Silk Roadin omistaja saatu kiinni?

Russia Today uutisoi, että viranomaiset olisivat napanneet Silk Roadin Dread Pirate Robertsin.

Lainaako kukaan coineja shorttausta varten? :smiley:

Juu SR:iin ei kuulemma pääse eli veikkaisin paikkaansapitäväksi uutiseksi. Kohta ostellaan läjäpäin halpoja coineja. Mutta milloin on oikea aika? :smiley:

Sain just omat coinit myytyä, toivotaan nyt että tiputus olisi mahdollisimman kova, jotta voisi sitten ostaa halvalla.

Tätä on kyllä odotettu. Nyt nähdään, mikä oli oikeasti SR:in osuus koko bitcoin-skenessä. Ite vaikkaisin, että aamuun mennessä ollaan 100 dollarin tuntumassa (Gox). Saapa nähdä kuinka metsään menee veikkaus… :smiley:

Veikkaan että 50% tippuu vähintään, eli bitstampissa käydään 60$ tienoilla, tai alle.

OK, hmm, haluuko joku shortata mun 2 bitcoinii?

Mainiota että tuo rikollinen sivusto saatiin pois Bitcoinin mainetta mustaamasta.
En usko että asialla on vähänkään pidemmällä aikavälillä merkitystä Bitcoinin kurssiin,
sillä tuon sivuston vaikutusta on vahvasti liioiteltu.

Joo, mutta kyllä se silti taas näyttää että kuinka epävakaa bitcoin vielä on. On tosi vaikee tasottaa jonkun arvoa, jolla on kuvitteellinen arvo. Ihme että euro on niin stabiili.

Pitäskin laittaa vakuutusyhtiö pystyyn, joka tasottaa kurssia.

Menee tosiaan vielä pitkä aika ennen kuin bitcoin vakiintuu, jos sitä yleensäkään koskaan tapahtuu. Ei tule olemaan viimeinen myräkkä. Eiköhän muutaman kuukauden sisään tule jotain uutta mukavaa kun tästä on tasaiselle päästy hetkeksi, Gox defaulttaa tms.

En vain osaa ottaa hyötyä irti näistä mylläköistä. Ehdin mukaan vasta kun joutuu myymään jo liian halvalla :-\

Short term tämä on maksimaalisen negatiivinen uutinen. Long term se ei oikeastaan ole negatiivinen vaan korkeintaan neutraali. Siitä johtuen pidän tätä laskua enemmän mahdollisuutena kuin jonain synkkänä romahduksena.

Tienasin ainakin kaljarahat kun mulla sattui olemaan muutama ylimääräinen taala kuljeksimassa ja sain ostot sisään $100-104 rangelle, saisi mun puolesta näitä myräköitä sattua useamminkin ;).

“On kenties vaikeaa kun myrskyt pauhaa jos etsii päivää kirkkaampaa…”

Ei Silk Road mitään nappikauppaa ollut, raportin mukaan niiden läpi meni lähemmäs 10 miljoonaa BTC, eli nykykurssilla jotain miljardin luokkaa. Esim. Dellin online-kaupan liikevaihto on neljä miljardia.

(tietoja ei tarkastettu muista lähteistä)

Aika sekopäistä toi kurssi nyt: kävi 85$, sit hyppäs taas lähes 125$ :o

Tarkoittanee vaan sitä, että muut mustan marketin kaupat saavat lisää asiakkaita. Silkroad oli näistä puhtain ja myyntiin ei päässyt mitään, joka oli tarkoitettu toisten ihmisten vahingoittamiseen.

Tää oli just Silkroadin ainoa miinus. Jos siellä oltaisiin myyty kaikkea, niin muut mustatmarketit ei olis koskaan syntyneet, niille ei olisi ollut kysyntää.

Silk Roadissa myytiin kyllä aikoinaan myös aseita ja voimankäyttövälineitä.

Jos kurssinheilahtelut oli tuossa niin eipä ollut häävi vaikutus.

Mielenkiintoista jutussa minun mielestäni on maininta bitcoinien takavarikoinnista. Mitähän varoille aiotaan tehdä vai “tuhotaankohan” ne?

tässä vähän luettavaa aiheesta