Olen ajatellut lähettää hakemuksen DashRadar sivun kehittämisestä äänestettäväksi tammikuussa. Systeemi toimii siis niin, että 1000 Dash omistavat masternodet saavat äänestää hakemustani ja jos hakemus hyväksytään, niin palkka maksetaan suoraan lohkopalkkiona dash osoitteeseeni.
Onko kenelläkään vinkkejä miten hoitaa verotus mahdollisimman helposti, mutta järkevästi? Kannattaako minun perustaa toiminimi? Tarvitsenko yritystilin pankista? Pitääkö maksaa myös alv?
Olen siis täysin amatööri näissä asioissa ja kaikki neuvot ovat tervetulleita.
Mikäli tuota yhtään ymmärrän, cryptovaluuttoina saadut palkkiot pitää yksityishenkilönä kirjata tuloverotukseen. “Virtuaalivaluutan arvona käytetään saantohetken mukaista vaihtokurssia.”
Jos saamasi palkkio siis huomattavasti muuttaa tuloveroprosenttiasi, niin voit maksaa kirjaamistasi tuloista verot joko ensi vuonna mätkyinä, tai sitten ennakkoon lähettämällä vero-osuuden verottajan tilille käyttäen tiettyä viitettä, jonka pitäisi ilmetä verotodistuksesta, tai sitten vaan soitat verottajalle. Heillä on Suomen parasta asiakaspalvelua.
Henkilöasiakkaan tuloverotus 029 497 002
Esitäytetty veroilmoitus, palkka- ja eläketulot, osinkotulot, vuokratulot. Kotitalousvähennys ja muut vähennykset. Omaisuuden myynti.