Selkein ja turvallisin altcoin-sijoitustapa

Onko täällä palstalaisilla kokemuksia ja suosituksia alt coineihin sijoittamisesta? Eli minkä palvelun kautta alkupääoman siirto, onko erilliset walletit vai jokin keskitetty palvelu. Ensisijaisena kriteerinä turvallisuus, cryptojen monipuolisuus ja transaktioiden helppous ja varmuus.

Itselläni tällä hetkellä Coinbasessa sijoitukset eri cryptoissa, ja pienen määrän voisi irroittaa alt coineihin. Suosituksia?

Bittrex, Poloniex ja Binance ainakin suhteellisen luotettavia. Kaikissa helppoa treidaa ja tilille saa 2-osaisen kirjautumisen.

Cryptopia on ok paikka mutta ei kovin selkeä

Polo on menettänyt mainettaan ja heillä ei ole toimivaa asiakaspalvelua. Bittrex on hyvä mutta heillä asiakaspalvelu myös onnettomalla tasolla. Miksi säilytät coinbasessa etkä itse vai onko vain väliaikaista?
Itselläni tapana aina vaihtoja tehdessä selvittää että polku on toimiva jotta tappioita ei synny, eli kun olet siirtänyt pikku summan btc pörssiin niin teet vaihdon alttiin jonka jälkeen viellä kotiutat altit omaan lompakkoon ja kun todettu sen toimivan tee siten isommalla summalla.

Itse ostan Coinmotionissa Bitcoinit ja siirrän niitä sitten Kucoiniin mikä in melko uusi kasvava alttipörssi.
Selkeä ja toimiva, 2Fa käytössä, bonuksena heidän oma Kucoin mitä omistamalla saa merkittäviä etuja suosittelen.
https://www.kucoin.com/#/?r=1hrw5 Tuolla Refe linkillä pääsee näppärästi kirjaupumaan.

Pieni varoitus Kucoinista lähinnä rekisteröitymisessä saattaa tapahtua kummia.
Itse hukkasin 600 $ sivuston antaman väärän oman BTC osoitteen vuoksi.
Ei siinä muuta mutta nyt olisi 600 $ muuttunut 18K$ muutamassa viikossa kurssinousuista johtuen- että näin.

Mitä turvallisia eri lompakko vaihtoehtoja on altcoinien säilyttämiseen? Mielellään sellainen joka tukee useampia eri altcoinia.

Binancea olen itse käyttänyt. Yli 100 altcoinia, salamannopea treidaus, toimiva käyttöliittymä ja mobiiliappi sekä 2FA. Maksutkin ovat kohtuulliset: 0.1% tradesta, puolittuu jos ostat BNB-kolikkoa ja käytät sitä maksaaksesi tradet. Maksuksi tulee siis varsin edullinen 0.05% per vaihto.

Rahaa sieltä ei voi ostaa, mutta pikaoston tai coinmotionin kautta voi helposti pistää pörssiin. Siirto coinmotionista itselläni kesti noin 12h keskellä viikkoa, viikonloppuisin siirto on varmasti nopeampaa kun liikennettä on vähemmän. Kannattaa pitää mielessä uusien asiakkaiden manuaalisesti hyväksytyt siirrot, omalla pari kuukautta vanhalla tunnuksella riitti sähköpostivarmistus.

Oma ref-linkki: www.binance.com/?ref=20690693

Kuinka paperilompakko soveltuu altcoineihin? ilmeisesti ensin pitäisi ladata coinille sopiva onlinelompakko ja siirtää sieltä paperille? Vai onko paperilompsaa mihin voin siirtää suoraan binancesta?

Osoite kuin osoite, ei sillä ole väliä mistä sen lähettää. Todella pienille altcoineille voi vain olla hieman vaikeaa löytää luotettavaa paper wallet generaattoria. Kyllä isoissa pörsseissä on melko turvallista säilyttää. Tietenkin johonkin summaan on hyvä asettaa raja, mitä enempää ei yksittäisissä pörsseissä säilytä.

Pörssejä ei kyllä ehkä suuremmilla summilla voi pitää erityisen turvallisina, vaikka nykyään tosin kahdensuuntainen tunnistus ainakin isoimmissa käytössä. Ainakin tämä on käytössä Bittrexillä ja Poloniexillä.

Joo ei koko pottia kannata ainakaan samassa pörssissä pitää. Joihinkin shitcoineihin on vaan tosi haastavaa ja aikaa vievää hankkia omat lompakkonsa, vavrsinkin jos ne on pelkässä sijoitusmielessä hankittu… Tällöin pörssisäilyttäminen on luontainen vaihtoehto. Jokainen määrittäköön riskirajansa itse. Toisille tämä on nelilukuinen summa, toisille suurempi tai pienempi.

Käytän näitä pörssejä
Binance
Bit-Z
Cryptopia

Vältä coinien pitämistä noiden tilillä. Koskaan ei voi olla 100% varma niiden tietoturvasta.

Minusta nuo pörssit eivät oikein turvallisia pitää bitcoineja.

Eivät toki 100% varmoja, mutta kyllä noissa isoimmissa alkaa olla käytössä ihan ok-varmenteet.