Palveluita netissä, verkkosivut ym

Hei,

Eli tarvitsetko verkkosivuja, verkkokauppaa tai mainontaa sekä markkinointia?

Näitä kaikkea pystyn tekemään ja hinnatkin on edullisia.

Olen yrittäjän ammattitutkinnon suorittanut nuorukainen joka markkinoi monia sivustoja ajoittain netissä. Löytyy myös paljon kontakteja eri suuntiin eli jos eri palveluille on tarvetta niin hoituu kauttani / palveluitteni yhteydessä.

Yksityisviestillä saa kiinni tai laittamalla sähköpostia [email protected].

Palkkio euroissa, bitcoineissa ja halutessaan yritykset saavat laskulle ukko.fi-palvelun kautta.

Suuntaa antava hinnasto:
Opencart asennus palvelimelle, kaupan asetusten asennukst, maksutapojen konffaus alk. 50€
Verkkosivujen teko (html) alk. 20€
Muut työt alkaen 5€.

Hostingia vailla? Hyväksi todettu Zoner - http://bit.ly/12LKbDf tarjoaa ainakin laadukkaita palveluita. Ilmaisen hostingin tarjoaa Hostinger - http://bit.ly/1AeKEYG (Hyvä paikka testailla ja rakentaa jonka jälkeen voi päivittää pakettia).

Yllä olevista hostingeista siis kokemusta, joten voin suositella ja mikäli ongelmia tulee niin osaan auttaa parhaiten.

[quote=“M4ketech”]Hintojen esimerkkejä:
Opencart verkkokauppa asennettuna 50€ + mahdollisesti alvit (jos ostaja haluaa vähentää vaikka).[/quote]

Olet luultavasti käsittänyt paljon asioita väärin.

Alv ei lisätä “mahdollisesti” hintaan ostajan toiveesta vaan ihan muista syistä.

Onko sinulla Y-tunnusta ja oletko ennakkoperintärekisterissä?

[quote=“M4ketech”]No niin ja näin. Asennuskeikka voidaan laskuttaa ukko.fi palvelun kautta, mutta muutenhan tulot jää niin pieniksi ettei niitä edes veroteta.

Ainakin näin käsitin että ukko.fi palvelusta tilaaja saa “virallisemman laskun” joka kelpaisi alv-vähennykseen…[/quote]

http://ohje.ukko.fi/knowledgebase/articles/230650-mik%C3%A4-arvonlis%C3%A4verokanta-minun-pit%C3%A4%C3%A4-valita-laskuun

Eli ukko.fi lisää laskuun alv 24%, sinä toimitat verokorttisi ukko.fi:lle ja ukko.fi maksaa sinulle palkkaa mistä menee eläkemaksut sun muut lakisääteiset…

Niin tai näin. Jos tulosi ovat niin pienet ettei niistä mene veroa, niin siitä huolimatta lain mukaan joudut hoitamaan duunin siten että se menee, tässä tapauksessa nyt vaikka ukko.fi:n kautta, arvonlisäverotettuna ja kuitin kirjoitettuna asiakkaalle. Tai sitten joudut toimittamaan verokorttisi asiakkaalle ja tekemään työn ns. palkkatyöläisenä. Ei ole mielestäni suotavaa mainostaa pimeän työn mahdollisuutta varsinkaan Bitcoin piireissä kun se on omiaan lisäämään ennakkoluuloja ja epäluuloja (ei sillä että euroilla sen vaikeampi olisi pimeätä palkkaa maksaa).

Oli niin sekavaa shaissea ennen aamukahvia että tiivistänpä koko kommentin vain toteamalla: Kantsii tuoda selkeästi esille, että maksutapoja on kaksi, joista toinen sisältää alvit ja toinen ei. Ensisilmäyksellä tuli mieleen (vaikkakin todnäk pienen kaavan) veronkierto vaikkei siitä olekaan kyse.

Mä en kyllä saa tosta mitenkään mieleen että tässä koitetaan kiertää jotain? Ihme vero intoilijoita… :smiley:
No ei, kysehän on selvästi vielä harrastuksesta tai toiminta on pienimuotoista niin sillon tuo ilmoitus tyyli on aivan ok, ehkä voisi sanoa että yrityksille palvelun saa esimerkiksi sen ukko. fi kautta…

Siivosin ketjua ja muokkasin alotusviestin.

Mitenkäs noitten verojen kanssa, kun eihän bitcoin ole valuutta…?

eikös sitä voi pienimuotoisesti nyyttäri hengessä vaihtaa tavaroita…? toinen tuo coinit ja toinen osaamista ja välineet.

Olen itsekin miettinyt pienimuotoista korjaamotoimintaa Jkl alueelle. Lähinnä autoja, mutta toki muitakin vempeleitä, lähinnä moottorikäyttöisiä.

