Töitä bitcoineilla?

En tiedä onko tällaista ketjua jo tehty mutta en ainakaan löytänyt Palvelut-osion alta. Poistetaan jos tällainen on jo olemassa.

Eli siis tähän ketjuun voi jokainen ilmoittaa ammattinsa ja/tai listata taitonsa. Siis eräänlainen ansioluettelo ja työpaikkahakemus mitä töitä on valmis tekemään bitcoineista. Kannattanee myös kertoa asinpaikkakuntansa. Aloitan:

Olen ammatiltani painotuotantoassistentti eli koulutettu asemoimaan lehtien sivuja, tekemään ilmoituksia ja mainoksia ynnämuuta. En ole kumminkaan koskaan tehnyt noita töitä virallisesti, vaan oikea osaamiseni on tekniikan/mekaniikan puolella. Tiedän jonkin verran kaikenlaisista kulkuvälineistä, esimerkiksi autoista ja moottoripyöristä ja olen toiminut yrittäjänä toimialana ajoneuvojen puhdistus ja huolto sekä monta vuotta polkupyörämekaanikkona. Olen myös uudisrakentanut sekä peruskorjannut taloja. Muunmuassa rakentanut terasseja ja portaita, laittanut laminaatteja ja listoittanut. Hionut, tasoittanut ja maalannut seiniä, asentanut keittiökalusteita ja tasoja ym. Kokemusta löytyy yleisellä tasolla puu-, metalli-, sekä lasikuitutöistä. Minulla on voimassaoleva työturvallisuuskortti, hygienia- sekä anniskelupassi joten voin anniskella alkoholia C-oikeudellisissa paikoissa itsenäisesti tai A-oikeudellisissa vastaavan hoitajan alaisuudessa. Asun Jyväskylässä.

Olen 2013 valmistunut Elektroniikka-asentaja ja ylioppilas. Papereiden puolesta hanskaan elektoniikan ja sulautettujen järjestelmien suunnittelun, sähkötekniikan sekä myös ohjelmointia Java, C, HTML, CSS kielillä vähäisessä määrin. Eniten olen perehtynyt juuri sähkötekniikkaan, mutta itseopiskeluna olen sisäistänyt myös termodynamiikan ja hyrrävoimien hyödyntämistä mekaaniikan suunnittelussa. Olen tieteellinen mielenlaatu, väsännyt pienen ikäni erilaisia projekteja ja tehnyt tutkimusta etenkin sähkötekniikan ja mekaniikan alueilla. Suunnitteluvihosta löytyy mm. lämpöpumppu/moottori joka toimii ilman liikkuvia osia, paineilmalla toimiva tyhjiöpumppu, step-up hakkureita, sovellutus sähkönsiirtoon yhtä johdinta pitkin sekä epämääräisiä hyrrävoimia hyödyntäviä vempeleitä.

Koska olen nuori ja naiivi toivon joskus pääseväni työskentelemään R&D tehtävissä jossa ratkaisen tosielämän ongelmia, ehkä jopa luon jotain uutta ja mullistavaa. Realistisesti ajateltuna kestää kentien vielä vuosikausia ennenkuin tietotaitoni saavuttaa unelmaduunini vaatiman tason joten kaikki työt kyllä kelpaavat :slight_smile: Kesätöissä ja työharjoittelussa olen tehnyt seuraavaa: varastotyö, elektroniikan kokoonpano, tietokoneiden kojaus sekä jälleenmyynti. Mielenkiintoisin harjoittelujakso oli Saksalaisessa yrityksessä, jossa sain rakennella vähän mieleni mukaan erilaisia laitteita. Rakensin elektrostaattisen moottorin ja resonoivat teslakäämit (sähkönsiirtoon, ei kipinöitä varten). Opintojen aikana hankin taskurahaa sivutoimisena yksityisyrittäjänä. Myin käytettyä tietotekniikkaa ja hoidin kaiken itse kahvinkeitosta kirjanpitoon.

