Raspnode uusimmasta raspberry 2

Hello, minä taas täällä.

Nyt kaipaisin neuvoja raspnoden asennukseen ja konfigurointiin. Siis tämä raspberry on broadcomin valmistama, jokseenkin erilainen kun aikaisemmat versiot.

Siis tarvisin ihan kuvia kytkennästä, että mihin tulee mikäkin komponetti ja miten ajetaan esim linux. Itse valitsin 500 GB ulkoisen kovalevyn, johon ajaa lohkoketjut, jos niiden kokoa joudutaan muuttamaan jossain vaiheessa tulevaisuudessa.
Ajattelin lähinnä ajaa bitcoin coren ja bitcoin XT, ubuntu linuxiin.

Mitä ihmeen komponentteja siihen tarvitaan? MicroSD-levy kiinni, monitori kiinni HDMI-liittimeen, näppis USB-liittimeen ja asennus, kuten myös se ulkoinen kiintolevy.

Siihen saa tosiaan jonkun Ubuntu Desktop -imagen.

Sillä että siinä on Broadcomin komponentteja ei ole mitään merkitystä. Kyllä sen on valmistuttanut ihan raspberrypi.com (RASPBERRY PI FOUNDATION) ja on yhteensopiva ykkösen kanssa, vain tehokkaampi.

Mulla ei ole kokemusta siitä Ubuntusta tossa, olen laittanut vain sen oletuksen eli Raspbianin.

Enkä tiedä mistä saa siihen bitcoin-softat, saako valmiina vai onko itse käännettävä ja kaulittava…

Yhden kerran sain jo toimimaan, en muista mitkä kirjastot asensin. Töissä eivät osanneet auttaa mua :frowning: SSH tunnuksia en oikein mielelläni anna tuntemattomille. Meidän foorumilla pyörineelle Samille koitin saada luurin päähän, mutta ei vastaa. (Kiireet töissä?)