Onko tämä fi.bitstamp.net turvallinen sivusto?

Yritin löytää juttua jo hakutoiminnolla tältä foorumilta fi.bitstamp.net sivustosta. Mutta ei löytynyt.
Ilmeisesti on bitstamp.net sivun suomenkielinen versio? Ja kun en itse paljoa vielä noista systeemeistä tiedä. BTC-kolikot olen ostanut bittirahan kautta ja saanut sen mitä halunnut.

Niin ajattelin kysyä täältä tuon fi.bitstamp.net turvallisuudesta. Koska täällä on puhuttu että jos haluaa ostaa suoraan pörssistä kuten Bitstamp, niin pitää ensin lähetellä henkilötietoja odotella viikkoja ehkä kuukausia jne. Ja sitten vasta kun sinut on hyväksytty voit alkaa käydä kauppaa suoraan pörssissä.

Nyt tuo sivusto näyttäisi päästävän tekemään kauppaa antamalla oman nimensä ja sähköpostin. Sen jälkeen sähköpostiin tulee tunnukset joilla kirjautua sisään.

Ja sitten näköjään voitkin jo laittaa rahaa niiden tilille ja alkaa osteleen/myymään BTC-rahaa. Outo piirre tuossa on, että se ei kysy sitten BTC-lompakon osoitetta. Eli onko tuossa kyseessä edes turvallinen sivusto?

Itseä epäilyttää koko sivusto kun ei juuri mitään kysellä ei edes sitä BTC-tilin numeroo. Eli onko vain parempi ostaa kolikot bittiraha.fi palvelusta vai uskaltaako tuota edes kokeilla. Tietty voisi kokeilla edes pienellä rahalla. Mutta isompaa eli itselle yli 100e ei sitten uskaltaisi kertaakaan kokeilla.

Sehän on kuulemma yksi niistä pörsseistä mitä Bittirahakin käyttää Bitcoinejen ostoon/myyntiin… Eli on se… Sitä oli Bittirahan ohjeissakin ehdotettu…

Tosin sinne pitää toimittaa sähköisesti scannattuna henkilöpaperit… Se oli nimittäin asia mikä ajoi minut pois Bitstampistä, kun Bittirahan pörssissä sitä ei tarvita, sillä Bittirahan pörssihän on vain välityspalvelu…

Kyllä sinne BTC-osoite samoin kuin SEPA-tili pitää syöttää, jos niihin haluaa rahaa lähettää. Ne on siellä asetuksissa.

Ja tosiaan mitään ei voi tehdä ennenkuin sinut on verifioitu niillä skannatuilla dokumenteilla.

Eli kyllä se vaatii, vaikka ei suoranaisesti kysykään :wink:

Bitstampin verifikaatio vaaditaan ihan lakisyistä eli eivät he niitä tietoja halua.

Mt Goxilla tuo verifikaatio kestää kuukauden ja Bitstampilla menee päivässä.

Käytän itse Bitstampia niin firman kuin omienkin rahojeni kanssa eli voin ainakin omasta puolesta suositella. Halvat kulut ja nopeat siirrot.

Itse en ole onnistunut bitstampin verifikaation kanssa. Sanovat etteivät ole saaneet dokumentteja. :o

Mtgoxiin tein kamerakännykällä 300dpi kuvat ja meni läpi. Mutta ei tonne.

Nyt mulla on skanneri ja niitä kuvia kokeillut. Meni aluksi vain 75dpi kuvat ja ne ei kai kelvanneet, kun eivät olleet saaneet niitä. Kai siellä joku softa panee hanttiin. Nyt olen oppinut skannaamaan 300dpi mutta odottelen uutta sähkölaskua…

Kuukausia tässä on mennyt. Ei siinä mitään, on se hyvä olla tarkka kun on määräyksistä kysymys ja rahanpesu on vakava asia.