Mutta tuollaisen aloittaminen tuntuu niin hankalalta kun heti on verottaja vaatimuksineen välissä. Ymmärrän toki verot, mutta se byrokratia tuntuu niin raskaalta, että jää toiminta-aloittamatta. Eri asia, jos sais isolleen heti, mutta ei käytännössä oikein toimi kovin helposti. Ainakaan itselle.

(itse toivon, että verotus siirtyy työnverottamisesta kulutuksen verottamiseen.)

Pakko sano ettei mitään tietoa tuolta kantilta. Hommahan toimii nyt niin että yksityiset ostaa rahalla tai bitcoineilla palveluita ja siinä kaikki. Yritykset jos haluaa laskulle ja oikein virallisesti näinkin pientä toimintaa niin homma hoituu ukko.fi palvelun kautta.

Tämähän on ihan harrastu jolla koitan kuluttaa ylimääräistä aikaa.

Yritys on sitten ihan erikseen.

Ja sulla on M4ke ihan oikee asenne. Kannatan.

Oon vaan ite miettinyt tuota, kun tekisi tosiaan mieli itse tehdä samanlailla… tosin niitten autojen parissa.

Ja olen täälläkin miettinyt, että ilmoittaisi, mutta just toi verotus. Jos sitä öljyt vaihtaa kerran kuussa autoon, tai jotain jakohihna remppaa tai vastaavaa… niin ei viittis jotenkin ihan hirveesti hypätä tähän byrokratia kelkkaan. Tottakai, jos siitä tulis edes jossain määrin vakavaa… edes sivutoimisesti vakavaa, niin sitten eriasia.

[quote=“akiramo, post:9, topic:2400”]Ja sulla on M4ke ihan oikee asenne. Kannatan.

Oon vaan ite miettinyt tuota, kun tekisi tosiaan mieli itse tehdä samanlailla… tosin niitten autojen parissa.

Ja olen täälläkin miettinyt, että ilmoittaisi, mutta just toi verotus. Jos sitä öljyt vaihtaa kerran kuussa autoon, tai jotain jakohihna remppaa tai vastaavaa… niin ei viittis jotenkin ihan hirveesti hypätä tähän byrokratia kelkkaan. Tottakai, jos siitä tulis edes jossain määrin vakavaa… edes sivutoimisesti vakavaa, niin sitten eriasia.[/quote]

Tuohan olisi sinäänsä KAI helppoa. Bitpay:llä onnistuu ainakin maksaminen lennosta joten bitcoinejen vastaanottaminen netissä tai liikkeessä on helppoa. Tosin ei mitään käryä tilanteesta jossa kurssi elää mutta summa olisi sovittu jo etukäteen.

Niin, siis ite meinasin ihan ottaa bitcoineja vastaan ja holdata niitä. Ei mitään tarvetta jollekin solastseasonfiatille:P

et siinä mielessä se ei oo ongelmallista. Ongelmallista on se, että jos mainitsen siitä muille kuin ihan lähipiirille, niin verottajan kanssa voi tulla ongelmia.

Siksi en oo uskaltanut täällä ilmottaa tuollaisesta toiminnasta. Tästä voi nyt kukin päätellä itse ihan miten tykkää;) yv:llä tarkempaa tietoa:)

Ja sitä meinasinkin, että sullakin, jos bitcoinina ottaa “maksua” vastaan… niin onkohan siinä ees mitään laitonta. Koska verottajahan on todennut, että se ei oo valuuttaa. Eikös siinä riitä, että maksaa pääomaverot siinä vaiheessa kun niitä coineja käyttää/muuttaa euroiks. Tietenkään siinä ei silloin ole hankinta hintaa, eli koko summasta joutuu maksamaan verot. Lukuunottamatta sitä 2ke pääomaverotonta osuutta vuodessa.

Bitcoineista ei tarvitse maksaa veroja kuin vasta siinä vaiheessa kun niitä vaihtaa euroiksi ja vasta silloin verottaja tulee väliin. Maksat siitä pääomaveroa. Itse ostan Bitcoineilla tavaraa ja se ei näy tiliotteissa niin on kirjanpitäjällä sormisuussa. Coinmotionilta saa tiliotteet kaikista siirroista ja ostoista, mutta kurssin kanssa on sitten eri kun pitäisi tietää paljonko tuote maksoi euroissa. Kirjanpitäjän tulisi kääntää kaikki siirrot euroiksi ja senhetkisen kurssinmukaan, mutta menee liian vaikeaksi kieltämättä. Yksinkertaisin tapa on vaihtaa coinit euroiksi ja sitten vasta maksaa mitä pitää ja aivan sama onko sulla vaikka 100 000 Bitcoinia! Suomessa verotetaan joka asiasta ja ei ihme että Suomi on kuralla kun yritykset vie toiminnan maihin missä kannustetaan ja tuetaan yrittämistä!