Vaihtoehtoisia valuutanvaihtopaikkoja joissa kulut ovat tyydyttäviä

Itse en keksi juuri kuin bittiraha.fin ja bitinstant.comin.

Onko näitä muitakin? Plussaa olisi jos rahat saisi suoraa tietä ulos eikä joutuisi kiertelemään erilaisten leikkipankkien kautta.

Mt Goxilla ja Okpayllahan vaihdettaessahan on tämä “mukava” noin 30 dollarin lisälasku jota ei kannata maksaa jollei vaihda valuuttaa tuhansissa.

Localbitcoinsissa voi olla ajoittain hyviäkin tarjouksia. Esim. itse myin jonkun viikon ajan osuuspankilla alle markkinahinnan. Nyt taas nostin hintaa, koska myyn aina tilanteen mukaan - firman tulot on bitcoineissa, ja välillä tarvitsee nopeasti euroja. Silloin kun tarve euroille on pienempi, nostan hintaa.

Hoksasin juuri, että myös käteisellä pystyy ostamaan instanttina niin, että tekee oston osuuspankille, sitten marssii osuuspankkiin ja maksaa siirron käteisellä.

Eikö bitstamp myynti maksa 0,5% + 0,90 Eur ja osto pelkkä 0,5% ja lisäksi ostokurssi on monta dollaria vähemmän kuin goxilla

Tuo 0,90€ kulu koskee kotiutuksia eli myynneissä vaan 0,5% kulu, joka laskee kaupankäyntivolyymin kasvaessa. Ostoissa sama homma eli 0,5% ja laskee volyymin mukaan. Eurojen siirtäminen Bitstmpiin on ilmaista ja kestää vain päivän tai kaksi.

Eikö tuossa ole todella muita kuluja esim. osuuspankkiin siirrettäessä? Otan käyttöön samointein.

[quote=“jokuvaan, post:5, topic:875”][quote author=arikobitti link=topic=924.msg6303#msg6303 date=1369312672]
Eikö bitstamp myynti maksa 0,5% + 0,90 Eur ja osto pelkkä 0,5% ja lisäksi ostokurssi on monta dollaria vähemmän kuin goxilla
[/quote]
Eikö tuossa ole todella muita kuluja esim. osuuspankkiin siirrettäessä? Otan käyttöön samointein.[/quote]

Ei ole ja onpa vielä aika nopeaa. Olen aina ihmetellyt mikseivät ihmiset vaivaudu itse ostamaan Bitcoineja suoraan pörssistä tai myymään niitä siellä.

SEPAn pitäisi mennä ihan tilisiirtona ilman kuluja siinä missä kotimaiset tilisiirrot.

Itselläni on tuo bitcoin pörssi aktiivisesti työn alla. Jos tulee toiveita, kysymyksiä yms. mieleen, laittakaa tuleen. Suunnitteilla on siis palvelu, jossa kauppaa käydään puhtaasti euroilla ja ainakin alkuvaiheessa mahdollisimman matalilla kuluilla, jotta saadaan raha kiertämään systeemissä. Tässä vaiheessa ainakin on vielä 0,1% ihan vakavana tavoitteena. :slight_smile: Litecoin-tuki on myös todo listassa.

Tässä nyt ollaan joka tapauksessa vielä useamman kuukauden päässä mahdollisesta julkisesta palvelusta, jolla on luvat finanssivalvonnan suuntaan kunnossa ja luotettava alusta. Mitään hoppuilua en aio tämän kanssa tehdä missään nimessä, vaan edetään hitaasti, mutta varmasti.

Monta askelta. Pitää tehdä tili pörssiin, odotella että rahat siirtyvät, ostaa/myydä. Mm. bittirahan kanssa saat tehtyä kaiken kerralla, eikä tarvitse odotella turhia ja miettiä, että tuleeko rahat nyt sitten viikon vai kuukauden päästä.

“Olen aina ihmetellyt mikseivät ihmiset vaivaudu itse ostamaan Bitcoineja suoraan pörssistä tai myymään niitä siellä.”

