Pikku vinkki BTC-E:lla treidailuun

Jos käytte kauppaa kyseisessä saitissa niin kannattaa installoida koneelleen MetaTrader 4 (https://btc-e.com/news/183 ) ja avata demotili.
Välittöminä etuina paremmat graafit vapaavalintaisilla ominaisuuksilla, reaaliaikaiset kurssit useimmille valuuttapareille, omat käppyrät ask:lle, teknisiä indikaattoreita ja MQL-ohjelmointiympäristö robojen tai omien indikaattorien virittelyyn. Itse käytän tätä kurssien tarkkailuun, en kaupankäyntiin johdannaisilla (turhan isot komissiot ja demotili hilpeästi pari tonnia jo miinuksella). Treidailut voi hoitaa sitten karvalakkipuolella web-käyttöliittymästä, jolloin puuha redusoituu coinien ostoon ja myyntiin 0.2% komissiolla. Komission suuruuteen kannattaa kiinnittää huomiota, mitä tiheämmin teet toimeksiantoja, sen suuremman siivun ne syövät loppuriviltä.

Indikaattorien nimillä hakemalla löytyy myös juutuubista roppakaupalla daytrading-videoita, jotka saattavat olla loppurivin kannalta hyödyllisiä. Metatraderilla on lisäksi omia yhteisöfoorumeita, jonne voi liittyä mikäli kokee sellaiset hyödyllisiksi. Ainakin itse koen aloittelevana daytraderina vertaistuen ihan hyväksi jutuksi. Kirjoja kannattaa myös lukea jos englanninkieli sujuu, esim. Elder Alexanderin trading-kirjoista olen oppinut paljon.

Metatrader ei myöskään näytä jumittavan äärivolatiilisissa markkinatilanteissa toisin kuin nämä suosituimmat web-kurssikäyrät.

Itseluottamus on tällä hetkellä vahva sen suhteen että tällä markkinalla ja näillä välineillä kykenen voitolliseen daytreidaukseen. Näillä mennään.