Onko kaukaa haettua että USA:n vaalit voisi vaikuttaa bitcoinin kurssiin? Esimerkiksi juuri aselain tiukentuminen saattaisi ihmiset ostamaan vannoutuneet “redneckit” aseensa tietyiltä kanavilta, joissa valuuttana käytetään bitcoineija?
Tuli mieleen mieleen myös suosittu kannabis, jota tällä hetkellä on laitonta. Skenaario: jos ko. aine dekriminalisoitaisiin, tippuisiko bitcoinin arvo hieman kun sitä saa 7/11 puodeista, eikä sitä tarvitsisi ostaa tietyiltä saiteilta(?)
Yllä hieman kärjistettyjä esimerkkejä, joten jos tulee mieleen jotain vastaan/puolesta, niin laittakaa viestiä.
E: Eli aihe on, miten Yhdysvaltojen tuleva presidentti saattaisi vaikuttaa (ei suoranaisesti) bitcoinin arvoon.
Uskoakseni Bitcoinien käyttäjien / omistajien määrä kasvaa laillisissa piireissä huomattavasti nopeampaa vauhtia kuin rikollisissa.
Hieman ärsyttää Bitcoinin leimaaminen rikolliseksi rahaksi…rikolliset käyttävät kaikkia mahdollisia maksamisen muotoja eikä Bitcoin ole tästä poikkeus.
Bitcoinin arvo kasvaa nähdäkseni tulevaisuudessa joka tapauksessa.
Silk Roadin ylläpitäjähän kirjoittelee paljon poliittisia tekstejä, ja vastustaa huumeiden laillistamista/dekriminalisointia. Kukapa sitä omaa hyvää bisnestä haluaisi tappaa ;D
Eiköhän se ole ihan selkeä, että eniten huumeiden laittomuus hyödyttää mafiosoja, sen jälkeen sitten huumesodan työllistämiä virkamiehiä yms…
Jos kaksi aikuista ihmistä käy keskenään vapaaehtoisesti kauppaa, niin ei siinä ole mitään rikollista. Valtiovalta joka kutsuu tälläistä tapahtumaa rikokseksi, syyllistyy itse rikokseen puuttuessaan väkivaltaisesti ihmisten välisiin kanssakäymisiin.
Pikemminkin fiat-raha perustuu rikokseen.
[quote=“katlisa5963, post:4, topic:421”]Uskoakseni Bitcoinien käyttäjien / omistajien määrä kasvaa laillisissa piireissä huomattavasti nopeampaa vauhtia kuin rikollisissa.
Hieman ärsyttää Bitcoinin leimaaminen rikolliseksi rahaksi…rikolliset käyttävät kaikkia mahdollisia maksamisen muotoja eikä Bitcoin ole tästä poikkeus.
Bitcoinin arvo kasvaa nähdäkseni tulevaisuudessa joka tapauksessa.[/quote]
Korjaan: en väitä että bitcoinia käytetään ainoastaan rikolliseen toimintaan, vaan luulen, että mustan marketin käyttäjäkunta määrää vielä suurimmaksi osaksi bitcoinin kurssin. (IMO)
Olen itse sitä mieltä, että vielä suuri osa bitcoineista liikkuu juurikin rikollisessa toiminnassa, vaikka toivon että se voitaisiin suunnata laillisempaan käyttöön… Jos on jotain todisteita että bitcoinia käytetään enemmän lailliseen kuin rikolliseen, olisin halukas näkemään niitä (esim. linkit)
E: Itseäni taas ärsyttää ihmiset, jotka eivät anna kyseenalaistaa mitään. Kaikki kannattaa aina nykyään kyseenalaistaa, vaikka se ei tunnukkaan kivalta ;D
[quote=“Energy+, post:7, topic:421”]Korjaan: en väitä että bitcoinia käytetään ainoastaan rikolliseen toimintaan, vaan luulen, että mustan marketin käyttäjäkunta määrää vielä suurimmaksi osaksi bitcoinin kurssin. (IMO)
Olen itse sitä mieltä, että vielä suuri osa bitcoineista liikkuu juurikin rikollisessa toiminnassa, vaikka toivon että se voitaisiin suunnata laillisempaan käyttöön… Jos on jotain todisteita että bitcoinia käytetään enemmän lailliseen kuin rikolliseen, olisin halukas näkemään niitä (esim. linkit)
E: Itseäni taas ärsyttää ihmiset, jotka eivät anna kyseenalaistaa mitään. Kaikki kannattaa aina nykyään kyseenalaistaa, vaikka se ei tunnukkaan kivalta ;D[/quote]
En allekirjoita. Harmaan talouden toimijat eivät kyllä yleensä ole mitään teknologian edelläkävijöitä*. Itse veikkaisin että suurin osa hankkii bitcoineja spekulointimielessä. Näistä spekulaattoreista osa on small-time käyttäjiä. Bitcoin-sijoittajista voi tulla hiljalleen myös käyttäjiä, jos bitcoinien hyväksyntä alkaa yleistymään.
Mutta bitcoinien suhteen on aika hankalaa todistaa mitään suuntaan tai toiseen. Ainoa akateeminen tutkimus taitaa olla Silk Road-tutkimuspaperi, josta tuli kyllä mielestäni ilmi, että SR:n merkitys bitcoin-taloudelle on kuitenkin pieni. Mutta en ole perehtynyt siihen sen tarkemmin, että kuinka uskottava on.
(* Jos rikolliset oikeasti käyttäisivät bitcoineja merkittävässä määrin, olisi kurssi yms ihan eri tasolla kuin nyt. Nykyinen SR yms käyttö on niin pientä verrattuna globaaliin huume, ase yms kauppaan, että se ei ole käytännössä mitään.)
Kvantitatiivinen tutkimus Bitcoin-verkon siirroista :
Noin 60% Bitcoineista makaa osoitteissa, joista ei ole koskaan tehty ulosmeneviä siirtoja.
Ihmiset siis sijoittavat Bitcoineihin vähän samaan tapaan kuin kultaan.
[quote=“katlisa5963, post:10, topic:421”]Noin 60% Bitcoineista makaa osoitteissa, joista ei ole koskaan tehty ulosmeneviä siirtoja.
Ihmiset siis sijoittavat Bitcoineihin vähän samaan tapaan kuin kultaan.[/quote]
Itse pyrin siihen, etten käytä koskaan yhtä bitcoin-osoitetta kuin kerran. Näin toimivat kaikki jotka pyrkivät hyvään yksityisyyteen. Ei toi metriikka kerro yhtään mitään. On hieman tyhmää käyttää bitcoin-osoitteita samalla tavalla kuin pankkitiliä (tietysti osaa käyttäjistä ei yksityisyys yms niin hirveästi kiinnosta).
Väittäisin että tuo dokumentti “kertoo mitään” ainakin suunta-antavalla tasolla. On paljon todennäköisempää että käyttäjät säilövät coinejaan kun käyttävät tuota sinun taktiikkaasi.
Tuo taktiikka sattuu olemaan de facto esim. standardi bitcoin-clientissä, ja ollut siellä ihan alkuajoista asti. Eli uusia osoitteita generoidaan aina kun vanhat on käytetty. Myös vaihtorahat pistetään uusiin generoituihin osoitteisiin. Toki tämä on monille vaikea konsepti ymmärtää, ja helposti sitten käytetään vaan yhtä osoitetta vastaanottamiseen.