Olisko 3/2015 annissa mukana olleista, kukaan halukas myymään osakkeita?
Tarjouksia vastaanotetaan meiliin [email protected]
Mika
ps. ei kannata tarjota samalla hintaa, kuin nyt oleva anti.
Olisko 3/2015 annissa mukana olleista, kukaan halukas myymään osakkeita?
Tarjouksia vastaanotetaan meiliin [email protected]
Mika
ps. ei kannata tarjota samalla hintaa, kuin nyt oleva anti.
Kokeile myös https://privanet.fi/investing/kyl ja tuolta kasvulista josta löytyy Prasos. Nyt saisi 70e osakkeita 40kpl viime katsoman mukaan. Veikkaan, että ei mene pitkään kun se hinta nousee taas. Kun joku ostaa tuon 70e nipun pois.
Melkoinen vilske käynyt tuolla ja hinta vaan noussut, kun nyt oleva anti tullut julki vähän kerrallaan. Itse ostin tuota kautta, kun osakkeita sai 10-20e hintaan per kappale joskus alkuvuonna. Privanet ottaa välityskuluja 30e per kauppa ainakin. Tai minulta otti ainakin. En muista muita oliko muita kuluja. Paitsi varallisuusvero jos se menee yli 10e kun lasketaan kokonaishinnasta 1,6% verottajalle. Sekin voinut muuttua eli kannattaa tarkastaa.
Se hyvä muistaa että annista ostetut osakkeet kasvattavat firman pääomaa ja investointikykyä, ja nostavat itsessään firman valuaatiota. Osakkailta ostetut eivät sitä tee, vaikkakin hieman halvempaa hintaa voi saada. Tietysti myös likviditeetti siellä heikompi eli isompia osakemääriä voi merkitä annista.
Ja jos joku ihmettelee mistä antiin voi osallistua, tässä linkki: https://www.invesdor.com/fi/pitches/875
Toistaiseksi anti on piilotetussa vaiheessa, eli pääsee vain linkin kautta. Julkinen vaihe alkaa ensi viikolla, ja sitten sitä markkinoidaan voimakkaammin.
Miksi ette järjestää omaa ICOa Prasokselle?
Kysyä täytyy, ku ei ymmärrä.
Olen perehtynyt tuohon investor sivstoon. Se on mennyt perille, ettei pidä sijoittaa enenmän, kun on valmis häviämään. Mutta loppu on jäänyt vähän heikommalle, kun ei ole perustietoa ko asiasta. Eli siis nyt on kyseessä joukkorahoitus, vaikka joistain listaamattomista osakkeista puhutaankin. Kuinka pitkä aika toi laina aika on? Ja mikä siinä on korkoprosentti? eli mitä minä saatan hyötyä siittä että ostan noita listaamattomia osakkeita?
Tyhmä kysymys varmaan, mutta minne invesdorin kautta hankitut osakkeet päätyy?
Olin aikanaan ensimmäisellä kierroksella mukana, ja ostin silloin tuon 18kpl. Nimeni on siis osakasluettelossa, mutta on jäänyt vähän auki, voinko esim. Rekisteröidä osakkeita pankkiin jotenkin tjsp.
Olen siis lähdössä mukaan antiin uudestaan.
Kiitos.
[quote=“sosarP, post:7, topic:4809, full:true”]
Tyhmä kysymys varmaan, mutta minne invesdorin kautta hankitut osakkeet päätyy?
Olin aikanaan ensimmäisellä kierroksella mukana, ja ostin silloin tuon 18kpl. Nimeni on siis osakasluettelossa, mutta on jäänyt vähän auki, voinko esim. Rekisteröidä osakkeita pankkiin jotenkin tjsp.
Olen siis lähdössä mukaan antiin uudestaan.
Kiitos.[/quote]
Meidän osakkeet ei tällä hetkellä ole muualla kuin siellä osakasluettelossa. Jatkossa tuo luettelo siirtyy Invesdorin omaan Owners Portal -palveluun, ja siellä omistusta voi sitten käydä tarkastelemassa. Tuo tapahtuu tämän annin jälkeen.
Jees, nopea vastaus, kiitos. Eli jos jotain tulevaisuudessa haluaa myydä niin ne hoidetaan ihan manuaalisesti teidän kautta?
[quote=“sosarP, post:9, topic:4809, full:true”]
Jees, nopea vastaus, kiitos. Eli jos jotain tulevaisuudessa haluaa myydä niin ne hoidetaan ihan manuaalisesti teidän kautta?[/quote]
Prasos ei tarjoa mitään palveluja tai apua osakkeiden myyntiin liittyen. Niitä voi myydä suoraan kenelle tahansa tai sitten voi käyttää Privanet-palvelua, joka on markkinapaikka listaamattomille osakkeille. Prasos on Privanetissä listattuna.
Jos myy suoraan ominpäin, pitää vaan kauppakirja lähettää maililla, niin muutos tehdään osakasluetteloon. Jos myy Privanetin kautta, ei tarvitse meille ilmoittaa mitään, koska Privanet hoitaa sen puolen.
Miten on jos ostaa privanetistä 1 osakkeen saako osakas alennuksen silloinkin ja jos saa niin miten? Vai onko tämä tarjous vain Invesdorin osake annin kautta tarjotuille osakkeille? Haluisihan sitä sijoittaa sitäkin kautta mutta minim on aika iso verrrattuna viime Invesdorin kautta olevaan antiin.
Kyllä se onnistuu Privanetistäkin ostaessa. Mainitsen tosin että saatetaan tulevaisuudessa tehdä muutoksia noihin osakasalennuksiin, koska tuon tavallaan lasken alennuksen hyväksikäytöksi. Eli todnäk tulee jonkinlainen porrastus niihin alennuksiin tulevaisuudessa.
Kiitos vastauksesta. pikku hiljaa ajettelin nostaa omistusta. osake kaks / kk.
Olen nimen omaan kiinnostunut Prasoksesta että en nyt yritä hyödyn vuoksi ainoastaan.
muutenkaa kun en hirveästi ostele tai myy. Holder mostly.
Onko mahd maksaa Invesdorin osake annissa täysin BTCllä? silloin voisin harkitakin tuota enemmän.
Ei oo mahdollista, valitettavasti. Invesdor ei tue sitä ja päätettiin että otetaan kaikki sijoitukset nyt sitä kautta. Noissa tulee säätöä tilintarkastajien kanssa kun pitää tehdä nk. apporttiselvitys. Mutta me tarjotaan kyllä ilmainen btc-treidaus jos tarkoitus on sijoittaa ne rahat meidän osakkeisiin. Sitä varten voi laittaa mulle vaikka privaviestiä.
Mutta firma kyllä tukee BTC-taloutta eli me maksetaan kaikki osingot bitcoineissa. Lisäksi kuka tahansa työntekijä voi ottaa osan palkastaan tai koko palkan bitcoineissa.