[quote=“kivelap, post:1, topic:1282”]Joo, eli mulla on bitcoinit Blockchain Walletissa ja olen tässä lueskellut että se ei ole kovin turvallinen välttämättä.
Menin bitaddress.org.iin ja loin itselleni uuden bitcoin osoitteen ja Privatekeyn.
Mutta miten menen tuonne lompakkoon? En ymmärrä.
Mulla on siis nyt osoite ja privatekey.
Tuolla foorumilla luki että Blockchainissa vaan heittää sinne privatekeyn ja that´s it. Ei S***a onnistu, menee herne nenään täällä.
Kun menen Blockchainin my wallet palveluun siinä lukee:
Identifier: *******
Pasword:
Tohon jos lykkään mun salasanan niin pääsen omalle bitcoin tilille missä näkyy mun bitcoinit, mutta miten pääsen tuonne paperilompakkoon?
Miten nään tuon mun uuden paperilompakon saldon ja miten käytän niitä bitcoineja?
Vääntäkää rautalangasta, siis yksityiskohtaisesti eikä mitään jargonia.
Kiitos!
Oon ihan uuno tässä ;)[/quote]
Et voi mennä paperilompakkoon. Eikä sinun tarvitse. Paperilompakko soveltuu vain coinien vastaaottamiseen ja säilyttämiseen. Ei lähettämiseen.
Kun haluat siirtää paperilompakkoon coineja, teet sen kuten kuten maksaisit jolekkin muulle. Menet esim My Walletin siirrä-välilehdelle ja laitat paperilompakkosi osoitteen vastaanottajaksi.
Jos haluat siirtää paperilompakostasi coineja pois, sinun täytyy importata privatekey johonkin palveluun, kuten My Wallettiin. Mutta tällöin kysessä ei ole enää paperilopakko, vaan online lompakko joka on ihan yhtä turvaton kuin se sinun My Wallet online-lompakko. Sieltä on siis teoriassa hakkeroitavissa privatekey ja bitcoinit.
Ja tuota watch only lompakossakaan ei ole kovin paljon järkeä, sillä voit blockchainissa tarkistaa ihan minkä tahansa osoitteen saldon milloin tahansa.
Ja älä missään tapauksessa syötä sinne blockchainin kenttään privatekeytä tarkistaaksesi osoitteen saldoa. Privetakey voi vuotaa johonkin ja coinisi voidaan pölliä. Älä koskaan syötä privatekeytä mihinkään, muuten kuin importatessa sitä johonkin lompakkoon. Ja kun olet importannut, säilytä siellä vain sen verran coineja kuin olet valmis menettämään.
Säilytä suuret summat paperilompakossa. Luo paperilopakko vasta kun ole katkaissut nettiyhteyden, jottei privatekey vuoda. Tyhjennä sen jälkeen selain ja käynnistä tietokone uudestaan. Voit myös asentaa käyttöjärjestelmän heti sen jälkeen uudestaan, jotta kaikki mahdolliset vuodot jää pois. Ja asenna mielellään linux.
Älä käsittele paperilompakon privatekeytä koskaan kameroiden, kuten puhelimen tai tietokoneen läheissyydessä, sillä ne voivat vuotaa sen jonnekkin.