Bittirahan palveluhan on helppokäyttöisyydessään aivan omaa luokkaansa, mitään säätöä ei tarvitse tehdä kunhan omistaa osoitteen mihin bitcoinit lähetetään.
Tulevaisuudessa nähtäneen vielä jokaiselle Matti ja Maija Meikäläiselle suunnattu palvelu, jossa ei tarvitse omistaa edes omaa osoitetta…

[quote=“Rider, post:6, topic:875”][quote author=jokuvaan link=topic=924.msg6310#msg6310 date=1369324142]

Eikö tuossa ole todella muita kuluja esim. osuuspankkiin siirrettäessä? Otan käyttöön samointein.
[/quote]

Ei ole ja onpa vielä aika nopeaa. Olen aina ihmetellyt mikseivät ihmiset vaivaudu itse ostamaan Bitcoineja suoraan pörssistä tai myymään niitä siellä.[/quote]

Komppaan myös Bitstampia. Eurojen kotiuttamisessa oli pieni lägi ainakin $200+ huipun aikoihin, mutta lopulta taisi tulla viikon sisällä. Pieni kummallisuus on kyllä siinä, miksi euroalueella toimiva pörssi käyttää vain dollareita – joskus suoraan euroilla voisi saada paremman diilin, koska BTC:n vaihtokurssit eivät ole aivan tasapainossa.

Toinen paikka, josta on hyviä kokemuksia, on bitcoin.de. Ei varsinainen pörssi, vaan eurojen SEPAaminen hoidetaan suoraan käyttäjien kesken kun kaupat on sovittu. Myös 0.5% kulut. Tällaiset kauppapaikat ovat yleensä nopeampia eurojen kotiuttamiseen kuin pörssit, mutta toisaalta hinnat eivät aina ole parhaita mahdollisia, eikä ole myöskään mahdollisuutta pelailla pörssiä edestakaisin.

Itse olen käyttänyt Bitstamppia BTC -> EUR. Toimi ihan loistavasti, ei mitään valittamista. Nopeaa ja hyvää palvelua.

Mt Goxissa olen taas SEPA-maksulla hoitanut EUR -> BTC. Se oli aika hidasta toimintaa, ja tuo verifiointi on työlästä. Mutta kulut ovat jees.

Terve,
olen uusi käyttäjä tällä foorumilla.

Voisiko käyttää esim. huuto.net -palvelua jos haluaa vaihtaa BTC-EUR ja päinvastoin.

[quote=“pitkaran, post:12, topic:875”]Terve,

Voisiko käyttää esim. huuto.net -palvelua jos haluaa vaihtaa BTC-EUR ja päinvastoin.[/quote]

Tietenkin voi. Muistan hyvin, kun 2012 siellä oli aika paljon coineja myynnissä. Parhaiten tuo toimii “Osta heti” -kohteilla. Halukas ostaja tekee tuon “Osta heti” -huudon, minkä jälkeen yhteystiedot liikkuu molempiin suuntiin. Sitten vaan sovitaan kauppahinta riippuen sen hetken kurssista. Tuossa on kuitenkin ongelmana helpot huijaukset. Ei ole mitenkään harvinaista, että hyvät palautteet omaava käyttäjätunnus on hakkeroitu ja valjastettu huijaustoimintaan.

Localbitcoins on hyvä, koska saat sovittua kaupat f2f.

[quote=“Rider, post:13, topic:875”][quote author=pitkaran link=topic=924.msg7763#msg7763 date=1374091176]
Terve,

Voisiko käyttää esim. huuto.net -palvelua jos haluaa vaihtaa BTC-EUR ja päinvastoin.
[/quote]

Tietenkin voi. Muistan hyvin, kun 2012 siellä oli aika paljon coineja myynnissä. Parhaiten tuo toimii “Osta heti” -kohteilla. Halukas ostaja tekee tuon “Osta heti” -huudon, minkä jälkeen yhteystiedot liikkuu molempiin suuntiin. Sitten vaan sovitaan kauppahinta riippuen sen hetken kurssista. Tuossa on kuitenkin ongelmana helpot huijaukset. Ei ole mitenkään harvinaista, että hyvät palautteet omaava käyttäjätunnus on hakkeroitu ja valjastettu huijaustoimintaan.

