Täytyy tosin tehdä tunnukset, mutta ei kysy kuin haluttua nimimerkkiä ja salasanaa.
Kysymyksessä siis lähinnä tai no toisinaan pörssiosakkeisiin “keskittyvää” keskustelua.
Haussa hakusanalla Bitcoin löytyy kumminkin myös kaikenlaista ihan fiksuakin juttua. Mutta myös huvittavaa vertailua Wincapitaan ja missä on ahtopainemittari juttua
Ihan kiva viihdearvo kumminkin käydä tuolla toisinaan huvittamassa itseään ja lukea Bitcoin aiheisia väittelyjä ahtopainemittareista jne.
Tein pikaisen nettihaun ja vaikuttaa olevan, joku kummallinen foorumi… En voi nyt ihan tänne kirjoittaa, mutta kovin positiivista sanottavaa en löytänyt
Lisäys: Tutkin lisää mitä foorumin sisällä tapahtuu ja en voi oikein käsittäää noita ihmsiä siellä… Ihan, kuin olisi astunut peilin toiselle puolelle…
Tämä jbca taitaa olla ainut bitcoin-asiantuntija tuolla foorumilla.
trooli.fi on perussuomalaisten valloittama keskustelupalsta, joka syntyi pari kolme vuotta sitten lopetetun Arvopaperi-lehden AP-areenan lopetettua toimintansa. Palstalla on menneen maailman eetos, suoraan sanottuna kaamea foorumi. Jos olet persu, suosittelen, muuten en.
Itsekin kirjoittelen sinne joskus Bitcoin-asioita, ja myös muuta. Persut on kyllä silmiinpistävä joukko, mutta ei tosiaan kaikki ole persuja, tuskin edes enemmistö.
Foorumille on hyvinä puolina ns. filtteri, jolla saa häiritsevimmät tyypit piiloon. Aika paljon voi itse vaikuttaa siellä siihen mitä näkee ja mistä keskustelee.
Teknisesti se on erikoinen. Foorumilla on useita eri “palstoja” niinkuin esim. täällä, mutta se kaikki toimii yhden käyttöliittymän ja listan kautta. Tekninen toteutus pohjautuu “Pusku”-toimintoon, joka käyttää HTML-5:n WebSocket-toimintoa. Erittäin nykyaikainen, vaikka vanhanaikaisen oloinen ulkoasultaan.
Se on todella erilainen foorumi, ja syntynyt tosiaan AP-areenan raunioille ja käyttäjien kysyntään.
[quote=“mxcmartin, post:4, topic:2202”]Tämä jbca taitaa olla ainut bitcoin-asiantuntija tuolla foorumilla.
trooli.fi on perussuomalaisten valloittama keskustelupalsta, joka syntyi pari kolme vuotta sitten lopetetun Arvopaperi-lehden AP-areenan lopetettua toimintansa. Palstalla on menneen maailman eetos, suoraan sanottuna kaamea foorumi. Jos olet persu, suosittelen, muuten en.[/quote]
No itse asiassa hyvin vähän olen Bitcoin asiaa käestänyt tuolla. Lähinnä hupia ollut itselle seurata tuota keskustelua Joskus olen yrittänyt oikoa jotain väärin käsityksiä, mutta sitten keskustelu voi mennä siihen Wincapita ja turbomittari tasolle aika äkkiä.
Mutta tosiaan jos joku innostuu tuolla Bitcoin asiaa selvittään niin voisi olla hyvä. Tosin on siellä joitakin, jotka on aika hyvin kärryilläkin Bitcoinista. Onhan siellä avattu Bitcoinillekin oma alue.
Tuolla on meikän likiyksinkeskustelua bitcoinista altcoinanalyyseineen. En oo kyl hetkeen kirjoitellut vaikka altcoineja olenkin kyylännyt… tänään tosin saan valmiiks uuden päivitetyn analyysin jonka julkaisen kokonaisuudessaan blogina fimk.fi sivustolla ja lyhennettynä verkkofoorumilla ja fimkin foorumilla.
Jättäisin jonkun osaavamman ja tietävämmän tehtäväksi tehdä altcoinanalyysejä mutta kun kukaan muu ei näitä suomeksi tee niin meikä hoitaa sikäli kun pystyn.