Partnereita/perustajia louhintatoimintaan

Olen aloittamassa hiukan vakavampaa louhintatoimintaa (bitcoin asic), ja haen partnereita siihen.

Tarkoitus on alussa kokeilla pienemmällä operaatiolla ja sitten hakea toimitilaa kehitettäväksi isompaa operaatiota varten. Taustalla ajatuksena louhinnan hajauttamiseen kontribuoiminen ja se, että Suomessa on sähkö kansainvälisesti ottaen kohtuu edullista ja täällä on viileätä (hukkalämmön hyötykäyttö/viilennys helpompaa).

Nyt suunnittelen ratkaisua, jossa testataan 600m2 korkean hallin lämmittämistä. Käyttötilan lämmittämiseen liittyy haasteita (äänen vaimennus, paloturvallisuus ym.), mutta toisaalta se tekee sähköstä edullisempaa, koska lämpö tulee höytykäyttöön ja toimitilasta tulee ilmaista. Samalla rakentaisin toimintatapaa isompaa operaatiota varten, joskin siinäkin olisi hyvä, mikäli hukkalämön saisi hyötykäyttöön.

Osaamismielessä olisi tarvetta seuraaville (osan voi varmasti ostaa, mutta partnereina olisi hyvä olla osaamista myös):

  • henkilölle, jolla on aikaa osallistua startupin pyörittämiseen (mulla on jonkun verran aikaa, mutta enempään olisi tarve)
  • bitmainin, halongminingin, avalonin mainereiden omistajia (mulla nyt 5x dragonmint t1)
  • rakentamisen / ilmastoinnin tuntemusta
  • sähkö ja automaatio
  • sensorointia ja valvonta-automatiikkaa olisi myös hyvä kehittää
  • hallinto/verot yms hoituu mun toimesta helposti
  • erilaisia advisoreita uskon löytäväni helposti, tässä vaiheessa kyselen enemmän perustajia/tekijöitä

Edellä oli mun ajatuksia ja yksi koeasiakas siis löytyy, mutta konseptia olisi tarkoitus kehittää yhdessä. Alkuvaiheen rahoitus löytyy ja uskoakseni kanavia isompaankin operaatioon, mutta perustajat saavat toki osallistua halutessaan rahoitukseen. Perustajien omistusosuudet jaetaan panosten (työ + raha) mukaan.

Yhteydenotot louhintamo ät gmail com. Tässä vaiheessa viestini on vielä anynyymi, mutta vastaan mielelläni omalla nimellä.

1 tykkäys

Hiukan päivitystä (ja kiitos kaikille kontaktoijille edellisen viestin perusteella!):

Suunnittelemme ja rakennamme lämmitysratkaisua, jossa lämpö tuotetaan louhinnalla. Prototyyppien rakentelua varten on toimitila/mahdollinen koeasiakas ja muu juridinen struktuuri. Mukana on kuusi henkilöä eri osaamisilla (yksi päätoiminen, kolme osa-aikaista ja kaksi advisor-roolissa).

Hakisimme vielä yhtä henkilöä mukaan. Toivomme:

  • kiinnostusta rakentaa uudenlaista louhimis-lämmityselementtiä, ja rakenteluun sopivaa osaamista.
  • LVI-puolen osaaminen olisi iso etu - sitä meiltä puuttuu. Tämä liittyy mm. lämmön siirtämiseen eteenpäin louhintaelementistä.
  • mahdollisuutta käyttää vähintään puolipäiväisesti aikaa ~heinä-elokuusta eteenpäin ainakin vuoden loppuun. LVI puolen osaajalle myös advisor-rooli olisi tarjolla (puoli päivää kuukaudessa tms.)

Tarjoamme:

  • kiinnostavan startup-projektin kryptoalueella, uuden näkökulman louhintaan, maailman muuttamismahdollisuuden,
  • tiimin, jolla on laajaa osaamista tekniikan ohella myös bisneksestä ja alueen lakiasioista ja
  • mahdollisuuden osakkuuteen ja/tai palkkatyöhön.

Yhteydenotot louhintamo ät gmail com. Pidän viestit foorumilla anonyymeinä, mutta vastaan yhteydenottoihin omalla nimelläni.

Kryptokeskus vois olla kiinnostunu, meillä ois ainaki yks tai kaks hyvää idistä, louhinnan suhteen, mistä voitais jauhaa… [email protected] 0465223616

Vielä tarkennuksena, että toimitila prototyyppien rakentelua varten on pääkaupunkiseudulla.

ai? sehän oiski hyvä sit jos saatas yhteistyötä käyntiin, muutenki paljon ois jo asiaa tulla käymään siäpäin.

jos pistän s-postia ku sinnepäin suuntaamassa jne, ni voitais poiketa kahvilla funtsimassa jossain?

Laitoin vahingossa Kryptokeskukselle meiliä, enkä willebralle. Mutta olisin kiinnostunut tulemaan mukaan. Laita meiliä jorgen.helstad.ramberg(at)gmail.com

Hahah, ei se mitn, pääasia että Ekoilu ja ryptoilu yleistyy ja yhdistyy. Kryptokeskus on aina hyvissä jutuissa mukana ku peräpukama :slight_smile: :slight_smile: