Ongelmia Ethereum-lompakon synkronoimisessa

Jostain syystä ethereum lompakkoni ei synkronoidu vaan jumittuu noin 10%:in. Olen poistanut ja ladaillut uudestaan niin win32 kuin 64 versiota. Ei muutosta.

Olen kuullut jotain tuosta MyEtherWalletista. Onko siis näin, että sillä pystyy hallitsemaan lompakkojaan ilman, että itellä tarvitsee olla ketju ladattuna? Onko se turvallinen. Kauanko lähtetykset kestävät?

Mikä lompakko kyseessä mikä ei synkronoidu?

MyEtherWallet on JavaScriptillä tehty sovellus, joka kommunikoi suoraan lohkoketjun kanssa, sillä ei ole yhteyksiä muihin osapuoliin. Käyttöliittymä ei ole aivan intuitiivisin, mutta sitä pidetään yleisesti luotettavana ja turvallisena. MyEtherWallet on hyvä myös siksi, että sillä pystyy hanskaamaan kaikkia ERC20-tokeneitakin. Voin suositella.

Siirrot kestävät Ethereum-verkossa nykyisin yleensä 1-10 min.

Ihan tuo Ethereum Wallet

Olen kokeillut kaikkia eri versioita, mutta mikään ei synkronoi ketjua kokonaan. Olen lueskellut redditistä, että samaa ongelmaa on muillakin, mutta yleispätevää ratkaisua en ole löytänyt.

Onko vieläkään löytynyt ratkaisua tähän ongelmaan? Itsellä ei millään suostu synkkaamaan millään. Aikaisemmin toimi normaalisti.
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada varoja ulos lompakosta?

Ethereum full node vaatii tana paivana aika tehokkaan tietokoneen ja SSD:n. Paaset varoihisi kasiksi kuitenkin kaynnistamalla gethin ns. light modessa, jolloin vain headerit synkronoidaan. Tama onnistuu hitaammallakin koneella.

Komentorivilta sanot “geth --syncmode=light” ja kaynnistat sen jalkeen Mist walletin normaalisti.

1 tykkäys

Kiitos vastastauksesta. Unohtui sanoa, että olen mac käyttäjä, niin mitähän heitän macin komentoriville?

Hmm… oma MacBookini tunnistaa kylla geth-komennon suoraan (koska olen asentanut Ethereumin homebrew:n kautta).

Mutta jos olet vain asentanut Mist walletin ja kaytat sen mukana tulevaa gethia, uskoisin etta se geth-binaari loytyy /Applications/Ethereumin alta kunhan vahan pengot hakemistorakennetta. Eli tarvittava komento on jotain tyyliin

/Applications/Ethereum-Wallet/...../geth --syncmode=light

Varmistan asian jahka palaan kotiin koneen aarelle.

Itselläni oli myös ongelmia Gethin synkronoinnin kanssa, luultavasti johtuu paskasta kovalevystä. Paritylla näyttäisi kuitenkin toimivan.

Epäilen että kohdallani synkkauksen ongelmat eivät liity huonoon koneeseen, en vain keksi mikä mahtaa olla :rage:
Saako parityllä Geth lompakon auki?

Wikin linkkejä seuraamalla menin ottamaan tuon Ethereum Walletin minäkin.
Vaikka olisi tehovaatimukset mitä, niin kehnonlaista koodausta näyttää olevan. Kaksi päivää kokeilin mutta aina on vähintään 20 blockia jäljessä eikä kolikot näy lompakossa.

Tämän kun jätin yöksi päälle
geth --syncmode=light

ja tänään käynnistin Ethereum walletin (nähtävästi sille kelpaa käynnissä oleva geth, jolloin ei käynnistä uutta).
Niin nyt tuli ETH:t lompakkoon.

Ja Goldman Sachs on tuon projektin takana :slight_smile:

Ainoat hyvin toimivat lompakot on olleet NXT:n ja NEM:n lompakot sekä Bitcoin-qt ja siitä kopioimalla tehdyt lompakot eri coineille.