Tästä tuli mieleen, että siirsin bitcoineja Bitstampiin taannoin ja kävin äsken sivustolla tarkoituksena siirtää coinit pois, koska olivat siellä vain jemmassa. Withdrawal >Bitcoin kertoo nyt “Identity verification required. Please verify your account to proceed.”

Kysymyksiä:

1. Onko todellakin niin, että pitää todentaa identiteetti ennen kuin coinit voi siirtää toiseen osoitteeseen. Siis vaikka coinit olivat tuolla vain kylässä eikä mitään kauppaa tehty.
  2. Miten ylipäätään saa näkyviin oman bitcoin-osoitteensa Bitstampissä. Sitäkään ei näytä enää löytyvän

[quote=“mxcmartin, post:6, topic:270”]Tästä tuli mieleen, että siirsin bitcoineja Bitstampiin taannoin ja kävin äsken sivustolla tarkoituksena siirtää coinit pois, koska olivat siellä vain jemmassa. Withdrawal >Bitcoin kertoo nyt “Identity verification required. Please verify your account to proceed.”

Kysymyksiä:

1. Onko todellakin niin, että pitää todentaa identiteetti ennen kuin coinit voi siirtää toiseen osoitteeseen. Siis vaikka coinit olivat tuolla vain kylässä eikä mitään kauppaa tehty.

2. Miten ylipäätään saa näkyviin oman bitcoin-osoitteensa Bitstampissä. Sitäkään ei näytä enää löytyvän[/quote]

3. Kyllä se musta vaadittiin kaikissa nostoissa/siirroissa.

4. Valikoista Withdrew -> Bitcoin -> sitten syöttää kenttiin siirrettävän summan ja kohdelompakon osoitteen (copy-paste toiminee parhaiten niin ei mene coinit mustaan aukkoon näppäilyvihreiden takia). Siirrolle muistaakseni pyydetään vielä sähköpostivarmenne.

1. Withdrew -> Bitcoin -> “Identity verification required. Please verify your account to proceed.” Näkyviin ei tule mitään kenttiä.

Se tässä ihmetyttää, miten olen pysynyt siirtämään tuonne coineja joskus, kun enää ei saa mistään näkyviin edes omaa bitcoin-osoitetta tuolla. Onkohan niin, että joskus tuonne on voinut siirrellä coineja, mutta nyt on laitettu liinat kiinni ja vaatii tunnistautumisen.

Onkohan niin, että joskus tuonne on voinut siirrellä coineja, mutta nyt on laitettu liinat kiinni ja vaatii tunnistautumisen.
Tästä uskoisin olevan kysymys. Kieltämättä vähän ikävää ja noloa.

Onko tuo 300dpi olevinaan 300 pikseliä neliötuumalla?

Mun puhelimella saa 2560x1920=4915200 pikselin kuvia. Jos yhdelle neliötuumalle tarvitaan vähintään 300 pikseliä, niin voi kuvata 16384 neliötuman kohteen, eli tarpeeksi on tarkkuutta yhdelle sähkölaskulle.

Tällä menee dokumentit läpi?

Rahaliikenne onnistuu bitstämppiin ja sieltä ulos ilmeisesti myös coineina, joten sitten ei tarvitse fiattia siirrellä mihinkään? Riittää kun vaan onnistuu voitollisesti treidaamaan bitstampin sisällä.

Sitähän se on. Kirjapainoteknisiä termejä kaiketi.

Dpi taitaa olla pikseliä tuuman mittaisella viivalla, ei neliötuumalla.

Eikös DPI ole vanha tulostimista periytynyt termi dots per inch, joka pätee myös ns. E-ink näytöille jotka eivät teknisesti sisällä pikseleitä vaan mustalla ja valkoisella värillä värjättyjä mikrorakeita.

Sellaisia ne kai on. Mutta skannerisoftat noista tykkää. Samoin kamerakännyllä otetuista kuvista mun Linux näyttää dpi-arvot.