Suomalaiset pankit ja Bitcoin

Moi. Olen ollut shenestä syrjässä, mutta tarkoitus olisi 2019 aikana palailla markkinoille, kunhan tuo nykyinen lasku asettuu ja rauhoittuu sinne laakson pohjalle.

Minulla on ollut tili BitStampissa, ja edelleen se näyttää olevan voimissaan.

BitStamppiin oli merkattu pankiksi Nordea, mutta muistelisin että Nordealla on ollut nuivaa suhtautumista kryptoon? Muutin sinne nyt S-Pankin tilini jota muutenkin käytän pääsääntöisesti nykyään…

Onko tietoa näiden pankkien suhtautumisesta rahaliikenteeseen BitStampin kanssa?

nihkeätähän tuo on, ainakaan kryptoalalla toimiville yrityksille ei hevillä pankkitiliä myönnetä… ite kotiuttelisin tyyliin bittiraha.fi:n tms laskunmaksupalveluilla laskuja maksellen,ja jos pakko tililtä on siirtää suoraan, niin esim litebit.eu:ssä tai bittiraha.fi:ssä on mahdollisuus ostaa tilisiirroilla kryptoja… itse ainakin aattelisin näin, noista saa sitten liput ja laput helposti verottajalle, varmasti tulee säännöstelyt muuttumaan kun FiVa tajuaa kuinka pihalla ne on jos koittavat ajaa toimijat Suomesta :slight_smile: coinerin automaatti taas jos kryptoilut tyyliin 1000e/kerta ja tahtoo käteistä muuttaa kryptoihin…

2 tykkäystä

suomalaiseen HEAT-pörssiinhän on kait IBAN tulossa kans…

S-pankissa ei ole ollut ongelmia, kun olen yksityisesti kotiuttanut euroja Bitstampista. Rahaa meni kämpän ostoon niin silleen vähän isompi summa, ja aikaa on jo toista vuotta. Tosin sitten seurasi säätöä kun S-pankissa ei voitu järjestää asuntokauppoja ilman että olisi myös laina niiltä. S-pankissa tuntuu muutenkin vielä sellaista uuden toimijan amatöörimäisyyttä, mutta toisaalta eivät kyylää turhia.

Bitstamp - Nordea -rahansiirrot toimivat kyllä. Nordean suhtautuminen kryptoihin koskettaa yrityksiä ja Nordean työntekijöitä.

Hyvä juttu että pankit toimii! Kiitos vastanneille!

t. jarif