Seuraava Ravintolapäivä on 17.11.2012. Onkos kenellekkään tullut mieleen soveltaa bitcoinia tämänkaltaiseen tapahtumaan? Pop-up ravintola pystyyn ja hinnat bitcoinneissa
http://www.restaurantday.org/fi/
On tullut mieleen, varmaan saattaa tulla osallistuttuakin tällä kerralla.
Hinnoittelu bitcoineissa kyllä onnistuu yhden päivän ajaksi aika helposti… Voi vielä tulostaa maksu QR-koodit vaikka paperille, sitten seuraa maksuja vaikka blockchain.info:sta.
Loistava idea, ja mulla olisi siihen sopiva tilakin (Silverclub Bitcoin Center Helsinki, joka toimi lisensoimattomana kesäravintolana 10 viikkoa vuonna 2011). Olen itse vaan todennäköisesti Thaimaassa tms. juuri tuohon aikaan. Kiinnostukset otetaan vastaan.
Ravintolapäivän yhteydessä meuhkotaan aina siitä että joku voi tarjota ruuan yhteydessä olutta ilman anniskeluoikeutta (huh!)
Mitenhän tämä bitcoinien kanssa? Bitcoinhan ei ole virallinen valuutta/raha joten tapahtuuko silloin oluen myyntiä, jos olutta vaihtaa bitcoineihin?
[quote=“Monster, post:4, topic:372”]Ravintolapäivän yhteydessä meuhkotaan aina siitä että joku voi tarjota ruuan yhteydessä olutta ilman anniskeluoikeutta (huh!)
Mitenhän tämä bitcoinien kanssa? Bitcoinhan ei ole virallinen valuutta/raha joten tapahtuuko silloin oluen myyntiä, jos olutta vaihtaa bitcoineihin?[/quote]
+1
[quote=“Monster, post:4, topic:372”]Ravintolapäivän yhteydessä meuhkotaan aina siitä että joku voi tarjota ruuan yhteydessä olutta ilman anniskeluoikeutta (huh!)
Mitenhän tämä bitcoinien kanssa? Bitcoinhan ei ole virallinen valuutta/raha joten tapahtuuko silloin oluen myyntiä, jos olutta vaihtaa bitcoineihin?[/quote]
Kyllä tapahtuu, poliisi voisi esimerkiksi vetää nopeat yhtäläisyysviivat vaikkapa tuohoin facebookissa pyörineeseen lainaa viinapullo x eurolla palveluun, jossa pullo kiikutettiin kotiovelle jossa maksoit pantin ja seuraavana päivänä voit palauttaa avaamattoman pullon ja saada rahat takaisin.
Ravintolapäivä taas ensi lauantaina, onko kukaan kuullut että vieläkään mikään popup-ravintola hyväksyisi bitcoineja maksuksi? Heikolta taitaa näyttää. Mobilepayta hyväksyy yllättävän moni.