[quote=“jaltsu, post:3, topic:824”]Oon käyttäny ja tähän asti ainakin on toiminut moitteetta. BTC-E -> OKPAY -siirrossa on mennyt lyhimmillään tunti, pisimmillään vuorokausi.
Purse-kohtaan tulee lompakon tunnus (sähköpostiosoite).[/quote]
Kiitos varmistuksesta. Nyt uskaltaa käyttää palvelua hyvin mielin!
Itse mietin sellaista himmeliä tuon BTC-E:n kohdalla että ostaisin aurumxchange.com:sta USD-merkkisiä vouchX-kuponkeja ja lunastaisin ne joko BTC-E:ssä tai Vircurexissa. Noista taisi mennä ostettaessa vakio 7€:n tilisiirtokomissio, joten volyymit saisivat olla isohkoja ja arbitragen riittävä että jotain jäisi omalle loppuriville.
Perhana, nyt taisi käydä niin että BTC-e pudotti OKpayn pois “Deposit USD” instrumenttivalikosta. Ihmettelinkin että mistä johtuu LTC/USD:n n. 10% kurssiero Vircurexin ja BTC-e:n välillä, ilmeisesti jengi käyttää LTC:tä kulkuneuvona taalojen saamiseksi BTC-e:hen ja jatkuva LTC:n dumppaus sinne pitää hinnan alhaisena. Arbitraasi on samaa luokkaa BTC/USD:lla.
Jeesatkaas joku köyhää arbitroijaa ja neuvokaa miten hemmetissä saan pumpattua USD:ta BTC-e:hen. AurumXhangesta on BTC-e -kupongit hävinneet, ilmeisesti myyty loppuun?
Kysyisin vielä sitä että kun olette siirtäneet rahaa OKpaysta suomalaiselle pankkitilille, niin minkälaiset kokonaiskulut on tullut.
Itse kun luulin nitten olevan se 1% mutta nyt näyttäisi että ovat ihan hullua luokkaa: Please note that besides OKPAY service commission correspondent bank charges can be applied. These fees vary depending on the recipient’s country and banking institution. Usually, in this case charges will be about $35.
Banking Details Clarification $30
SWIFT Confirmation $30 :o
Mitä nuo on ja koskeeko ne minua kun haluan lähettää 40 USD pankkitililleni?
Ja vielä toinen kysymys: Eikö ne USD vaihdu automaattisesti euroiksi sitten kun saapuu suomalaiseen pankkiin?
tuollaiset kulut maasta toiseen menevissä pankkisiirroissa ovat suhteellisen normaalit, mutta ne riippuvat paljon pankeista jotka osallistuvat siirtoon. Kyllä, ne koskevat pieniäkin siirtoja. Se onkin sitten vaikeampi asia ennustaa miten isoiksi nämä kulut päätyvät suomen tapauksessa. Voivat kaiketi vaihdella jopa riippuen siitä minä päivänä siirto tapahtuu.
Ja kyllä, jos suomalainen pankki vastaanottaa dollareita eurotilille niin ne vaihdetaan automaattisesti euroiksi.
[quote=“Joel Kaartinen, post:13, topic:824”]tuollaiset kulut maasta toiseen menevissä pankkisiirroissa ovat suhteellisen normaalit, mutta ne riippuvat paljon pankeista jotka osallistuvat siirtoon. Kyllä, ne koskevat pieniäkin siirtoja. Se onkin sitten vaikeampi asia ennustaa miten isoiksi nämä kulut päätyvät suomen tapauksessa. Voivat kaiketi vaihdella jopa riippuen siitä minä päivänä siirto tapahtuu.
Ja kyllä, jos suomalainen pankki vastaanottaa dollareita eurotilille niin ne vaihdetaan automaattisesti euroiksi.[/quote]
Osaatko sanoa onko MT Goxin tilisiirrossa sama homma?
Itse metiskelin sellaista kuviota että jos tilaisi sen OKpayn prepaid-debit kortin ja latailisi sitä sitten taaloilla joita ei kotiuttaisikaan. Kuluja tuostakin tietty syntyy, ei kenties pärjää kilpailussa perinteisten pankkien kanssa. Hyvä ajatus sinänsä tuo OKpayn tarjoama API-liittymä, pitäisi joka pankilla olla tarjota samanlainen - lisäisi pääomien kiertonopeutta varmaan huomattavasti ja nostaisi taloutta lamasta.
Itse otin muutaman viikko sitten OKPaystä tilin, suoritin kaikki varmennukset mitä vaadittiin ja maksoin prepaid mastercardin. Tähän asti kaikki näytti hyvältä, poislukien että mastercardille ja sieltä takaisin tilille siirto oli aika tyyristä jos vertaa vaikka skrilliin joka käyttää automaattisesti tilin saldoa.
Noh, mitenkä tarina sitten jatkuu tästä. Hain masteria ja sain mailin että tilaus on hoidettu. Paitsi että sitä pirun virtual mastercardin kortin numeroa ei tullutkaan mistään.
Tikettiä peliin, kyselin supportista kortin numeroa tai mistä kiikastaa ja vastauksen saantiin meni jotakuinkin viikko jotta päästiin edes keskustelun alkuun. Sanoivat että kortin numeroiden pitäisi olla tullut ja tutkivat asiaa.
Noin viikon päästä sitten vihdoinkin tuli mailiin mastercardin kortin numero ja varmennekoodi, rahaa olinkin siirtänyt sinne jo yli viikkoa aiemmin eli varmasti näkyy kortin saldona oikein (sivuilla näkyikin).
Koitin tilata kortilla festariliput green dayn keikalle -> kortti ei kelpaa.
Muutaman päivän päästä koitin tilata ulkomailta näytönohjaimen -> kortti ei kelpaa.
Koitin maksaa junalipun -> kortti ei kelpaa.
Kiitos ja näkemiin. Kokeilu maksoi noin 80 taalaa kun ottaa huomioon mastercardin aloitusmaksun ja provikat joita mesta otti tilille, tililtä kortille ja kortilta takaisin tilille siirtoon.
Senttiäkään en tuohon lafkaan enää tule laittamaan sisälle.
Ettei vaan olisi tuossa jotain “voimassa jälkeen tämän pvm:n”, juttua?
En mitenkään halua OKPayta puolustella tai mitään, itseäni olisi myös kiinnostanut tuo mastercard, mutta
jos ei toimi ei ole tuotakaan palvelua järkeä käyttää…
Suomalaiset nettikaupat eivät juurikaan hyväksy ulkomaisia kortteja maksuvälineeksi. Jokunen vuosi sitten vielä onnistui. Tiedä sitten liittyikö asiaan venäläiset, jotka tilaavat omilla ja varastetuilla korttitiedoilla tavaraa suomalaisiin osoitteisiin, ja hakevat postista seurantakoodilla, ja osoitteessa asuva suomalainen saa ihmetellä kun tulee postilaatikkoon saapumisilmoitus tavarasta jota ei ole tilannut jonkun ulkomaalaisen nimellä.