Uuden käyttäjän ohjeet?

Ongelma niinkin monimutkainen kuin miten saan siirrettyä bitcoineja blockchainista easywalletiin? Ja miksi näin perustavanlaatuista ohjetta ei löydy mistään? Enkä ole tumpelo, sen tiedän.

…Tai edes siirto Blockchainista Blockchainin walletiin? Ei onnistu. Onkohan edes mahdollista?

Miten mahdat säilyttää coineja blockchain.info:ssa ilman, että sulla on sieltä wallet? Blockchain kyllä näyttää kaikkien bitcoin-osoitteiden tiedot, mutta sulla täytyy olla sitä osoitetta vastaava private key jossakin walletissa ensin (blockchain.infon wallet, easywallet, jokin wallet omalla koneella).

Kysymys onkin: mistä olet saanut bitcoin-osoitteen, johon olet lähettänyt/vastaanottanut coinit? Se, mistä olet ko. osoitteen itsellesi luonut, on se, mistä saat myös private keyn haettua tai tehtyä siirron.

Ilmeisesti private key on se minkä olen missannut. Bittirahan kautta tuon loin, mutta sähköpostin mukana tulleesta infosta löytyy vain public key. Wallettiin pääsen mutta saldo on nolla. Taidan olla luonut vain uuden lompakon :-. Eli mistä private key? Kiitos vastauksista!

Bittiraha.fi kautta ei ole voinut luoda bitcoin-lompakoita.

Easy walletin loin. Tallessa on sekä Urlin koodi ja bitcoin -koodi mutta nollaa näyttää. Ja tosiaan bittirahat näkyy blockchain.infossa. Eikö kukaan osaa neuvoa?

Kehottaisin varomaan kaikkia aloittelijoita bittirahan käytöstä. Itse olen 42v. jonkin verran kokenut pc:n käyttäjä, mutta esim. easywalletille olisi parempi nimi pain in the ass wallet >:(
En tiedä saanko rahojani käyttööni mutta toivon mukaan tämä on vielä sitä alkuaikojen kankeutta.

Miten ne näkyvät Blockchainissa?

Sinun ei tarvitse edes tietää, mikä yksityisavaimesi on. Lompakot pitävät huolta noista avaimista. Esimerkiksi EasyWalletissa on kohta “Lähetä maksu”, johon pitää vain pistää se lompakko, jonne rahat haluaa siirtää ja summa, jonka verran tahtoo siirtää. Itse en ole käyttänyt Blockchainin lompakkoa, mutta uskoisin siellä olevan samanlainen ratkaisu. Eli kirjaudut vain Blockchainiin lompakkoosi ja sieltä todennäköisesti löytyy jokin hyvin yksinkertainen kohta, jolla lähettää massia.

[quote=“asterox, post:7, topic:741”]Kehottaisin varomaan kaikkia aloittelijoita bittirahan käytöstä. Itse olen 42v. jonkin verran kokenut pc:n käyttäjä, mutta esim. easywalletille olisi parempi nimi pain in the ass wallet >:(
En tiedä saanko rahojani käyttööni mutta toivon mukaan tämä on vielä sitä alkuaikojen kankeutta.[/quote]

Abouttirallaa näin easywalletin kanssa.

1. Teet walletin esim. easywallet.orgiin, saat siitä itsellesi bitcoin-lompakkosi public osoitteen eli verrattavissa tilinumeroon jonka ilmoitat kun joku siirtää sinulle bitcoineja.
  2. Easywallet.orgissa selaimen osoiterivi on salainen osoite tähän lompakkoosi. Tämän säilytät itselläsi ja aina kun menet kyseiseen osoitteeseen sinä (tai kuka tahansa tuolla osoitteella) pystyy halitsemaan lompakkoasi (ja lähettämään bitcoinit muualle).

Mikäli haluat tehdä siirron jostain toisesta walletista easywallettiin niin menet tuohon salaiseen osoitteeseen jota kautta pääset lompakkosi hallintasivulle, otat sieltä talteen tuon bitcoin lompakkosi osoitteen ja ilmoitat sen paikkaan josta teet siirron…

Sulla on Easywalletissa wallet, jonka priva keytä et voi käytännössä selvittää, johtuen easywalletin toimintaperiaatteesta. Easywalletissa on nappi siinä “Send Payment” -kohdan alapuolella, jossa lukee “Addresses & transactions”. Siitä kun painat, sulle näytetään kaikki bitcoin-osoitteet, joihin lähetetyt maksut tulevat sun easywallet-tilille. Siinä myös näkyvät kaikki tulleet ja lähetetyt maksut osoitteineen. Tarkista, että se osoite, jota Blockchainista katsot, löytyy sun Easywallet-tililtä tuolta listasta “Your addresses” -kohdan alta. Jos ei löydy, ei tuo osoite kuulu sun Easywallet-tiliisi, vaan johonkin muualle.

Jos Bittirahasta olet ostanut euroilla bitcoineja ja ne on sulle lähetetty, on sun itse tarvinnut antaa bitcoin-osoite heille ensin, jotta he ovat voineet tehdä siirron johonkin. Itse kun olen ostanut, ei ko. osoitetta kyllä ole enää oston käsittelyn jälkeen tulleessa viestissä ilmoitettu. Tilausvahvistuksessa kyllä lukee “Vaihdon onnistuttua siirrämme bitcoinit Bitcoin-osoitteeseenne .” Tarkista vielä tilausvahvistuksesta, että tuo osoite on 1. osoite, jonka olet itse heille ilmoittanut ja 2. osoite, jota blockchainista tarkkailet/sulla on Easywallet-tilillä ilmoitettu. Jos jokin näistä ei täsmää, on sulla menneet todennäköisesti osoitteet sekaisin. Asiaa pitänee silloin alkaa selvittämään siitä, mikä noista ei täsmää (Bittirahalle ilmoitettu osoite, Blockchainista katsomasi osoite vai Easywallet-osoite).