Shorttaajat

[https://twitter.com/tylerwinklevoss/status/993562310567452673]

Mitä mielipiteitä tähän? Vaikuttaako Buffettin ja Gatesin puheet ja teot kurssiin?

Ei vaikuta. Molempien herrojen kanta kryptoihin on ollut tiedossa jo kauan.

Bitcoinien shorttaaminen on kyllä mahdollista, mutta se on vaan liian vaikeaa Gatesille joka on tietokoneiden kanssa tunnetusti melkoinen tumpelo.

Oikeasti tosin Gatesin varmaan tarvisi vaan sanoa yksityispankkiirilleen että haluan shortata coinia, ja se järjestyisi kyllä helposti juurikin noiden CBOE/CME futuurien avulla.

2 tykkäystä

Ukko yrittää FUD:illa saada hintaa alaspäin voidakseen ostaa BTC:tä halvalla.

Shorttaajista FED:in tutkijat kirjoittaneet mielenkiintoisan tuoreen paperin. Tuolta ydinpointit:

https://www.coindesk.com/federal-reserve-scholars-blame-bitcoins-price-slump-to-the-futures/

Toisin sanoen bitcoinin kurssin tähänastinen lakipiste ajoittui täsmälleen siihen hetkeen kun futuurikauppa alkoi. Mitenkäs tässä nyt niin kävi? Futuureita hehkutettiin ennalta lähestulkoon taivaan lahjana ja niiden sanottiin tuovan uutta rahaa bitcoin-talouteen ja tasaavan kurssia. No, sarkastisesti voi sanoa ettei kurssi ainakaan 20.000 dollarin tasolle jäänyt junnaamaan…mutta entä tulevaisuudessa? Millaista roolia futuurit näyttelevät? Paha sanoa mutta voi vain toivoa ettei käy kuten kultafutuurien kanssa. Muutama päivä sitten luin että kultafutuurien volyymi olisi satakertainen siihen verrattuna millä voluumeilla itse fyysisen kullan kauppaa käydään. Jos bitcoinin kanssa käy samoin niin se kyllä olisi melkoinen katastrofi. On jo pitkään hehkutettu että iso raha tulee bitcoinin pariin mutta jos se tyytyy pelailemaan vain futuureilla niin silloin itse bitcoin-talous ei kauheasti kasva. Futuurikauppahan käydään käteiskauppana (eli fiat-rahaa siirtelemällä), itse bitcoineja ei futuurikaupassa liikutella eikä osteta eikä myydä.

Valaathan nimen omaan ostavat ensin futuureja itselleen ja sen jälkeen joko myyvävt tai ostavat valtavasti liikutellakseen kurssia haluamaansa suuntaan.