Ongelmia vanhojen blockchain lompakkojen kanssa (palkkio ratkaisijalle)

Moro!

Tuli 2013 keväällä hypättyä bitcoin-kelkkaan mukaan ja suositeltua kavereille kanssa. Nyt muutaman vuoden (hiljaiselon) jälkeen useamman lompakon kanssa se tilanne, että kirjautuminen vaatii second passwordin, mutta se ei toimi. Lompakot blockhain.infossa. Sama tilanne itsellä ja parilla kaverilla. Yksi pääsi lompakkoon ja sai tehtyä siirron, kun muutti second passwordin isot kirjaimet pieniksi. Hämärää! Yksi löysi turvasanat, mutta nekään ei auttaneet. Sanojen määrä oli muuttunut uudessa järjestelmässä.
Aika vähän tuntuu löytyvän kohtalotovereita. Onko kukaan samassa tilanteessa?
Jos joku auttaa ratkaisemaan tämän vyyhdin, niin lupaan bitcoin-palkkion.

-Tukester

1 tykkäys

Oletteko koittaneet https://blockchain.info/wallet-legacy/login ?

Tuo on siis vanhoille turvasanoille, olisko siitä apua?

https://blockchain.info/wallet/forgot-password

Heippa,

Itsekkin tuli hypättyä bitcoin kelkkaan tossa 2012.

Noniin.
Tuo legacy/login -linkki ei toimi ja tuo forgot password kyselee 12 turvasanaa kun niitä silloin 2013 sai 17 vai 18.
Joku legacy recovery tuli tehtyä, mutta ei johtanut mihinkään. Ei edes coinien katoamiseen :smiley:
Eniten tässä ihmetyttää se että useamman second passwordit ei toimi, mutta aika vähän löytyy googlettelemalla vastavia kohtaloita.
Löytyiskö vielä tipsejä?

-Tukes

Moi,
Mikäli nuo sanat ovat tallella, kannattaa kokeilla tuolta https://coinomi.com/recovery-phrase-tool.html.
Itse onnistuin vanhan multibit HD lompakon privaattiavaimet kaivamaan, ja sitäkautta pelastamaan coinit.

Lisätään vielä; tuolta siis saa myös eri valuuttojen avaimet, mikäli joku toinenkin kuin minä tekee BTCtilille tarkoitetun BCH siirron ja ihmettelee kun tilille siirrettyjä coineja ei löydy :slight_smile:

Hei, osaisikohan joku jeesaa?
Olen 2015 tehnyt blockchainiin lompakon ja käyttänyt sen jälkeen sitä pääsääntöisesti puhelimen sovelluksella. 2017/2 blockchainilta tuli blockhain-sovelluslompakkoon uusi päivitys, joka resetoi minun alkuperäisen pin-koodin. Kun en ollut 2-vuoteen kirjautunut tuonne lompakkoon muutakuin tuon puhelimen kautta ja aina aikaisemmat päivitykset olivat pitänyt pinini, olin unohtanut alkuperäisen salasanan.
Tiedostin sen ja olin tehnyt 12-sanan backupin-> jos salasana unohtuu. Yritin kuitenkin kirjautua vanhaan lompakkooni kaikilla mahdollisilla salasanoilla, mutta en onnistunut oikeaa löytämään…ihmettelin samalla miksi varmennetta ei enää yrittäessä kirjautua lähetetä sähköpostiini… No sitten päätin yrittää tuon 12-sanan backupin kautta ja sain uuden id tunnuksen, mutta en pääse kirjautumaan tililleni tietokoneen kautta. Olen ollut yhteydessä blockchain infoon, mutta he ei ole pystynyt auttamaan, ilmoittavat vaan että he ovat tietoisia ongelmasta ja yrittävät tehdä töitä sen eteen.
Nykyään kun olen kysellyt missä mennään, ne eivät enää vastaa kysymyksiini mitään, sieltä tulee ainoastaan joku robottiviesti. Olen ollut nyt 10kk ilman kirjautumista lompakkoon, periaatteessa olen ihan tyytyväinen että en nyt ole sinne päässytkään…:wink: Mutta nyt alkaa jo tuntua siltä että voisin olla kiinnostunut pääsemään tosissaan niihin käsiksi. Saan hävitetyn salasanalompakon saldon näkyviin toisessa lompakossa, syöttämällä sinne “important addresses” kohtaan tuon lompakon osoitteen, mutta en pääse käsiksi rahoihin, koska minulla ei ole private key tunnusta…

Onko sielunveljiä?

Seuraava liike olisi lentää Luxemburgiin blockchainin toimistoon ja kysellä sieltä. Jos apua ei tule, Luxemburgilainen asianajotoimisto liikkeelle, vai mitä mieltä täällä?

Ei ne kuitenkaan blockchain.infossa voi auttaa jos lompakon salasana ei toimi koska salasanaa ei tallenneta niiden näkyville.

Salasanahan on varmuuskopioitu, he eivät vaan saa sitä palautusta toimimaan.

Täällä ketjun aloittaja Tukesteri. 123456, sinulla siis sama ongelma kuin minulla. Saitko tähän koskaan ratkaisua mihinkään suuntaan? Itse en ole muutamaan vuoteen tätä aktiivisesti ajatellut.