Olen ajatellut hankkia tabletin mukana kulkevaksi bitcoin-lompakoksi. Siinä olisi tiettyjä etuja älypuhelimeen verrattuna.
Kysynkin teiltä kun minulla ei ole vielä kokemusta tablettikoneista… millaisia kokemuksia teillä on varsinkin android-pohjaisista ratkaisuista?
Bitcoin spinner ainakin toimii erittäin näppärästi androidilla.
Jep. Itse käytän Spinneriä myös. Simppeli, mutta tosi nopea ja näppärä.
Nyt löytyy Samsung Galaxy tab 2. Vähän kankea käyttää mutta paljon kätevämpi kuljettaa mukana kun täysverinen kannettava tietokone.
Samsungin oma kirjasto tarjoaa tällaista kun BitCoin Center, mikä näyttäisi olevan enemmän kurssien silmälläpitoa varten. Kätevää. Katson kuitenkin mitä Bitcoin Spinner tarjoaa.
Bitcoin spinner on vaan huono siinä mielessä että varsinainen lompakkotiedosto sijaitsee ilmeisesti jossain muualla. Haluan ratkaisun jossa kaikki tiedot, myös blokkiketju, on omalla laitteella.
Spinner säilyttää lompakon, ja hoitaa siirtojen allekirjoittamisen, paikallisesti eli kännykässä. Lohkoketjun käsittely tapahtuu palvelimella.
Jos haluat lohkoketjunkin pitää omalla laitteella, asenna Schildbachin “Bitcoin Wallet”. Se on nykyään Bloom Filtering teknologian ansiosta todella nopea, vaikka tekeekin kaiken paikallisesti. Itselläni on sen verran vanha Android-luuri, että se on vähän raskas, mutta uudemmilla laitteilla se toimii hienosti.
itsellä galaxy s 3:ssa tuo Schildbachin wallet ja hyvin pelittää
Nyt toimii niinkun pitääkin. Kiittäen vinkistä. En ole tietotekniikan kanssa aivan täysi tumpelo joten haluan ohjelmiinkin enemmän kun vain kaikkein keskeisimmät ominaisuudet.
Tämä ei kuulu tälle foorumille mutta seuraavaksi mietin mikä olisi paras ohjelma QR- ja viivakoodien käsittelyyn.
Barcode Scanner on erinomainen.
sori mä kysyn n00bina mul on tietsikal bitcoin qt lompakko mut haluisin kännykälle lompakon. mulla on nokia N8, siin ei oo android tai windows saaks sille lompakkoa? vai pitäisikö hankkia joku netti lompakko?
Jos kännykkäsi kykenee lukemaan QR-koodeja kamerallaan, ja siinä on nettiselain, saa siihen kyllä jonkin Bitcoin-lompakon. Webbipohjaisista yksinkertaisin on Easywallet, ja Blockchain Wallet kehittyneempi.
kiitos toi easywallet näytti kätevältä ku se on netti selain. ei varmaan kannata sinne hirveesti bitcoinei laittaa jostain luin että noi nettiselain lompakot on helpompi hakkeroida tms
Jep, nimenomaan. Kännykkälompsaan kannattaa suhtautua samalla tavalla kuin fyysiseen lompakkoon. Älä laita sinne enempää rahaa euroarvoisesti, kun laittaisit käteistä lompakkoon.
Asiasta toiseen… luottokunta korvaa toki Visan, muttei (kuulemma) sitä jos rosvot vie tililtä rahaa. Eli jutelkaa pankkinne kanssa että haluatte Visan jossa on tilinkäyttö poistettu.
Mikäli kyseessä on MITM-hyökkäys ja siirto menisi luottokunnan seulan ohi (joka on erittäin epätodennäköistä), näin taitaa olla. Homman kuitenkin välttää, kun EI kirjota pankin nimeä googleen vaan käyttää suoraa urlia (nordea.fi).
Kuka haluaisi pankkikortin, jonka tilille et pääsisi ilman pankissa käyntiä?
Tai sitten automaatilla?