Pilvilouhinta sivustot

Moi,
oon tässä seuraillu tätä toimintaa jonkunverran ja myös omilla laitteilla sitä koittanu vähän harrastaa mielenkiinnosta.

Päädyin sitten lueskelemaan näitä pilvijuttuja esim. genesis-mining.com josta lyötyy sitten aika paljon kaikkea kommenttia ja arvostelua myös netistä.

Mutta noinkohan se asia on että mainostetaan kertamaksulla esim. 160$ saavansa laitetta louhimaan noin 0.02Btc/kuukaudessa ? Tällöinhän tuo 160$ kertamaksu olisi maksettu ekassa kuukaudessa ja loppu 11kk pelkkää voittoa jos kaikki pysyisi “ennallaan” ? Jos asia olisi näin yksinkertaista, kaikkihan varmaan ottaisivat 40 000€ lainan pankista, ostais pilvipalveluja ja istuis kotona, eikö?

Scämmi sivustojahan noista löytyy vaikka ja kuinka. Onko täällä sellasia jotka on noihin sijoitanut ja onko kannattanut?

Sitten esim. bitcoin.com.
En ymmärrä. Voit ostaa hintaan esim. 149,90€ 10TH/s kuudeksi kuukaudeksi. Arviolta “daily returns” on 0.55€/päivä. Sehän tekee 6kk aikana noin 99€.
Hä?

Genesis Mining ei varmasti lupaa kyllä mitään tuottoa. Sitä itse joskus käytin, mutta kyllä se melkein tuollaisessa palvelussa kuin palvelussa on, että jos saman summan sijoittaa (ajallisesti hajauttaen) itse suoraan Bitcoiniin, niin enemmän siitä käteen jää.

Jos kuitenkin päädyt tuohon ratkaisuun, niin voin antaa sulle referalin tuonne Genesis Miningiin. Aikoinaan ETH:en ja BTC:en sieltä ostin louhintatehoa. Kyllä tosiaan voitolle jäin, mutta fiksumpaa olisi ollut sijoittaa suoraan.

Mulla tuli kirjotusvirhe tuossa ekassa postissa, kyse oli siis genes-mining.com sivusta :smiley:

IQ mining vaikutti myös ihan ok paikalle arvostelujen perusteella, mutta eihän sillä kukaan rikastu jossei sijota siihen alkuun 20 000$ rahaa, ja toivo että suhdanteet pysyy edes jotenkin kurissa niin voisi teoriassa saada sen tonnin kuussa rahaa jonkunaikaa. Aika isolla riskillä kylläkin siinä vaiheessa.

On tullu paljon myös luettua noita jos itse alkaa sitä operaatiota tekemään. Parilla tonnilla saisi ilmeisesti jo laitetta millä pääsisi hyvin alkuun. Minkälaista valuuttaa tommosilla valmiilla järjestelmillä mahtais alottelijan olla mahdollista saada esim. kuukausitasolla ?

Kiinasta saa paljon halvemmalla ihan fyysistä louhintatehoja. Itse ainakin ostan sieltä, kun olen köyhä. 40 000 eurolla saa jo fyysisen kontin, jonka voi sijoittaa haluamaansa paikkaan maapallolla.

Satavarma huijaus. Ei kukaan aito toimia lupaa, että alle kuukaudessa saat omasi takaisin. Miksi he myisivät bitcoineja tuottavaa palvelua bitcoineilla alihintaan, eivätkä pitäisi voittoa itse? Lisäksi pelkästään tuo, että esitellään jotain dokumentteja, joilla muka todennetaan että on “UK-based company”, kertoo että toiminnan legitimiteettiä pitää todistella.

Siis kyllä fyysiseen rautaan sijoittaminen kannattaa, kuten äsken mainitsin. Ainakin hyvä BTC laskuri niillä on sitä tullut useasti käytettyä.

Esim joku tollanen olis hinnaltaan jo ihan ok, mutta miten hyvin noi tuottavuustaulukot noissa pitää paikkansa?

Mites noi tommoset valmiit raudat jotka sitten kytketään johonkin valmistajan suosittelemiin pooleihin tmv, tartteeko niistä tietää sen enempää sitten itse siinä vaiheessa vai hoitaako se kuinka automaattisesti hommansa?

Kannattaa ny ottaa laskelmissa huomioon et vaikeustaso nousee jatkuvasti. Tuosta ko. Laitteesta ei enempiä tietoa mutta nettisivun mukaan tulossa ulos vasta tammikuussa 2020… Jos tuotto on nyt 40$ niin ei se varmasti sitä ole enää 3kk päästä.
Jos 14k$ polttelee taskussa niin anna mennä.
Sinänsä asic ei erikoisempia taitoja vaadi. Meteliä se pitää ja johonkin lämmönkin on haihduttava.

Suosittelen aloittamaan paljon pienemmästä mainaustouhut. Kokeile miltä tuntuu ensin.

Näin on diffi nousee kokoajan. Itselläkin haaveena omakotitalo, leasing autot ja kesämökit. Tiedän miten se toteutetaan, se vaan on rahasta ja alkuinvestoinnista kysymys.

Pilvilouhinnan kannatavuudesta löytyy hyvä artikkeli täältä:
https://iteco.fi/cryptocurrency-mining-in-cloud-services/

Lyhyesti: Tuottavuustaulukot eivät pidä paikkaansa.