Asuinpaikkakunta on Loviisa ja olen tällä hetkellä vakituisessa työsuhteessa (irtisanomisaika 2vk). Voin myös tehdä etätöinä jotain pientä nykyisen työni ohella (esim. ohjemointia/suunnittelutyötä). Palkan voi toki maksaa myös euroissa. Ehkä jopa mielummin niin, että suurin osa tulee euroina. Työnantajan ehdoilla toki mennään :wink:

Teen tällä hetkellä gradua kääntämisestä, ja olen siis opiskellut alaa n. 5 vuotta. Käännöksiä kehtaan tehdä vain suomen ja englannin välillä, muita kieliä (romania, saksa, japani, ruotsi) osaan niin heikosti, että en viitsi vielä edes yrittää. Niistä toivottavasti ainakin osa tulee myöhemmin tarjolle. Erityisesti käännösalalla kiinnostaa tekstittäminen, mutta olen tehnyt pari vuotta satunnaisesti nykyään elätän itseni tekemällä mm. matkailu/markkinointi-aiheisia sekä verkkosivujen/ohjelmistojen käännöksiä (niitä on eniten sattunut tulemaan tarjolle, ei muuten oma preferenssi). Myös pari sopimustekstiä olen kääntänyt, mutta vieroksun lakitekstejä, sillä en ole perehtynyt lakiasioihin juuri ollenkaan. Omia kiinnostuksen kohteita ovat tietotekniikka, elokuvat/sarjat, sekä kirjallisuus ja (lauta-/video)pelit. Helpommin tosin listaisin asiat, joihin ei ole kiinnostusta, mutta niitä on todella vähän - melkein kaikessa on jotain kiinnostavaa.

Käännöstöiden lisäksi sujuu editointi/oikoluku sekä kaikenlaiset fyysiset työt. Harrastuksiin kuuluu pyöräily ja taekwondo, joten kunnon pitäisi olla ainakin normaalilla tasolla. Asun nykyään Turussa Salon seudulla. Koska en omista autoa, on liikkumiseni julkisten sekä polkupyörän varassa. Olen toistaiseksi lähes jatkuvasti käytettävissä. Kevään aikana ei taida tulla paria kurssia enempää käytyä ja pyrin valmistumaan kesäksi, joten kesäkuusta alkaen kalenteri on täysin vapaa. Palkaksi kelpaa BTC/€, mutta tapauskohtaisesti saatan suostua muuhunkin.

E: Päivitetty vähän ajan tasalle.

Olen pienestä pitäen ollut kiinnostunut ohjelmoinnista ja valmistuin tietotekniikan diplomi-insinööriksi 2013. Ohjelmointikokemusta on esim. C++:sta, Pythonista, PHP:stä, OpenGL:stä, C:stä, HTML:stä, Javascriptistä, CSS:stä, Linuxista, Androidista, Javasta ja tietysti Bitcoinista. Työtä olen omalla alallani tehnyt noin viisi vuotta ja kaikenlaisia omia projekteja yli kymmenen vuotta. Ohjelmoinnin lisäksi olen hieman perehtynyt myös elektroniikkaan, 3D-mallinnukseen, valokuvaukseen yms., mutta pääasiassa pyrin keskittymään ohjelmointitaitojeni harjoittamiseen. Erityisesti peliohjelmointi sekä -suunnittelu kiinnostavat.

Tällä hetkellä asun Porissa ja olen vailla töitä. Haluaisin pyrkiä elämässä suurempaan vapauteen ajan ja paikan suhteen, joten mieluisin työpaikka olisi jokin etätyö. En kyllä tiedä onko tällainen toive liikaa vaadittu, mutta yritetään kuitenkin :slight_smile: Pystyn tarvittaessa tekemään töitä myös Y-tunnuksen kautta.

Palkan voisi maksaa myös euroissa. Lähinnä kirjoitin tähän ketjuun koska kaikenlaiset projektit Bitcoin-scenen kanssa kiinnostavat :slight_smile:

Tarkempia tietoja voi lukea kotisivuiltani. Olen sinne listannut esimerkiksi joitain projektejani.

Olen kääntänyt lukuisia uutisia englannista suomeksi ja uskon kielitaito riittää myös kirjojen kääntämiseen.

Olen editoinut puheita, musiikkivideoita ja uutiskoosteita.

Olen ohjannut musiikkivideoita.

Olen kykenevä tekemään myös yksinkertaisia animaatioita.

Moderoin kahta keskustelufoorumia.

Tällä hetkellä työn alla on pixelöidyn animaation tuottaminen peliin.

Alustavat hinnat:

Uutista, blogia, artikkelia yms kirjoitelmaa kääntäessä 0.0033 btc per kappale tai jos käännöksiä on useita niin erikseen sovittu provikka vaikkapa jokaista 10 tai 50 artikkelia kohtaan.

Kirjaa kääntäessä 0.7 btc per 100 sivua tai erikseen sovittu provikkapalkka.

Tekstityksiä videoihin tehtäessä 0.01 btc per työtunti tai jos videon tekstitykseen menee alle tunti niin 0.01 btc on minimiprovikkamaksu.

