Seuraako jyrkkää nousua sakkaus ja syöksykierre?

Lyhyen ajan ennuste:

Piikki on hyvin lähellä. Itse olen laskeskellut että noin 5-7 päivää menee vielä exponentiaalista kiihtyvää nousua ja sitten notkahtaa jyrkästi. Kaksi viimeistä päivää mennään todella haipakkaa ylös. Tällä kertaa käydään korkeammalla kuin huhtikuun piikissä. Nyt on viimeiset päivät käsillä ostaa paljon coineja. Jos tulee romahdus, niin jätetään holdiin odottamaan uutta piikkiä, joka tulee varmasti.

Pitkänajan ennuste:

Nämä pikkukuplat toistuvat kiihtyvästi. Joka kerralla käydään korkeammalla kuin edellisellä kerralla ja ei niin matalalla kuin viimeksi. Toistosta syntyy arvonnousu, joka lopulta romahduttaa koko coinin arvon. Jälkeenpäin voidaan nähdä kuplan ääriviivat…

Tuo archangelusin analyysi on varsin hyvä tosiaan. Aika lähellä sitä mitä itsekin voisin kuvitella tapahtuvaksi.

tällä kertaa olen varautunut ja siirtänyt coinit markettiin laskun varalta :smiley: edellisen romahduksen aikoihin en kerennyt niitä siirtää kun putosi niin kovaa vauhtia.

hmm pitäisiköhän vaihtaa viimeisetkin mainerit euroiksi ja odotella seuraavaa ostopaikkaa. lainaankin lankaa kysymällä että onko kellään kiinnostusta 6 ja 7 sarjan näyttiksille?

Laitoitko siis bittirahan myy osioon ja minimi hinnaksi jonkun määrätyn rajan ? :open_mouth:

en ;D
btc-e:ssä ne ovat

Puhkesiko kupla viime yönä?

Tänään aamulla lähti. Kattelin aamukahvilla kun notkahti ja sitten tiputtiin. Laimeeksihan tuo dippi lopulta jäi ja mistään suuremmasta kuplan puhkeamisesta on vieläkin turha puhua. En itse myynyt lanttiakaan pois. Uskon että se kannatti.

Kun kupla oikeasti puhkeaa kunnolla luuletteko ihmisten muttavan Bitcoinit dollareiksi/euroiksi vai muuhun virtuaali valuuttaan? Tämähän voisi periaatteessa mahdollistaa hieman “useamma aallolla ratsastamisen”.

oon btc-e:ssä huomannut että kun bitcoin laskee niin ltc/usd nousee.
ennen ei näin ole ollut kun ollaan kun on aina pidetty sitä ltc/btc ratea tasaisena, jolloin ltc/usd on laskenut samaa vauhtia kun btc.

johtuukohan tämä siitä että niitä mainataan eri vehkeillä? ihankuin btc ja ltc “yhteisöt” olisi jakaantunut. kuulostaa kyllä kaukaa haetulta

Siinä se minikulpa oli ;D

hmmm, miten isolla massilla pitäs shortata että sais ton arvon putoomaa noin ton 4–5e kerralla ? onko mahollista saada ees jotai suuntaa antavaa määrää ? jos vaikka isot pamput lyöny omaisuutensa tähän kii ja ryöstää uusien käyttäjien fyrkat ;D

Bitstampin order bookista tuon näkee https://www.bitstamp.net/market/order_book/

Kirjotushetkellä 1400 coinia myymällä hinta putoaa kuusi dollaria.

http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD

Tuolla voi tutkia eri vaihtopörssien markkinoita ja order bookkeja graafisessa muodossa.
Kun liikuttelet kohdistinta siinä order book-graafin päällä niin popup-boxista on luettavissa paljonko BTC/USD:a olisi ostettava tai myytävä, jotta tuohon pisteeseen päästäisiin.

Mielestäni tässä tapahtui taas kerran klassinen kurssin pumppaus ja dumppaus. Joku taho, jolla on heittää miljoonia tähän peliin osteli kaiken aikaa tuollaisa 600-800 coinin eriä mtGoxissa ja varmaan muissakin pörsseissä n. 10-11 tunnin välein saaden kurssin nousemaan $150:sta $230:een, jossa sitten ilmeisesti laittoi koko kasan kerralla myyntiin. Tällöin ne coinistit, jotka olivat iloisen nousun humalluttamina laittaneet ostonsa lähelle huippua, ostivat coinit “lievään” ylihintaan ja herra Isolompakko naureskelee nyt koko matkan pankkiin lompsa jonkun 40% pulleampana fiateista.

Nyt kurssi näyttää tasaista, sanoisin että tolla trading rangella on nyt roboja asioimassa, myyvät jonkun pikkuerän hintaan $182, ja kun kauppa on syntynyt niin seuraava vastaava erä myyntiin. Näin päästään coineista eroon ilman että kurssi romahtaa. Mutta mitä tapahtuu kun robojen työ $182:ssa tulee valmiiksi?

Olen edelleen sitä mieltä, että kunnolla tästä correction modesta päästään eroon kapitulaatiolla, jolle oivallisin alue olisi 150-160, mieluiten suurehkolla volyymillä. Sen jälkeen seuraava hengähdystauko voi olla 300, 400 tai 500.

Noni, suljin suurimman osan BTC-positiostani hintaan $183, taalasaldo näyttää kerrankin ihan muhkealta. Senverran tuli tehtyä voittoa tässä viime kuukausina että wanha läppärini pääsee eläkkeelle ja vaihtuu lähipäivinä uudempaan, mahtuu HD-tason näytölle latomaan useamman chartin tai pokeripöydän paremmin näkyville. Loppurahoilla pääsisi vaikka lomalle.

Ihan viihteellinen harrastus tämä BTC-spekulointi, ei vaan pidä ottaa mitään liian vakavasti, etenkään voittoja. :wink: Muutaman BTC:n siirsin btc-e:hen, siellä on komissiot lähtökohtaisesti pienemmät 0.2%. Mun kuukausivolyymeilla on turha haaveilla samasta Bitstampissa.

Ja taas pumppumiehet hommissa otsasuonet pullistellen. Odottelen toiveikkaana kunnon dumppia jotta pääsen ostelemaan alhaalta. Tällä kertaa nousee varmaan entistä korkeammalle kun en ole painolastina mukana…

Mä löin äsken kaikki kiinni. No, ainakin jompikumpi on oikeassa :slight_smile:

Mulla on sellainen tuntuma, että kohta mennään ja lujaa. Ylöspäin siis.

Voin olla väärässäkin, aika näyttää. :slight_smile:

[quote=“Technomage, post:39, topic:1200”]Mulla on sellainen tuntuma, että kohta mennään ja lujaa. Ylöspäin siis.

Voin olla väärässäkin, aika näyttää. :)[/quote]palkkapäiväni on perjantai, joten sitä ennen ounastelen suurta nousua. Jos ja kun pääsen ostelemaan ylihintaisia coineja niin viimeistään ensi viikon puolivälissä ollaan taas tulossa alaspäin.