Tietokonekauppa.fi - Sivusto ei toimiva

Haluaisin antaa vähän kritiikkiä listassa olevasta Tietokonekauppa.fi:stä. Palvelun SSL-sertifikaatti on viallinen eikä osto painikkeen painamisen jälkeen sivulla voi edes maksaa Bitcoineilla. Sivuston toimintaa ei ole korjattu vaikka ongelma on ollut sivustossa jo kuukausikaupalla…

Jos sivustoa ei aleta laittamaan kuntoon niin suosittelen harkitsemaan listaamista uudelleen…

Ostin sieltä tavaraa viime kuussa ja maksoin coineilla ilman ongelmia. Mielestäni sivuston käytettävyys/ulkoasu saisi olla selkeämpi, mutta en ole huomannut moisia teknisiä puutteita.

Olisiko mahdollista, että vika on omalla koneella tai selaimessa? Itselleni on joskus käynyt niin joillakin muilla sivustoilla mm. mainosfilttereiden takia.

[quote=“teknohog, post:2, topic:2673”][quote author=GyberSonic link=topic=3003.msg24190#msg24190 date=1429814013]
Sivuston toimintaa ei ole korjattu vaikka ongelma on ollut sivustossa jo kuukausikaupalla…
[/quote]
Ostin sieltä tavaraa viime kuussa ja maksoin coineilla ilman ongelmia. Mielestäni sivuston käytettävyys/ulkoasu saisi olla selkeämpi, mutta en ole huomannut moisia teknisiä puutteita.

Olisiko mahdollista, että vika on omalla koneella tai selaimessa? Itselleni on joskus käynyt niin joillakin muilla sivustoilla mm. mainosfilttereiden takia.[/quote]
Adblock on päällä. En halua ostaa sivustosta, joka pakottaa adblokin pois ottamista. Saattaa olla Macintoshin puolella ongelma SSL:n kanssa… Olen saanut paljon SSL erroreita viime aikoina. Macin puoli pitäis uudelleen asentaa muutenkin, mutta en ole moiseen viikon urakkaan jaksanut ryhtyä… SSl ongelmia on ollut TorGuardin käyttämisen jälkeen. Minulla on epäillys, että Toguardin VPN on ollut hakkeroituna jonkin aikaa ja se on ilmeisesti heikentänyt myös minun koneeni turvaa… Seuraavksi tilaan VPN:nnän Private internet Accessilta… Saattaa olla sattumaa, mutta pitää toimia varman päälle.

Tor-verkkoa käytettäessä middleman ssl-hyökkäykset on ihan normi. Joku koijari exit-node siis tarjoaa sinulle tekaistua sertifikaattia. Vaikka siitä varoitustekstit yms tulee, niin aika moni silti menee vipuun kun ei niitä jaksa lukea tai ymmärtää, ja ne voi ohittaa parilla klikkauksella.

Itse olen tilannut tietokonekaupasta yhden tilauksen, adblockit yms käytössä, toimi ongelmitta. Voihan tietty olla että ne ois voinu muuttaa systeemejä, mutta epäilen.

Edit: siis tässä oli vissiin käytetty VPN-palvelua. Niissä on samoja ongelmia kuin tor-verkossa, mutta ehkä pienemmissä määrin.