Animaatiota tehdessä 0.033 btc per työtunti tai etukäteen sovittu provikkapalkka.

Videoeditointia (lähinnä leikkauksia) tehdessä 0.033 btc per tunti tai erikseen sovittu provikkapalkka.

Hinnat neuvoteltavissa.

Sähköposti: [email protected]

Mekaniikkasuunnittelua 3D softalla. Onnistuu kaikki laidasta laitaan, esim yksittäisten osien DXF kuvat laserleikkeille tai useamman osan kokoonpanot. Hinnat neuvotellaan tapauskohtaisesti.

Mielenkiinnosta kysyn kaikilta, että onko hommia tullut?

Itse olen laboratoriossa töissä, mutta kaikki yleismiehen hommat kiinnostaa Vihdin suunnalla ja miks ei muuallakin. :smiley:

[email protected]

Ei oo varsinaisesti töitä tullu mut tää viesti oli yksi syy miksi pääsin erääseen erikoiseen projektiin mukaan. Kertonen tästä lisää myöhemmin kun tää julkaistaan. Viel hommat kesken ja hys hys meininki.

014-alue

Olen ollut kodinkonekorjaaja jo yli 2 vuotta, korjailen rikkaimureista pesukoneisiin, vahvuuteni/erikoisosaamiseni ovat pyykinpesukoneet.

Ennen töitä kävin sähköalan, elektroniikkaan suuntatunut, joten tuli rakenneltua kaikennäköisiä pieniä vempeleitä, audio vahvistimia mm.
Olen myös ollut porukassa kokoamassa Klondike mainauskortteja, mutta tyrehtyi kun klondike katosi.
Juotostaidot ovat hyvällä mallilla ja omistan paljon juotostyökaluja, korjailemaan ehkä voisin lähteä jotain audiovahvistimia, joissa olisi selvä vika.


Korjaushinnat:

1 työtunti = 70 euroa bitcoineina.
Matka 1e/km bitcoineina

Varaosia, mitä menee korjattuun laitteseen, euroina. En hyväksy bitcoineja. (mietintämyssyn alla)
Annan töilleni 3 viikon työtakuun.

Käännöshommat suomi-englanti-suomi vois onnistua halvallakin sillon kun en ole kiireinen :slight_smile:

Edit: myös oikoluku sujuu molemmilla kielillä

Olen perustamassa maahantuonti firmaa ja muutama yrityskin on vielä kehitteillä. Oma aikatauluni on nyt erittäin tiukilla, joten verkkokaupan rakentamisessa voisi apu olla tarpeen. Prestashop ja Magento alustalle on tarkoitus rakentaa ja on tehty jo asennuksetkin. Suunnittelen vähän isompaa juttua ja pyrin saamaan kontakteillani kaikki välikädet pois haittaamasta toimintaa ja olla omavaraisempi/kansaivälisempi. Domainit ja sähköpostit pitää yhtiöille vielä tehdä kun varmistuu lopullinen nimi. Firmoja luultavammin tulee olemaan useampi ja ne on tarkoitus tehdä tytäryhtiöiksi vielä julkaisemattomalle yhtiölleni. Olen tekemässä yrityskauppaa joten asioita on paljon tekeillä!

Tarvisten myös logo/logoja, tyylikkäitä bannereita verkkosivustolle, käännöksiä ja tuotesuunnitelua, koska oma perfektionismi estää työn ja suunnitelman etenemistä ;D. Mahdollisesti antaisin yrityksestä omistusosuuden jonkun osaavan hallintaan, jos verkkokaupan perustaminen kiinnostaa jotakin? Palkkio mahdollista saada Bitcoineissa.

Kokemusta on tuotekuvausten ja tunnetumpienkin verkkosivujen kääntämisestä. Muut mainitut hommat eivät sitten olekaan niin tuttuja. Jos/kun tekemistä on, niin ota yhteyttä vaikka YV:llä tai suoraan translation(at)ottulo.fi

Tarvisi uusille verkkokaupoille Bannereita ja logoa. Itse on tullut jotakin värkkäiltyä mutta ei meinaa aika enään riittää ja valmista pitäisi saada nyt? Eli tyylikkäitä Hifi, tietokone, kotiteatteri, audio yms. Bannereita tarvisi. Laita Yv:tä ja jos työkuvia niin laita mukaan.

Minä menen ainakin työharjoitteluun pariksi vuodeksi, niin saa sitä tärkeää työkokemusta! Ovet aukesi, niin heti jalkaa oven väliin! :-X