Tippiboxi omalle nettisivulle myös lahjoituslinkillä mutta miten?

Olen rakennellut pariakin nettisivustoa huvin vuoksi. Ja miettinyt toisessa niissä sivustoissa miten saisin sinne kävijät toivon mukaan tuottamaan sisältöä joka olisi kohtuu laadukasta. No nythän sitten mietin, että Bitcoinnit voi olla ratkaisu tähän ongelmaan.

Eli jokainen joka luo sivulle jotain sisältöä voisi myös pyytää tippiä tästä sisällöstä omalle Bitcoin-tilille jne.

Nyt vaan en keksi miten luoda bittiraha.fi sivuilla oleva Tippiboxi omille sivuille niin että siinä olisi QR-koodin lisäksi linkki myös BTC-rahan lahjoittamista varten. Tuo bittirahan tippiboxi on käsittääkseni luotu nettisivujen ylläpitosysteemeille ja vaatii siis vielä lisäksi muitakin koodin palasia, jotka on noihin internetsivujen ylläpitojärjestelmiin luotu. Mutta koska koodaan itse nettisivuja PHP:llä niin en tietenkään saanut tuota systeemiä toimimaan omilla sivuilla.

Kokeilin myös blockchain.info sivuston Donate-nappia. Ja sen sainkin toimimaan. Mutta se ei tee tuota maksumahdollisuutta pelkkänä linkkinä ollenkaan. Vain pelkän QR-kuvan. Mutta haluan sen linkin myös, niin kuin bittirahan sivuilla on.

Miten se onnistuisi? Kun kaikki koodit teen itse eikä käytetä mitään internetsivujen ylläpito/luomistyökaluja.

Bitcoin linkin luominen ei ole mitenkään vaikea juttu. Se tehdään tagilla niinkuin normaalit linkitkin. esimerkiksi:

<a href="bitcoin:1GfW36eJRtQDFem82TJdC5f5dK5N3mCNB1">Lahjoita bitcoineja tästä</a>

Tämä näyttää sivulla sitten tällaiselta:
Lahjoita bitcoineja tästä

Edit: forumi ei näköjään älyä tuota linkiksi vaan pakottaa siihen http:// alkuun… noh, ei voi mitään. En jaksa ainakaan just nyt puukottaa sitä toimimaan tän kanssa.

Eli siis jos koneelle on asennettu joku Bitcoin-lompakko, niin se aktivoituu tuosta linkin luovasta tagista?

Itse olen asentanut omalle koneelle Multibitin sitten poistanutkin sen niin siittä huolimatta se aukeaa IE-selaimessa :slight_smile: En tiedä miksi.

Mutta joka tapauksessa jos siis ei ole asennettu mitään Bitcoin-lompakkoa, niin selain kuin selain ei osaa avata tuota linkkiä?

Eli kaikki lompakko-ohjelmat tekee jonkinlaisen asetuksen selaimiin, jotta ne osaisi avata asennetun lompakko-ohjelman varmaan myös kännykässä kun linkkiä klikataan?

Onko muuten Nokian C7 mallisiin kännyköihin olemassa mitään hyvää Bitcoin-lompakkosoftaa? Jotta voisi kännykälläkin kokeilla toimiiko homma.