Localbitcoins on hyvä, koska saat sovittua kaupat f2f.[/quote]

Hyvä pointti toi tunnusten hakkerointi.
Eli jos myy niin kannattaa pitää myyntimäärät sen verran pieninä, ettei ole tilin hakkeroimisen väärtiä.

[quote=“pitkaran, post:14, topic:875”][quote author=Rider link=topic=924.msg7764#msg7764 date=1374091532]

Localbitcoins on hyvä, koska saat sovittua kaupat f2f.
[/quote]

Hyvä pointti toi tunnusten hakkerointi.
Eli jos myy niin kannattaa pitää myyntimäärät sen verran pieninä, ettei ole tilin hakkeroimisen väärtiä.[/quote]

Ostajalle tuo on tosi ikävä, jos osuu kohdalle. Oletataan sinun haluavan ostaa bitcoineja sadalle eurolla. Huutonetissä on myynnissä Mt Goxin kurssilla myynnissä ja myyjällä 60 positiivista palautetta. Etkö lähettäisikin rahat ensin ja odottelisi coineja? Huijari olisi vaihtanut myyjän tilitiedoiksi omansa ja sinne menisivät sinun rahat. Vaikka laitat tilisiirtoon väärän nimen niin silti ne lähtee ihan normaalisti, nimi ainoastaan muuttuu oikeaksi maksun saavuttua perille. Rikosilmoitus ei auta, koska huijarilla jo iso liuta valmiiksi. Pääset vain jonon perälle.

Jos huuto.nettiin saataisiin kaksivaiheinen kirjautuminen (esim. Google Authenticator) niin homma saattaisi toimia. Myyjälle tuossa ei nyt ole mitään riskiä. Aluksi voi olla vaikea saada kunnon mainetta eli pitää aloittaa pienillä myynneillä tai kerätä se luottamus muuten. Tai no voihan joku ehkä vaihtaa sun tilitiedot salaa ja sinä jatkat myyntejä ihan pokkana. Hetken päästä se sitten valkeaa, kun ei tilille tule rahaa mistään :smiley:

Itse olen käyttänyt Bitcoin Nordicia Bitcoinien myymiseen ja olen erittäin tyytyväinen. Kulut ovat vähäiset ja maksu on nopea (SEPA-maksu, 2-3 arkipäivää). Pidän myös tuosta että he lähettävät sinulle Bitcoin-osoitteen johon voit maksaa Bitcoinit ja voit käyttää samaa osoitetta useaan kertaan millä summalla tahansa. Simppeliä ja toimivaa.

Joskus cryptsy.com on näköjään ollut bitcoin talletuksen jälkeen pending-tilassa kymmeniä tunteja sekä satoja vahvistuksia. Onko nopeampia palveluita tiedossa?

Vircurex tai BTC-e (toimiiko tämä vielä?) ovat nopeita, jos niistä vain löytyy haluamasi altcoin-tuki.

[quote=“jarif, post:18, topic:875”][quote author=kesämies link=topic=924.msg13874#msg13874 date=1391955219]
Joskus cryptsy.com on näköjään ollut bitcoin talletuksen jälkeen pending-tilassa kymmeniä tunteja sekä satoja vahvistuksia. Onko nopeampia palveluita tiedossa?
[/quote]

Vircurex tai BTC-e (toimiiko tämä vielä?) ovat nopeita, jos niistä vain löytyy haluamasi altcoin-tuki.[/quote]

Ok. Tänks. Pitää kokeilla.

Tosin nyt näytti cryptsy.com hyväksyvän talletuksen. Ilmeisesti pysyy pending tilassa vain sen yhden tunnin ja kuusi vahvistusta. Tarpeeksi nopea.