Sijoittaminen alt-coineihin

Morjesta. Ensimmäistä kertaa täällä ja katselin vähän läpi näitä viestejä eikä löytynyt vastausta, joten kysytään. Elikkä alt coineihin on herännyt syvää kiinnostusta lähinnä sijoitus mielessä ja siksi kyselisinkin muutamia asioita, joihin en ole saanut vastausta.

Ensiksikin itseäni kiinnostaisi alkaa ostamaan eri kryptovaluuttoja ja esim Poloniexin kautta. Mikä on paras tapas tallettaa rahaa tämän tapaiseen paikkaan? Näemmä suoraa pankki siirtoa ei voi tehdä, joten kannattaako esim ensiksi tehdä jokin bitcoin tili ja sitä kautta siirtää bitcoinit tuonne ja siellä vaihtaa ne haluamakseen valuutaksi? Onko tämä helpoin/nopein tapa?

Toinen asia mikä kiinnostaa olisi se että jos omistan useita eri kryptovaluuttoja (esim XRP, ETH, MAID, XMR ja BTC:kin kiinnostavat), niin miten/ missä näitä kannattaa säilyttää? Ymmärtääkseni nämä vaihtopalvelut ei ole turvallinen tapa säilyttää niitä, joten niille kannttaa hankkia oma lompakko. Mutta näissä lompakoissakin se ongelma että eivät hyväksy kuin muutaman suurimman, tai sitten pitää tehdä tyyliin kolmen eri walletin tarjoajalle oma tili. Eikö löydy yhtä, johon käy kaikki?

Ja tosiaan bitcoineja en itseasissa koskaan ole omistanut /käyttänyt. XRP & ETH olen omistanut jo jonkin aikaa eri palveluista ostettuina ja säilytän niitä toistaikseksi omissa vaihtopaikoissaan/pörsseissään.

Tässä tosiaan nämä ongelmat mitkä nyt tuli mieleen, katsotaan jos myöhemmin tule vielä jotain.

Kiitos ja ja kumarrus jo etukäteen vastauksista!

Käytännössä altcoineja ostetaan useimmiten bitcoineilla. Bitcoineja on helppo ostaa perinteisellä rahalla. Varmaan isoimpia altcoineja pystyy ostamaan myös suoraan.

Tuskin löytyy, ja tuskin tulee löytymäänkään. Tuollaisen koodaamisessa olisi melko kova homma.

Itse meinaan optimoida esim louhintakaluston louhimaan esim LTC.
10 000 dollaria on aivan liikaa sijoittaa esim altcoin rigiin, voi vaan haaveilla.

Olis aika kova duuni vaikka kolmivuorotyönä tehdä tuommoinen summa takaisin pankille. Kokoajan tulee tehokkaampaa laitteistoa markkinoille (näytönohjaimia ja emolevyjä).

Poloniex on yksi hyvä paikka, sinne voi konffia milloin sivusto myy pois ja milloin ostaa tiettyä coinia.

Polossa palvelunestohyökkäys käynnissä.

Eiks ne ole suojannut esim Cloud Flare koko palvelun? =O Monessa poolissa on esim juuri cloud flare suojaus.

Please, Hannu. Nyt olisi korkea aika päivittää louhintahaaveet vuoden 2013 tilanteesta vuoteen 2016.

Yksi Radeon 280X louhii LTC:tä $0.02 arvosta päivässä ja Ethereumia $6.11. Eli unohda se LTC, mikä tuottaa käytännössä liki 100% tappiota sähkölaskun jälkeen.

Niin totta puhut, voisi esim optimoida louhimaan ETH. Kyllä itsekkin seuraan pörssejä aktiivisesti.
En kyllä meinaa sijoittaa NOIN 10 000 dollaria duunimasseja rautaan, se on liian iso summa.

Joo mutta jos lasket sen suhteen, että paljonko ethereum maksaa jossain pilvipalvelussa, niin kyllähän se tulee edullisemmaksi rakentaa itse! $6.11 on kyl jo win win (per 24h!).

Onhan uusissa grafiikka korteissa jo yli 5 petaflopsia laskentatehoa, kun vertaa vanhoihin kortteihin :slight_smile:

Strix:kin on hyvä kortti esim rigiä varten, vakaa korkeammallakin kellotaajuudella.

Binancea olen itse käyttänyt. Yli 100 altcoinia, salamannopea treidaus, toimiva käyttöliittymä ja mobiiliappi sekä 2FA. Maksutkin ovat kohtuulliset: 0.1% tradesta, puolittuu jos ostat BNB-kolikkoa ja käytät sitä maksaaksesi tradet. Maksuksi tulee siis varsin edullinen 0.05% per vaihto.

Rahaa sieltä ei voi ostaa, mutta pikaoston tai coinmotionin kautta voi helposti pistää pörssiin. Siirto coinmotionista itselläni kesti noin 12h keskellä viikkoa, viikonloppuisin siirto on varmasti nopeampaa kun liikennettä on vähemmän. Kannattaa pitää mielessä uusien asiakkaiden manuaalisesti hyväksytyt siirrot, omalla pari kuukautta vanhalla tunnuksella riitti sähköpostivarmistus.

Oma ref-linkki: www.binance.com/?ref=206906933

Täältä ääni kans Binancen puolesta mutta rekisteröityminen on suljettu juuri nyt.
Vastaava on kun binance on kucoin jonne rekisteröityminen on toistaiseksi auki.

LTC:n louhiminen on vielä kannattavaa ASIC:lla mutta ei enää “PC-miner” setupilla

Profitability Analysis
Expected Rewards Costs Net Profit
24 hours 0.07323582 LTC 12.60 EUR 1.92 EUR 10.68 EUR
7 days 0.51265077 LTC 88.18 EUR 13.44 EUR 74.74 EUR
30 days 2.19707472 LTC 377.90 EUR 57.60 EUR 320.30 EUR

Jos joku on missannut niin ladatkaa Electroneumin virallinen mobiilisovellus Playkaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=com.electroneum.mobile. Antavat ilmasia kolikoita virtuaalimainauksella, oon beta-testaaja ja hyvin toimii. Käyttäkää referral koodia 2BC684, voi voittaa kolikoita.