vastata :slight_smile:

Joo kyllä niitä lähtöjä ja tuloja voi olla siirrossa vaikka kuinka paljon. Käytännössä siirtokulun määrä riippuu lähtöjen ja tulojen määrästä. Tarkemmin sanottuna siirron koosta. Pienin siirron koko saavutetaan, kun on yksi lähtö ja yksi tulo. Mutta siihen tarvitaan käytännössä lompakolta ns. “coin control” ominaisuus. Eli voidaan valita lähdöksi vain yksi tietty lompakkoon saapunut tulo. Ja lisäksi ko. siirron kohde vastaanottaa juuri saman määrän vähennettynä sillä siirtokululla tietysti. Jos vastaanottajalle lähetetään pienempi summa, kuin tuo lähtö sisälsi niin siirron koko kasvaa sen takia, että siihen sisältyy ns. vaihtoraha, joka siis palautuu lompakkoon.

Jos lompakkoon on tullut paljon tosi pieniä tuloja, ne kaikki on eteenpäin lähetettäessä taas erillisiä lähtöjä ja kasvattaa siis sen takia siirron kokoa.

Alkuperäiseen kysymykseen voisi ehkä ehdottaa, että ottaisi tuosta blockchain lompakosta “private key”:n talteen ja siirtäisi sen johonkin lompakkoon, jossa voi vapaasti määritellä siirtokulun määrän. Esim. bitcoin-core lompakkoon. Haittapuolena vaan se, että pienillä kuluilla lähetettävä siirto voi viedä tosi pitkän aikaa siis päiviä. Eli sillä ei ainakaan kannata ostaa mistään verkkokaupasta.

Kiitos vastauksesta. luin viestisi 2 kertaa ja vielä kerran ääneen ja voin sanoa että en pysy kärryillä. Kiitos kun kuitenkin yritit :slight_smile: ei ole sun vika että minä vanha möhömaha en vaan ymmärrä, jossain tossa kohtaa nostan kädet pystyyn ja luotan siihen että mulla ei ole annettavaa teknisiin ratkaisuihin ainakaan ilman että perehdyn aiheeseen tosi paljon. Joku päivä ehkä mutta en ole koodari enkä alalla toimiva. Olen ihan regular Joe joka nyt vaan sattui ymmärtämään että siirtojen kirjaaminen ja lohkoketjun ylläpitäminen sekä salaukset = toimii. ja toki auttaa että on kotona foliohattu ja Fiat raha on luotu tyhjästä ja gold standard olisi parempi ja austrian economics ja ja ja…

Moi !

Minäkin koitan asiaa vähän selittää josko se siitä paranee. Pohjana keskustelu https://bitcointalk.org/index.php?topic=42456.0

Eli joka kerta kun Bitcoinia siirrät lompakkosi valitsee mistä sinulle tulleista siirroista lähtevä siirto tehdään. Parhaassa tapauksessa sinulla on tulona siirto joka on juuri oikean kokoinen kattamaan haluamasi lähetyksen sekä palkkion, tällöin siirron koko tavuina olisi pienin mahdollinen ja sitä myöten myös mainaajien palkkio jää pieneksi sillä palkkio määrätään yleensä BTC/Byte muodossa.

Yleisempi tapaus kuitenkin on että sinulle tulleet siirrot ovat väärän kokoisia jolloin niitä joudutaan yhdistelemään ja sinulle tulee takaisinkin vielä vaihtorahaa. Tällöin siirron koko tavoissa kasvaa sillä siinä joudutaan viittaamaan useampaan aikaisempaan siirtoon joista ensin kasataan tarpeeksi iso könttä BTCtä ja siitä lähetetään vielä vaihtorahaa takaisin että saadaan oikea summa siirtymään. Ja koska siirron koko kasvaa useisiin satoihin tavuihin, myös palkkio siirrosta kasvaa.

Eli ääritilanteessa jos kasaat 1 BTC siirtoa ~0,0001 BTC siirroista lähtö siirtoja täytyy kasata yhteen tuhansia ja jokaisen lähteen viittaus kasvattaa siirron lohkoketjussa tarvitsemaa tilaa = vaadittua palkkiota.

Onneksi tässä yhteydessä siirrot taas yhdistyvät ja seuraava pystyy käyttämään tuota 1BTC tuloa sellaisenaan seuraavaan siirtoonsa, mutta sinua tämä ei auta.